Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Heel-Nederland? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103487)

Kristof Vermassen 26 maart 2008 20:03

Heel-Nederland?

Goede vrienden uit Nederland,

ik zie dat jullie hier met velen zijn op dit forum.

Wat vinden jullie van een Belgisch koninkrijk dat minstens Nederland, België en Luxemburg omvat met het Huis van België dat de soeverein mag leveren? De Oranjes en de Luxemburgse Nassaus mogen wel hun Troon behouden, zoals na de Duitse eenmaking van 1871.

Hertog van Gelre 26 maart 2008 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3324110)

Wat vinden jullie van een Belgisch koninkrijk dat minstens Nederland, België en Luxemburg omvat met het Huis van België dat de soeverein mag leveren? De Oranjes en de Luxemburgse Nassaus mogen wel hun Troon behouden, zoals na de Duitse eenmaking van 1871.

Grappenmaker

Kristof Vermassen 26 maart 2008 20:12

Verklaar u nader...

Hertog van Gelre 26 maart 2008 20:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3324164)
Verklaar u nader...

Is niet zo moeilijk.
1. Wat moeten wij met een geparachuteerde Monarch die, zelfs voor Belgische begrippen al vreemd is?
2. Wat moeten wij met het ondemocratische, Nederlands- en Vlaamsvijandige Belgie?

Kristof Vermassen 26 maart 2008 20:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre (Bericht 3324188)
Is niet zo moeilijk.
1. Wat moeten wij met een geparachuteerde Monarch die, zelfs voor Belgische begrippen al vreemd is?
2. Wat moeten wij met het ondemocratische, Nederlands- en Vlaamsvijandige Belgie?

Sorry, uw antwoord is louter geïnspireerd door populisme. Het "Vlaamsvijandige België" : wat moet daaronder verstaan worden?

Hertog van Gelre 26 maart 2008 20:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3324214)
Sorry, uw antwoord is louter geïnspireerd door populisme. Het "Vlaamsvijandige België" : wat moet daaronder verstaan worden?

1. Belgie is een anti-Nederlands concept;
2. Na 169 jaar Belgie is de Vlaming staatsrechtelijk nog steeds niet gelijkwaardig aan de Franstalige. Dat heeft een oorzaak.

JP Coen 26 maart 2008 20:35

Citaat:

Wat moet Nederland met Fransen binnen hun Staat?:roll:
Dat is toch een hobby of probleem van de Vlamingen.

Kristof Vermassen 27 maart 2008 01:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3324261)
Wat moet Nederland met Fransen binnen hun Staat?:roll:
Dat is toch een hobby of probleem van de Vlamingen.

Fransen? Hoe bedoelt U?

Rogge 27 maart 2008 10:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3324712)
Fransen? Hoe bedoelt U?

een goede raad: stel minder vragen, en kom naar voor met stellingen of replieken.

JP Coen 27 maart 2008 10:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3324712)
Fransen? Hoe bedoelt U?

De Franse deelstaat.

Brandaan 27 maart 2008 10:35

Citaat:

Ikzelf ben een groot voorstander van een Heel-Nederland en het kan mij persoonlijk weinig schelen hoe deze nieuwe creatie gaat heten. Voor de acceptatie van zo'n nieuwe staat lijkt het mij echter niet wenselijk om het België, Belgisch Koninkrijk of iets dergelijks te noemen. Laat staan dat het verstandig is om direct één van de oude koningshuizen op de gemeenschappelijke troon te zetten.

JP Coen 27 maart 2008 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan (Bericht 3324952)
Ikzelf ben een groot voorstander van een Heel-Nederland en het kan mij persoonlijk weinig schelen hoe deze nieuwe creatie gaat heten. Voor de acceptatie van zo'n nieuwe staat lijkt het mij echter niet wenselijk om het België, Belgisch Koninkrijk of iets dergelijks te noemen. Laat staan dat het verstandig is om direct één van de oude koningshuizen op de gemeenschappelijke troon te zetten.

Misschien kan Belgie en Luxemburg dan beter met Zuid Afrika samen gaan?:roll:

We hebben sinds 1830 gezien wat de Walen met Belgie hebben aangericht ,dus Nederland zit zeker niet te wachten op een Frans landsdeel.
Bovendien we hebben al genoeg aan de ontwikkelingslanden waar we nu geld aan geven

santos 27 maart 2008 10:52

Ik vraag mij af of er ook iemand enig bewijs heeft dat GH Luxemburg ergens voor een fusie zou te vinden zijn. Of is dit weer gewoon hardop dromen.

JP Coen 27 maart 2008 11:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3324985)
Ik vraag mij af of er ook iemand enig bewijs heeft dat GH Luxemburg ergens voor een fusie zou te vinden zijn. Of is dit weer gewoon hardop dromen.

Ook in Nederland is er geen enkel bewijs en aanhang te vinden voor een dergelijke fusie.

Het is waarschijnlijk de zoveelste poging van de Belgen om van Belgie af te komen zonder het Franse deel te verliezen of voor het hoofd te stoten.

We hebben het afgelopen jaar gezien, hoe het gaat om met de Walen een staatshervorming te realiseren.
Dachten de Belgen nu echt dat de Nederlanders zo gek zijn om deze problemen in huis te halen.

Ik kan me niet voorstellen dat er Nederlanders te vinden zijn die aan zo'n Baarlewerkgroep willen deelnemen.

santos 27 maart 2008 11:07

U bedoelt we hebben gezien met de vlamingen hoe het gaat om een staatshervorming te realiseren.

Zwartengeel 27 maart 2008 11:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door JP Coen (Bericht 3325001)
Ook in Nederland is er geen enkel bewijs en aanhang te vinden voor een dergelijke fusie.

Het is waarschijnlijk de zoveelste poging van de Belgen om van Belgie af te komen zonder het Franse deel te veliezen of voor het hoofd te stoten.

We hebben het afgelopen jaar gezien, hoe het gaat om met de Walen een staatshervorming te realiseren.
Dachten de Belgen nu echt dat de Nederlanders zo gek zijn om deze problemen in huis te halen.

Ik kan me niet voorstellen dat er Nederlanders te vinden zijn die aan zo'n Baarlewerkgroep willen deelnemen.

Je vergist je. Er zijn verschillende Nederlanders op dit forum die in de werkgroep zitten.

Another Jack 27 maart 2008 11:23

-Thread nr. 45263
-Realiteitszin: 0
-Relevantie: 0

Next!

Derk de Tweede 27 maart 2008 11:25

Citaat:

Een Heel-Nederland is een utopie.
Zowel Wallonie als Luxemburg hebben niets gemeen met het Nederlands taalgebied, laat staan Nederland. Hetzelfde geldt voor Zuid-Afrika.
Nederlanders keren zich nu al massaal af van de Antillen.
Een Groot-Nederland is een ander verhaal.

JP Coen 27 maart 2008 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3325008)
Je vergist je. Er zijn verschillende Nederlanders op dit forum die in de werkgroep zitten.

Hier heb ik nog geen Nederlander gezien ,die dit fusievoorstel steunt:roll:

JP Coen 27 maart 2008 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3325007)
U bedoelt we hebben gezien met de vlamingen hoe het gaat om een staatshervorming te realiseren.

Met beide.
Omdat u Waal bent ,wilt niet zeggen dat de schuld bij de Vlamingen ligt.

Waarschijnlijk is Wallonie van harte welkom om zich aan te sluiten bij Frankrijk.
Dus de Walen hoeven zich geen zorgen te maken over hun toekomst.
Er is altijd wel een staat die voor ze zorgt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be