Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vrijwilliger (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103352)

Stratcat 23 maart 2008 01:12

Vrijwilliger

Wie op dit forum besteedt tijd aan onbezoldigd werk voor mensen die geen familie of vrienden zijn?

We kunnen dat pollen.

Zelf ben ik vrijwilliger van het Rode Kruis.

(Ooit ben ik er in geslaagd om een niet-anonieme poll te maken. Nu niet, helaas.)

freespirit 23 maart 2008 01:39

Zoals sommigen onder jullie ondertussen wel zullen weten, ben ik vrijwilliger bij een jeugdorganisatie. Ik organiseer / begeleid vakantiekampen. Ik doe dit graag en offfer daar graag een heel deel van mijn vakantie / vrije tijd voor op. Sommigen verklaren mij zot dat ik na m'n studentenperiode hier nog onbezoldigd tijd en energie in wil steken. Arme, arme mensen denk ik dan, als je alles voor 't profijt of geldgewin wil doen, kan je dan nog met zelfrespect in de spiegel kijken?

Maar omdat dit bericht niet teveel naar 'eigen lof stinkt' zou beginnen neigen, aan alle vrijwilligers van harte proficiat, nog veel goede moed en een leuke toekomst (met het vrijwilligerswerk) gewenst !!!

Groentje-18 23 maart 2008 02:15

Je poll is anoniem hoor.
En volgens mij is hier heel recent nog zo'n topic geweest. :)

HAMC 23 maart 2008 03:49

Ben al 38 jaar markeur bij het Rode Kruis.

Stratcat 23 maart 2008 03:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 3317280)
Je poll is anoniem hoor.

:silly:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stratcat
Ooit ben ik er in geslaagd om een niet-anonieme poll te maken. Nu niet, helaas.)

Stratcat 23 maart 2008 03:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
En volgens mij is hier heel recent nog zo'n topic geweest. :)

Linkje?

Doe jij vrijwlligerswerk trouwens?

Duvelke 23 maart 2008 04:41

Nee, ik word liever betaald. Ik ben een jaar praeses geweest van een studentenclub. was wel heel leuk, maar ook veel werk. Jammer dat ik er niet meer aan verdiend heb.

Chipie 23 maart 2008 05:06

Ik durf dat allemaal niet te vermelden op gevaar af voor een arrogante bluffer uitgescholden te worden... ;-) :-)

Jazeker 23 maart 2008 09:33

Neen, amper tijd voor. Heb in het verleden wel geregeld bloed gegeven voor het Rode Kruis en zal dat wel weer doen als ik zeker ben dat Astrid haar tengels ervan af heeft.

Zwartengeel 23 maart 2008 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke (Bericht 3317304)
Nee, ik word liever betaald. Ik ben een jaar praeses geweest van een studentenclub. was wel heel leuk, maar ook veel werk. Jammer dat ik er niet meer aan verdiend heb.

Ben jij nu nog altijd niet genoeg verwend dat je echt overal moet aan verdienen?

toccata 23 maart 2008 10:37

Bloed geven, is niet echt vrijwilliger
Actief bij Groen! en GRAS ( helpen dingen organiseren enzo)
Internet activist voor Greenpeace (niet echt inspanning, 2keer per maand 5 min)

Percalion 23 maart 2008 10:54

Jeugdbeweging en ook nog dit natuurlijk.

Nynorsk 23 maart 2008 11:29

Ik doe wekelijks vrijwillig onbetaalde overuren (ik krijg zelfs onder mijn voeten van mijn baas dat ik te lang blijf hangen op 't werk :|) maar dat is wellicht niet het idee van 'vrijwilligerswerk'.
Ik heb er eigenlijk te weinig tijd voor. Dat is natuurlijk een leugen - al die tijd dat ik hier zit kon ik iets constructiever gedaan hebben.

De schoofzak 23 maart 2008 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3317443)
Bloed geven, is niet echt vrijwilliger
Actief bij Groen! en GRAS ( helpen dingen organiseren enzo)
Internet activist voor Greenpeace
(niet echt inspanning, 2keer per maand 5 min)

Dat is ook niet wat bedoeld wordt met vrijwilligerswerk.
Dat is immers iets doen om je eigen overtuiging ingang te doen vinden bij andere mensen. (en als je iemand tegenkomt die hetzelfde doet, maar voor het tegengestelde van jouw mening, dan noemt men dit graag "propaganda voeren").

Neen, als je denkt dat dit vrijwilligerswerk is, dan is er iets mis met je denkkader.

toccata 23 maart 2008 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 3317509)
Dat is ook niet wat bedoeld wordt met vrijwilligerswerk.
Dat is immers iets doen om je eigen overtuiging ingang te doen vinden bij andere mensen. (en als je iemand tegenkomt die hetzelfde doet, maar voor het tegengestelde van jouw mening, dan noemt men dit graag "propaganda voeren").

Neen, als je denkt dat dit vrijwilligerswerk is, dan is er iets mis met je denkkader.

Ja ik weet dat het geen vrijwilligerswerk pur sang is maar het is je wel inzetten voor iets zonder verloning of iets in die aard
Btw: Greenpeace is niet partijpolitiek en doet veel goede dingen dus dat kan wel beschouwd worden als vrijwilligerswerk (al is het bedroevend weinig wat ik ervoor doe:oops:)

Savatage 23 maart 2008 12:01

Neen, al m'n tijd kruipt in mijn studies en voor de rest in mijn uitgangsleven. Bij de term "vrijwilligerswerk" denk ik trouwens eerder aan iemand die zich inzet voor goede doelen en arme mensen, en niet zozeer aan chiro- of scoutsleiders.

pibo® 23 maart 2008 12:39

op deze moment ben ik geen vrijwilliger meer , ben tot een jaar of 7 wel inspecteur geweest bij de dierenbescherming

HAMC 23 maart 2008 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3317292)
Ben al 38 jaar markeur bij het Rode Kruis.

Ik vind het maar zwak dat hier niemand vraagt wat een markeur doet bij het Rode Kruis.

Zeer zwak...

Boadicea 23 maart 2008 13:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3317658)
Ik vind het maar zwak dat hier niemand vraagt wat een markeur doet bij het Rode Kruis.

Zeer zwak...

Awel ... ik zat het me juist af te vragen.:?

Percalion 23 maart 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3317658)

Zeer zwak...

Dingen in fluo zetten zeker?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be