floppy |
24 maart 2008 11:13 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax
(Bericht 3319358)
Argumentatie klopt niet. Een fatwa door één of andere gek, betekent niet dat een hele religie gek is. Bovendien, omdat er geen centraal islamitisch priesterschap is, is er ook geen eenstemmig toegelaten methode om te bepalen wie een fatwa kan uitvaardigen en wie dat niet kan. Dit brengt sommige islamitische geleerden ertoe om te klagen dat teveel mensen zich gekwalificeerd voelen om fatwa's uit te vaardigen.
|
Het gaat niet om een of andere gek. Het gaat om hele groepen mensen, die blijkbaar waanzinnig worden bij het zien van cartoons. Het gaat zelfs om hele naties die waanzinnig worden bij het publiceren van cartoons. U kunt niet zeggen dat dat één of andere gek is. Dat is de waarheid onrecht aandoen
Citaat:
(Bericht 3319358)
Respect voor mensenrechten bestaat nog niet in veel meer landen. In China, Myanmar bijvoorbeeld wil men de mensenrechten ook wel eens vergeten. Dat wil niet zeggen dat de mensenrechten niet moeten worden gerespecteerd, maar wel dat het mensenrechtenargument niet alleen op islamitische landen moet worden gericht.
|
Het gaat in dit topic nu eenmaal niet over "De mensenrechten in China", maar over "De Islam en het westen". Wat in China of Timboektoe gebeurt, staat daar los van en mag geenszins een argument zijn om het schenden van de mensenrechten in moslimlanden te tolereren (net OMDAT het moslimlanden zijn. Dat had ik ook al beegrepen hoor.)
Citaat:
(Bericht 3319358)
Ik ben evenmin pacifist. U misschien? Maar de meerderheid van de mensen is dat niet.
|
Ik ben wel pacifist. De meeste mensen zijn dat. Maar volgens u is dat niet zo, enkel omdat die profeet er geen was. En zo heeft u meteen die oorlogszuchtige gek en al zijn schlemiele, achterlijke volgelingen goedgepraat.
Ik vind de volgelingen van Christus ook schlemielen en achterlijken, hoor, dus mijn fobie en afkeer beperken zich niet tot de islam. Maar ik kan gelovigen wel uitstaan, zolang ze zich niet moeien bij mij. En daar wringt het schoentje bij de islam. Voor moslims is er geen gelijkheid!
|