![]() |
Heel-Nederland?
Goede vrienden uit Nederland,
ik zie dat jullie hier met velen zijn op dit forum. Wat vinden jullie van een Belgisch koninkrijk dat minstens Nederland, België en Luxemburg omvat met het Huis van België dat de soeverein mag leveren? De Oranjes en de Luxemburgse Nassaus mogen wel hun Troon behouden, zoals na de Duitse eenmaking van 1871. |
Citaat:
|
Verklaar u nader...
|
Citaat:
1. Wat moeten wij met een geparachuteerde Monarch die, zelfs voor Belgische begrippen al vreemd is? 2. Wat moeten wij met het ondemocratische, Nederlands- en Vlaamsvijandige Belgie? |
Citaat:
|
Citaat:
2. Na 169 jaar Belgie is de Vlaming staatsrechtelijk nog steeds niet gelijkwaardig aan de Franstalige. Dat heeft een oorzaak. |
Citaat:
Dat is toch een hobby of probleem van de Vlamingen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kan Belgie en Luxemburg dan beter met Zuid Afrika samen gaan?:roll: We hebben sinds 1830 gezien wat de Walen met Belgie hebben aangericht ,dus Nederland zit zeker niet te wachten op een Frans landsdeel. Bovendien we hebben al genoeg aan de ontwikkelingslanden waar we nu geld aan geven |
Ik vraag mij af of er ook iemand enig bewijs heeft dat GH Luxemburg ergens voor een fusie zou te vinden zijn. Of is dit weer gewoon hardop dromen.
|
Citaat:
Het is waarschijnlijk de zoveelste poging van de Belgen om van Belgie af te komen zonder het Franse deel te verliezen of voor het hoofd te stoten. We hebben het afgelopen jaar gezien, hoe het gaat om met de Walen een staatshervorming te realiseren. Dachten de Belgen nu echt dat de Nederlanders zo gek zijn om deze problemen in huis te halen. Ik kan me niet voorstellen dat er Nederlanders te vinden zijn die aan zo'n Baarlewerkgroep willen deelnemen. |
U bedoelt we hebben gezien met de vlamingen hoe het gaat om een staatshervorming te realiseren.
|
Citaat:
|
-Thread nr. 45263
-Realiteitszin: 0 -Relevantie: 0 Next! |
Citaat:
Zowel Wallonie als Luxemburg hebben niets gemeen met het Nederlands taalgebied, laat staan Nederland. Hetzelfde geldt voor Zuid-Afrika. Nederlanders keren zich nu al massaal af van de Antillen. Een Groot-Nederland is een ander verhaal. |
Citaat:
|
Citaat:
Omdat u Waal bent ,wilt niet zeggen dat de schuld bij de Vlamingen ligt. Waarschijnlijk is Wallonie van harte welkom om zich aan te sluiten bij Frankrijk. Dus de Walen hoeven zich geen zorgen te maken over hun toekomst. Er is altijd wel een staat die voor ze zorgt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be