Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Vraag over verhuizen naar het buitenland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103622)

lordoffaith 29 maart 2008 12:16

Vraag over verhuizen naar het buitenland

Ik denk er sterk over na om binnen enkele jaren te verhuizen naar onze noorderburen ( friesland of amsterdam). Ik vroeg mij af iemand al ervaring had of iemand kende die dat al gedaan had.

Ik denk vooral aan formaliteiten!

Alvast bedankt

Mitgard 29 maart 2008 12:20

het gras is altijd groener...

lordoffaith 29 maart 2008 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3330517)
het gras is altijd groener...

aan de overkant ;-)

en de relevantie is ... ?

Derk de Tweede 29 maart 2008 13:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith (Bericht 3330502)
Ik denk er sterk over na om binnen enkele jaren te verhuizen naar onze noorderburen ( friesland of amsterdam). Ik vroeg mij af iemand al ervaring had of iemand kende die dat al gedaan had.

Alvast bedankt

Friesland is mooi en de taal hoeft geen probleem te zijn, tenzij je naar het noorden van Friesland gaat. Daar wordt nog veel Fries gesproken.
Sneek bv is een leuk plaatsje!
Ik zou de randstad en zeker A'dam ver links laat liggen.
Ik heb een tijdje in Islamsterdam gewoond, de rotste tijd van mijn leven.

Savatage 29 maart 2008 14:30

Ik zou me hier ook eens voor moeten informeren. Ben wel niet van plan om naar Holland te verhuizen, maar eerder naar Amerika of iets in die aard. Het gemakkelijkste is als je dat voor je werk kan doen, dan regelen zij de formaliteiten.

the outlaw torn 29 maart 2008 15:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3330815)
Ik zou me hier ook eens voor moeten informeren. Ben wel niet van plan om naar Holland te verhuizen, maar eerder naar Amerika of iets in die aard. Het gemakkelijkste is als je dat voor je werk kan doen, dan regelen zij de formaliteiten.

en aangezien de wereld alsmaar kleiner word, zal dat wel geen probleem zijn. dus : gewoon een geschikte job vinden en vliegen maar !!!

geef mij maar VLAANDEREN, of nog specifieker : OOST-VLAANDEREN, GENT !!

als ik weg ga, verhuis ik naar gent ( kwartierke rijden van waar ik nu woon, maar nog te ver naar mijn goesting )

the outlaw torn 29 maart 2008 15:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith (Bericht 3330532)
aan de overkant ;-)

en een aantal jaren komen ze terug met de woorden :"nergens zo goed als bij ons" en daarvoor moesten ze dan weg e, om te beseffen dat we in een paradijs leven. :-P

born2bewild 29 maart 2008 15:07

www.jobsindubai.com

born2bewild 29 maart 2008 15:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door the outlaw torn (Bericht 3330851)
en aangezien de wereld alsmaar kleiner word, zal dat wel geen probleem zijn. dus : gewoon een geschikte job vinden en vliegen maar !!!

is het zo simpel denk je?

Voor een intra-company move (L1 visum) moet je al op zn minst x (5 of 2?) aantal jaren voor de firma in kwestie werken + ofwel een hoge academische titel ofwel 'manager' (x aantal mensen onder u) ofwel een expert in een specifiek domein

In ruil zal de firma meestal uw visum, huisversting, social security formaliteiten regelen en ook de belastingen

the outlaw torn 29 maart 2008 15:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 3330861)
is het zo simpel denk je?

Voor een intra-company move (L1 visum) moet je al op zn minst x (5 of 2?) aantal jaren voor de firma in kwestie werken + ofwel een hoge academische titel ofwel 'manager' (x aantal mensen onder u) ofwel een expert in een specifiek domein

In ruil zal de firma meestal uw visum, huisversting, social security formaliteiten regelen en ook de belastingen

dus zo simpel is het idd. :-P

forzaflandria 29 maart 2008 15:37

Of eerst in het buitenland studeren en dan proberen locaal een job vast te krijgen.
Ik weet niet of dat in Nederland een probleem is, hangt natuurlijk af van je eigen studie- en werkachtergrond, en van wat voor een job je wilt vastpakken.

Everytime 29 maart 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lordoffaith (Bericht 3330502)

Alvast bedankt

Dat interesseert mij ook voor mijn verhuis naar Frankrijk.

Everytime 29 maart 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3330644)
Friesland is mooi en de taal hoeft geen probleem te zijn, tenzij je naar het noorden van Friesland gaat. Daar wordt nog veel Fries gesproken.
Sneek bv is een leuk plaatsje!
Ik zou de randstad en zeker A'dam ver links laat liggen.
Ik heb een tijdje in Islamsterdam gewoond, de rotste tijd van mijn leven.

Allez, een beetje Fries :

http://www.youtube.com/watch?v=KaTanewWj4Y

Is dit het Fries van het noorden van Friesland?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be