Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   typisch (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103643)

Alvader 29 maart 2008 23:23

typisch

Vandaag gelezen op www.deredactie.be waar men blijkbaar enkel het blanke racisme kent. Wanner gekleurd gespuis iets uitspookt is er blijkbaar van racisme geen sprake:

Racistisch incident in stadscentrum Antwerpen za 29/03/08 - In een zijstraat van de Meir, in het centrum van Antwerpen, is een zwarte vrouw tegengehouden door een blank koppel en van haar fiets geduwd.
De Afrikaanse vrouw uit Guinee werd van haar fiets geduwd en kreeg ook enkele rake klappen. De aanvallers gingen er daarna vandoor.

Het slachtoffer heeft een klacht tegen onbekenden ingediend.

Is dat nu racisme ? Dan bestaat het gekleurd racisme veel meer, veel intsensiever.

vlaanderen72 29 maart 2008 23:27

Als het wel waar is ,ze zou ook op geld uit kunnen zijn.Wie weet was het wel omgedraaid en viel zij mensen lastig om te schooien!

Den Ardennees 29 maart 2008 23:28

of het racisme is weten we niet, het is trouwens best mogelijk dat de daders Oost-Europeanen, Marrokanen of Turken waren.

Garry 30 maart 2008 02:15

Racisme bestaat ook onderling tussen de Marokkanen hoor.
Ik ken persoonlijk een Marokkaans dame, ja je leest het goed, ik noem het een dame, Die import en export van en naar Marokko doet. Op een dag stelde ik haar de vraag,”Zora, die oudere vrouwen met hun hoofddoek, die hebben soms een tatoeage op de kin, heeft dat een betekenis?”, waarop ze mij verontwaardigd antwoordde, “ ja maar dat zijn geen Marokkanen hé, dat zij de Berbers van daar, dat is het uitschot wat we ginder liever kwijt dan rijk zijn.
Ik zal je eens meenemen naar daar en je het echte Marokko tonen.”. Daarna dacht ik bij me zelf, “ De (echte) Marokkanen aanzien wat hier zit van ginder niet als Marokkanen maar wij moeten ze wel aanzien als Belgen.

Zwartengeel 30 maart 2008 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3331795)
of het racisme is weten we niet, het is trouwens best mogelijk dat de daders Oost-Europeanen, Marrokanen of Turken waren.

Maar neen jong, het waren VB'ers.

Den Ardennees 30 maart 2008 10:11

Remember de choquerende beelden een paar maand geleden van een zwarte man die aan een tankstation zwaar werd mishandeld door een... Turk.

De Turk werd veroordeeld voor toebrengen van slagen en verwondingen, maar niet voor racisme. Ik denk dat we rustig mogen stellen, dat indien de dader een Belg was, hij WEL veroordeeld zou geweest zijn voor racisme.

Maes_P 30 maart 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3332302)
Remember de choquerende beelden een paar maand geleden van een zwarte man die aan een tankstation zwaar werd mishandeld door een... Turk.

De Turk werd veroordeeld voor toebrengen van slagen en verwondingen, maar niet voor racisme. Ik denk dat we rustig mogen stellen, dat indien de dader een Belg was, hij WEL veroordeeld zou geweest zijn voor racisme.

Het is niet omdat je een zwarte medemens in elkaar slaat dat de motieven daarvoor racistisch van aard zijn.
Is er slechts sprake van racisme indien in die zwarte in elkaar slaat omdat hij zwart is.
Als je hem in elkaar slaat omdat hij op je zenuwen werkt is dat misdadig maar niet racistisch.

Die Turk (van dat tankstation) is veroordeeld (werkstraf van 100 uur + 2500 euro boete); maar niet voor racisme.

Idem voor bv de baas van de dancing Kokorico: vrijspraak in een zaak omtrent vermeend racisme: en dat was een witte belg die beschuldigd werd: de opmerking dat een "witte burger" automatisch wordt veroordeeld voor racisme na een klacht houdt dus geen steek...
Vrijspraken genoeg.
Veroordelingen trouwens ook.
Ik ga ervan uit dat in elke zaak de rechter de argumenten en bewijzen van beide partijen afweegt.

Ik spreek me dus niet uit over dat incident in A'pen: mogelijks is dat incident racistisch van inslag, mogelijks niet; daarvoor ken ik de juiste toedracht niet.

Vinzcent 30 maart 2008 10:49

Oooh, dan ben ik ook al een keer slachtoffer geweest van racisme :o:o

Ofneen, de politie beschouwde het als kattekwaad :roll:

Maes_P 30 maart 2008 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vinzcent (Bericht 3332343)
Oooh, dan ben ik ook al een keer slachtoffer geweest van racisme :o:o

Ofneen, de politie beschouwde het als kattekwaad :roll:

Ik wist niet dat de politie die bevoegdheid had:
ze moeten gewoon een klacht neerschrijven en doorsturen naar het parket: zij oordelen noch over de ontvankelijkheid van de klacht noch over de schuldvraag.

Kun je eens vertellen wat je precies hebt meegemaakt?

artisjok 30 maart 2008 11:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3331765)
Vandaag gelezen op www.deredactie.be waar men blijkbaar enkel het blanke racisme kent. Wanner gekleurd gespuis iets uitspookt is er blijkbaar van racisme geen sprake:

Racistisch incident in stadscentrum Antwerpen za 29/03/08 - In een zijstraat van de Meir, in het centrum van Antwerpen, is een zwarte vrouw tegengehouden door een blank koppel en van haar fiets geduwd.
De Afrikaanse vrouw uit Guinee werd van haar fiets geduwd en kreeg ook enkele rake klappen. De aanvallers gingen er daarna vandoor.

Is dat nu racisme ? Dan bestaat het gekleurd racisme veel meer, veel intsensiever.

Waaruit besluit je dat men enkel het blanke racimse kent?

HAMC 30 maart 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3332349)
Ik wist niet dat de politie die bevoegdheid had:
ze moeten gewoon een klacht neerschrijven en doorsturen naar het parket: zij oordelen noch over de ontvankelijkheid van de klacht noch over de schuldvraag.

Dat is niet helemaal juist, de politie is ook betrokken in het onderzoek en als dusdanig hebben ze zekere een adviserende stem.

Nadat u verhoord bent door de politie in een zaak geven die hun gedacht over wat u gedaan hebt en uw gedrag tijdens de ondervraging en hun interpretatie ervan waarop de procureur zich kan baseren om u te laten verwijzen.

Maes_P 30 maart 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3332439)
Dat is niet helemaal juist, de politie is ook betrokken in het onderzoek en als dusdanig hebben ze zekere een adviserende stem.

Nadat u verhoord bent door de politie in een zaak geven die hun gedacht over wat u gedaan hebt en uw gedrag tijdens de ondervraging en hun interpretatie ervan waarop de procureur zich kan baseren om u te laten verwijzen.

Inderdaad:
ze "geven hun gedacht" aan de procureur.
Ze beslissen niks.

HAMC 30 maart 2008 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3332445)
Inderdaad:
ze "geven hun gedacht" aan de procureur.
Ze beslissen niks.

Hmm, op die manier beslist natuurlijk de rechter alleen.

Maes_P 30 maart 2008 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3332464)
Hmm, op die manier beslist natuurlijk de rechter alleen.

De politie verbaliseert en noteert klachten van bugers.
het parket beslist of ze een zaak beginnen.
de rechter oordeelt over schuld/onschuld.

Zo is het toch bij mijn weten.

Jazeker 30 maart 2008 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alvader (Bericht 3331765)

Ik zie geen enkele aanwijzing dat het hier om racisme zou gaan. Het is niet omdat ze zwart is, dat er racisme in het spel is. Het lijkt me trouwens ook weer zo'n geval waar niet wordt gezegd waar het om gaat. "Een blank koppel" gaat niet zomaar berzerk gaan en iemand van een fiets afduwen.

Maar ja... de VRT :roll:

Online 30 maart 2008 12:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3332302)

Natuurlijk is dat zo, waarmee het racisme van de linkse kerk en het CGKR ook weer meteen duidelijk is. Gelukkig hebben we de linkse journalistjes van de VRT om ons regelmatig te herinneren aan hun ranzige hypocrisie.

Maes_P 30 maart 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3332523)
Ik zie geen enkele aanwijzing dat het hier om racisme zou gaan. Het is niet omdat ze zwart is, dat er racisme in het spel is. Het lijkt me trouwens ook weer zo'n geval waar niet wordt gezegd waar het om gaat. "Een blank koppel" gaat niet zomaar berzerk gaan en iemand van een fiets afduwen.

Maar ja... de VRT :roll:

Op de laatste 4 woorden en de smiley na, ben ik helemaal akkoord
;-)

Kazan 30 maart 2008 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3331795)

Dan is het óók racisme hoor.

Jazeker 30 maart 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3332527)
Op de laatste 4 woorden en de smiley na, ben ik helemaal akkoord
;-)

Je mag die laatste 4 woorden gerust in overweging nemen. Toen die zwarte man aan een benzinestation ineen geslagen werd dan tierde de VRT dagen over de racistische aanval. Toen bleek dat de dader een Turk en geen Vlaming was, toen zwegen ze abrupt. Er werd met geen woord meer gesproken over het voorval. Een minder persoon zou gedacht hebben dat het nooit had plaatsgevonden.

Dus ja: de VRT :roll:

Jazeker 30 maart 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kazan (Bericht 3332528)
Dan is het óók racisme hoor.

http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=19

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be