![]() |
Partij pro belgica
Hallo iedereen.
De laatste jaren zijn alle Belgische partijen verstrikt geraakt in een discours en opbod dat leidt naar separatisme. Dit is vooral de schuld van de nederlandstalige partijen, maar de franstalige partijen dragen hier ook deels de schuld van. Ik vraag me echter af welke partij wél nog opkomt voor de belangen van alle belgen, tegen het communautair discours in. Vroeger dacht ik dat die partij de Belgische Unie - Union Belge was. Wat ik echter de laatste tijd hoor van deze partij, is niet al te positief. Hoewel de BUB een ontzettend goed initiatief was van échte idealisten, denk ik niet dat deze partij nog toekomst heeft. Mijn vraag is dus: welke partij verdedigt volgens jullie het beste de eenheid van België? Belgische groet, Belge-Belg. |
Wat een gezeik...
Hervormingen van de staat zijn schijnbaar niet nodig... ![]() Het zijn de mensen/partijen die alles willen houden zoals het is (meestal voor hun eigen profijt) die de roep naar een scheiding versterken... En hun poten van andermans grond-/taalgebied houden is voor velen ook al te veel gevraagd.. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar toch, ik vertrouw die partij met die separatistische appendix voor geen haar. |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ruzie maak je niet alleen. Elke verkozen partij verdedigt de Belgische eenheid als het hen uitkomt... N-VA met zijn 'we moeten stapsgewijs evolueren naar een onafhankelijk Vlaanderen' en Vlaams Belang met zijn 'Brussels tweetalig statuut'. |
Citaat:
PS: Is dat Leopold II op uw schermafbeelding? 8O U weet toch dat die miljoenen doden op zijn conto heeft. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
De PS, beter heb je niet. Vooral de afdelingen Vorst en Lantin dan toch.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Ik zoek echter een partij die ook in Nederlandstalig België opkomt. Ik wil immers dat mijn stem aantoont dat ook de Nederlandstaligen een hart hebben voor België. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het verdriet me om te zien dat zelfs jij je nu al aan majesteitsschennis waagt. :-( |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be