Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Reeds 16.00 en nog geen incident vandaag! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103337)

floppy 22 maart 2008 16:09

Reeds 16.00 en nog geen incident vandaag!

Het lijkt een mooie dag te worden: het is al 16.00 hr en er is nog geen incident met jongeren en bussen, trams,...
Er is nog hoop....

abi 22 maart 2008 16:10

Dat moslim gespuis komt pas vanavond buiten :evil:

floppy 22 maart 2008 16:11

Oei, te vroeg gejuicht. Volgende keer wacht ik tot 20.00 uur om de optimist uit te hangen.

Citaat:

Luikse jongerenbende maakt heibel op bus TEC
Een vijftiental jongeren heeft vrijdag in de buurt van Luik voor heibel gezorgd op een bus van de Waalse vervoersmaatschappij TEC. Ze slingerden de vrouwelijke buschauffeur en de andere passagiers verwijten naar het hoofd en spuwden.

De jongeren stapten nadien af en vernielden de deur aan de voorkant van de bus. Ze stapten opnieuw op en begonnen terug te schelden en te spuwen. De buschauffeur zette daarop het alarm in werking en de jongeren sloegen op de vlucht.

Het gaat om een beruchte jongerenbende. De politie kon niemand oppakken. De buschauffeur verkeerde nadien in shock en moest bijstand krijgen. (belga/lb)
bron

Bhairav 22 maart 2008 16:41

Is het vrouwelijke van "chauffeur" niet "chaufeusse" ofzo?

Animalman 22 maart 2008 16:47

Het wordt misschien ook eens tijd om het verschil tussen 'shock' en 'schok' uit te leggen aan onze vrienden van de media...

Verder is het vooral het probleem van de maatschappij zelf. Waar jongeren met crapuleuse neigingen over de drempel van het geweld kunnen stappen zonder dat er enige sanctie aan vast hangt is er een probleem: niet van de politie of de chauffeur, eerder van de ouders, naasten, omgeving.

PollyCorrect 22 maart 2008 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animalman (Bericht 3316509)
Het wordt misschien ook eens tijd om het verschil tussen 'shock' en 'schok' uit te leggen aan onze vrienden van de media...

Verder is het vooral het probleem van de maatschappij zelf. Waar jongeren met crapuleuse neigingen over de drempel van het geweld kunnen stappen zonder dat er enige sanctie aan vast hangt is er een probleem: niet van de politie of de chauffeur, eerder van de ouders, naasten, omgeving.

:shock: ik ben nog in shock van jouw post.

Nobelprijs psychologie?

Rudy 23 maart 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3316443)
Het lijkt een mooie dag te worden: het is al 16.00 hr en er is nog geen incident met jongeren en bussen, trams,...
Er is nog hoop....

Geniet van deze mooie Paasdag.

Zit je te wachten op een zoveelste incident ?

Incidententen maken precies je dag goed. Of ik zou mij moeten vergissen.

Deze draad bevat om te beginnen racistische uitspraken.

filosoof 23 maart 2008 13:08

Wel een gierenmentaliteit: zich verheven voelen boven een totale bevolking van een 11 of 12 miljoen inwoners, waarvan een 4% een etiket "alochtoon" opgekleefd krijgen en uitgesloten worden en dan de media afspeuren op zoek naar een incident of een reactie van die minderheid...

Rudy 23 maart 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3317620)
Wel een gierenmentaliteit: zich verheven voelen boven een totale bevolking van een 11 of 12 miljoen inwoners, waarvan een 4% een etiket "alochtoon" opgekleefd krijgen en uitgesloten worden en dan de media afspeuren op zoek naar een incident of een reactie van die minderheid...

Volledig mee eens.

floppy 23 maart 2008 17:05

Citaat:

Het moet u vooral pijn doen, dat het 11 minuten later WEL al prijs was.
Ik zit niet te wachten op incidenten, maar het was al enkele dgen DAGELIJKSE KOST en plots leek het kalm te worden....
Hopelijk zullen de eerste dodelijke slachtoffers van zulk geweld geen verwanten van u zijn...

floppy 23 maart 2008 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3317613)

Incidenten maken mijn dag niet goed. Het feit dat bepaalde kruiperige mensen deze incidenten ontkennen, minimaliseren, onder de mat vegen, dat VERPEST mijn dag.
En waar zeg ik in hemelsnaam iets racistisch?8O8O8O

Jazeker 23 maart 2008 19:56

Citaat:

4% ?

forumspook 23 maart 2008 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3318328)
4% ?

Hij heeft een "0" vergeten...

floppy 23 maart 2008 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3318757)
Hij heeft een "0" vergeten...

OK dan, 04% :lol:

Cisalpina 24 maart 2008 08:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Animalman (Bericht 3316509)

Animalman, uw woorden zijn de eerste echt wijze die ik mocht lezen sinds ik me een tijdje terug registreerde. Ik treed u volmondig bij in deze.

floppy 24 maart 2008 08:57

Al bij al waren er gisteren geen incidenten die de pers haalden!:-D

En ja, filosoof, ik ben daar blij om!

andev 24 maart 2008 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3316497)
Is het vrouwelijke van "chauffeur" niet "chaufeusse" ofzo?

Vooral niet inspelen op wat je juist las! Hoe meer loslopend (meestal vreemd) krapuul, hoe leuker voor de maatschappij. Het zijn toch maar mietjes...

andev 24 maart 2008 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3317613)

"Racistische" uitspraken? Wanneer de mensen laten horen dat ze de fratsen van loslopend vreemd krapuul meer dan beu zijn... zijn ze racistisch?
Dringend tijd dat er politiekers en een gerecht komt die al die vuiligheid kiepert waar ze thuishoort. Of wachten ze op een soort "Hitler"? Om dan nadien met een ander soort gebakken peren te zitten. Vlak voor de naziperiode liepen er ook politiekers rond die meenden dat ze zich over niets druk moesten maken...

andev 24 maart 2008 16:36

Citaat:

Niet overdrijven (al zul je dat zelf wel weten) met je vier procent allochtonen...
Onlangs stond nog klaar en duidelijk uitgelegd in de Standaard dat 1 burger op 6 allochtoon of van allochtoons origine is in ons naar-de-bliksem-gaande-landje...
Dat is wat anders dan vier procent...
En we moeten de media niet afspeuren naar incidenten: we verzuipen erin.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be