Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Cocaïne wordt bloem bij politie Brussel-Zuid (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103756)

leeuwenhart 1 april 2008 19:09

Cocaïne wordt bloem bij politie Brussel-Zuid

Citaat:

belga

BRUSSEL - Het Brusselse gerecht en de algemene inspectie van de politie zijn dinsdagochtend binnengevallen bij de recherche van de lokale politiezone Brussel-Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst). Het gaat om een onderzoek naar mogelijke drugsmisdrijven door agenten van de lokale recherche.

Het onderzoek draait rond een vangst van 300 gram cocaïne die later vervangen zou zijn door bloem. Dat meldt het Brusselse parket. Vier rechercheurs zouden bij de zaak betrokken zijn. In het bureau van één van hen is een kleine hoeveelheid cocaïne aangetroffen. Er is nog niemand gearresteerd of in verdenking gesteld.

De 300 gram cocaïne werd in beslag genomen bij de arrestatie van een dealer en nadien neergelegd op de griffie. Toen de onderzoeksrechter een tweede analyse beval, bleken de drugs vervangen door bloem. Daarop werd een onderzoek tegen onbekenden geopend. Dat leidde naar de vier politiemensen.

Dinsdag viel de Algemene Inspectie met een drugshond binnen in de kantoren van de lokale politie. De bureaus van de vier rechercheurs werden doorzocht en drie van de vier werden meegenomen voor verhoor. De vierde is op vakantie in Marokko.

Tijdens de zoekactie vonden de leden van de Algemene Inspectie een kleine hoeveelheid cocaïne in het bureau van een van de betrokkenen. Het gaat om enkele grammen die mogelijk voor persoonlijk gebruik bestemd waren.

Volgens het Brusselse parket gaan de verhoren van de betrokkenen dinsdagavond voort. Vermoedelijk zal er woensdagvoormiddag meer duidelijkheid zijn over de resultaten van de huiszoeking en de verklaringen van de agenten. dsl
Ik vraag me af met welke flikken we hier te maken hebben.

HAMC 1 april 2008 19:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leeuwenhart (Bericht 3337459)

De standaard corrupte flik.

Den Ardennees 1 april 2008 19:33

Citaat:

hehe, de culturele diversifiëringspolitiek van het politiekorps werpt zijn vruchten af.

ancapa 1 april 2008 19:41

Citaat:

katers bij de witte melk-poeder ;-)

een paar gram gevonden... kleine criminaliteit... het zijn misschien jongere flikken :oops:

Garry 1 april 2008 20:37

Citaat:

Wat denkt ge? Starsky and Hutch zullen het wel niet geweest zijn.

toccata 1 april 2008 22:06

Kan voor tragische vergissingen zorgen bij het jaarlijke taarten-bakfestijn van de lokale politie:-D

Dat de flikken in Brussel corrupt zijn is al lang duidelijk, je moet maar eens rond het noord-station gaan kijken. Sommige winkels krijgen, ook al werken er overduidelijk illegalen, nooit controle maar de politie krijgt er wel tv's als cadeautj:evil:

Sodomis 1 april 2008 22:31

Citaat:

De vierde is op vakantie in Marokko.
Prachtig land Marokko. Ben er 2x geweest, kan het iedereen aanraden.
Flik met smaak duidelijk.

Heftruck 1 april 2008 22:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3337772)
Kan voor tragische vergissingen zorgen bij het jaarlijke taarten-bakfestijn van de lokale politie:-D

Dat de flikken in Brussel corrupt zijn is al lang duidelijk, je moet maar eens rond het noord-station gaan kijken. Sommige winkels krijgen, ook al werken er overduidelijk illegalen, nooit controle maar de politie krijgt er wel tv's als cadeautj:evil:

Slim gezien. 8-)

fernand 1 april 2008 23:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3337808)

heb er gewerkt, was niet zo plezant:roll:

Mahalingam 1 april 2008 23:22

Hebben we hier te maken met de Mafia van Allah?

Crochettie 2 april 2008 01:10

Citaat:

Dat is al oud nieuws
Deze methode was 20 jaar geleden in Antwerpen schering en inslag.
Als je coke wil, koop het van een flik - deze kan het zich niet permiteren om je rommel aan te bieden :lol:

Maar koop van een flik NOOIT een brood :lol:

brontosaurus 2 april 2008 01:50

Corrupte politiekorpsen in corrupt belgie.Waar maken jullie je nog druk om.De hele belgische samenleving is gebaseerd op corruptie.Stel je maar eens de vraag hoeveel tonnen coke ons landje binnen komen via diplomatieke koffers die nooit gecontroleert worden.En uit ervaring door mijn voorgaande job kan ik met overtuiging zeggen dat zeker 50% van onze overheidscriminelen de neus regelmatig in de poeder steekt.Dat was nou eenmaal het voordeel van security te zijn in het buitenlandse sexmilieu.Zo kom je achter dingen die voor het belgenvolk verscholen blijven.

filosoof 2 april 2008 02:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3337808)

Inderdaad.:-)

brontosaurus 2 april 2008 02:11

Hier nog zo,n droevig verhaaltje over het laagste soort der lage landen.
http://www.nu.nl/news/1504609/13/Twe...krachting.html

fransV 2 april 2008 06:09

buitenland

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3337498)
De standaard corrupte flik.

met banden in het buitenland

Kazan 2 april 2008 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3337772)

:rofl:

sus antigoon 2 april 2008 19:00

Citaat:

maar als een "Vlaming" dan wat criminaliteit ondervindt , is dat de schuld van de stoute allochtoon.

en de racistische politie vrijuit gaan :roll:

Crochettie 3 april 2008 00:13

Christus was nog straffer - die veranderde het inneens in brood 8O

filosoof 4 april 2008 13:46

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GVA
03/04 Recherche ontkent verduistering cocaïne bij politie Brussel-Zuid
Bij de huiszoekingen die dinsdag werden uitgevoerd in het kader van een onderzoek naar vermeende drughandel bij de politiezone Brussel Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst) is geen cocaïne gevonden. Er werd ook nooit cocaïne verduisterd. Dat zegt een betrouwbare bron bij de lokale recherche van de politiezone donderdag tegen Belga.

De bron, een van de vier agenten die genoemd werden in het onderzoek, en dinsdag ook werd ondervraagd door het parket van Brussel, zegt dat de hele zaak op misverstanden berust en dat er in de pers flagrante leugens worden verspreid.
"Bij de 'drugs' die wij op 5 december 2007 in beslag hebben genomen, stak 15,8 gram cocaïne. De rest, ongeveer 270 gram, was mengproduct. Alles werd de dag nadien neergelegd op de griffie. Wij hebben altijd gedacht dat er 285 gram cocaïne in beslag werd genomen, omdat maar één van de vier zakjes die wij hadden gevonden, gecontroleerd werd voor het naar de griffie vertrok. Dat is in februari nog geverifieerd en daar werd een nieuw pv van opgesteld. Er is absoluut nooit iets verduisterd. Alles is volgens het boekje gebeurd", klinkt het.

Het is ook niet waar dat er dinsdag een paar gram cocaïne werd gevonden in een van de bureaus van de agenten, aldus de bron.

Ik vraag me af of we met een kwakkelfabriek te maken hebben en zo ja, met welke:?

Kazan 4 april 2008 14:55

De politie van Brussel-Zuid wordt nu ook genoemd in een andere fraudezaak ivm fietsen. Ook Eddy Merckx wordt in dat dossier genoemd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be