![]() |
Leterme: laat ons niet gijzelen door N-VA
Citaat:
Doet mij aan een ouderwetse tsjevenstreek denken ... :evil: Blijkbaar mag de macht van het ACW en oude Belgicistische CVP'ers niet onderschat worden, ben in ieder geval benieuwd hoe dit verder zal escaleren. |
Citaat:
|
Citaat:
Dat beloofden ze inderdaad niet. Wat ze wél beloofden is niet in een regerng te stappen zonder een grote staatshervorming en nadat ze al fors onder de lat doorgingen graven ze nu zelfs een put, zoals Jazeker al aangaf in een andere topic, door te zeggen dat NV-A niet meer moet rekenen op die grote staatshervorming. |
Citaat:
Niettemin....15 juli zal uitwijzen of CD&V genoeg kan wegen en doordrukken,er is absoluut geen behoefyte aan een nieuwe CVP die vergaat in "wolligheid" om toch maar te regeren.... Ondertussen zou "de pers" maar al te graag een "ruzie" detecteren tussen NVA en CD&V (een CD&V die niet eens zijn eigen jongerenafdeling kan motiveren enthousiast te zijn over leterme 1),terwijl altijd al duidelijk gemaakt is dat NVA en CD&V kartel vormen omtrent hun OVEREENKOMSTEN en niet rondom hun VERSCHILLEN... |
Citaat:
Meanwhile zullen er geen "leuke nieuwe Belgische" aktiviteiten mogelijk zijn,gezien de onmogelijkheid om nog nieuwe grote inkomsten te verzinnen,het gaat om een regering van boekhouders,die elkaar via staatssecretarissen nauwgezet in de gaten houden...... De staatshervorming is een lat waar ze ALLEMAAL onderdoor moeten...of het "geval" Leterme 1 zal de zomer niet halen..... ;-) |
Enfin, de cirkel is rond.
|
Citaat:
|
Om het even met Rob Roy te zeggen:
|
Ik geloofde die mensen al niet voor de verkiezingen. Spijtig genoeg had ik gelijk. De kloof tussen Vlaanderen en Wallonie is nu nog verdiept en wat hebben we met al dat geruzie nu bereikt? Niks.
|
Wat ben ik naïef geweest :-(
|
Citaat:
Ik denk dat er maar één oplossing is: de CD&V uit elkaar trekken en een radicaal-Vlaamse pool ontwikkelen die een echte onafhankelijkheidsbeweging gaat vormen. |
Citaat:
|
Gewoon een poging van Leterme om druk uit te oefenen op de N-VA door te dreigen dat ze desnoods het kartel laten springen als de N-VA blijft dwarsliggen zelfs als er een goed akkoord is... Wat is daar nu zo bijzonder aan? :?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Leterme ging plat op de buik. Geen grote staatshervorming, BHV niet gesplitst en daarbovenop zijn er meer Franstaligen dan Nederlandstaligen in de regering. De Wever is moedig genoeg om een beetje tegen te spartelen, maar Leterme I duldt geen kritiek! |
Citaat:
|
Citaat:
Toen had ik nog een sprankeltje hoop, maar nu ben ik zeker. Leterme is een echte CVP'er. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be