Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Na Demoor ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103798)

ynneb 2 april 2008 14:05

Na Demoor ...

Citaat:

Politieman in ziekenhuis na incident op bus in Antwerpen
Een 62-jarige politieman is gisterenavond zwaar gewond geraakt na een gewelddadig incident met jongeren op een bus van De Lijn in Antwerpen. Twee minderjarige verdachten werden gearresteerd. Ze bekennen deels hun schuld, maar minimaliseren de feiten. Ze werden voorgeleid voor de jeugdrechter. Dat meldt het parket van Antwerpen vandaag.

Het incident speelde zich rond 20.30 uur af aan het Koningin Astridplein. Toen de politieman zich mengde in een schermutseling tussen een jong koppel en allochtone jongeren, kreeg hij slagen en stampen in de buik, op het hoofd en in de nek.

Nadat hij samen met de buschauffeur de amokmakers van de bus had gezet, kreeg hij opnieuw slaag van verschillende jongeren die aan de halte stonden. De politieman stapte nog terug op de bus, maar verloor dan het bewustzijn.

Hij werd in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis, maar is inmiddels buiten levensgevaar. De feiten doen sterk denken aan het busincident van juni 2006, waarbij treinbestuurder Guido Demoor om het leven kwam. (belga/sps)

Bron : De Morgen

Jazeker 2 april 2008 14:10

[filosoof]een "fait divers"[/filosoof]

longhorn 2 april 2008 14:23

Ik hoop dat de politie wraak neemt voor hun collega en de 2 minderjarige buitenlanders bont en blauw bij hun onbekwame ouders afzet. Het gerecht zelf kan ze toch niet straffen.

Maes_P 2 april 2008 14:28

Allochtoon valt autochtoon aan:
wordt gepost door rechts
links vindt een fait divers.
rechts begint discussie over onveiligheid, Islamisering en no-go zones en het manke gerecht
links concludeert dat de omgekeerde berichtgeving erg anders is
rechts begint te schelden
links begint te schelden

Autochtoon valt allochtoon aan:
wordt gepost door links
rechts vindt dit een stigamtisering van de vlaming en opgeklopte propaganda door de linkse pers.
links begint discussie over racisme, angst en discriminatie
rechts concludeert dat de omgekeerde berichtgeving erg anders is
links begint te schelden

GEEUW...

vlijmscherp 2 april 2008 14:31

dit forum begint idd wat voorspelbaar te worden...

Bhairav 2 april 2008 14:58

De maatschappij heeft voorspelbaarheid nodig. Als houvast.

Rudy 2 april 2008 15:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3338911)
een "fait divers"

Idd. Was er zelfs geen afzonderlijke draad voor incidenten met allochtonen ?

prejudice_sweeperess 2 april 2008 15:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3338943)
wordt gepost door rechts
rechts begint discussie over onveiligheid, Islamisering en no-go zones en het manke gerecht
links begint te schelden

wordt gepost door links
rechts vindt dit een stigamtisering van de vlaming en opgeklopte propaganda door de linkse pers.
links begint te schelden

GEEUW...

huh??? wanneer gebeurt dat? is dat al gebeurt? dan spijtig genoeg veel te weinig..........

floppy 2 april 2008 15:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3339053)
Idd. Was er zelfs geen afzonderlijke draad voor incidenten met allochtonen ?

Heeft hij het niet zelf gezocht? Ik hoop dat de Gedapo reeds huiszoekingen aan het verrichten is. Men weet nooit welke extreem-rechtse geschriften men kan vinden in zijn boekenkast. Dan kan men dit incident ook weer goedpraten en aangezien de moeial nog leeft, de daders gewoon weer vrijlaten zonder meer...8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Bhairav 2 april 2008 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prejudice_sweeperess (Bericht 3339076)
huh??? wanneer gebeurt dat? is dat al gebeurt? dan spijtig genoeg veel te weinig..........

Van Themsche vergeten?
Demoor? Jaja hij is wel dood, toek teruggekregen. Maar het hoort in de lijst, of ge het nu wilt of niet (want wat zijn we weer romantisch).

Duupje 2 april 2008 15:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3339097)
Heeft hij het niet zelf gezocht? Ik hoop dat de Gedapo reeds huiszoekingen aan het verrichten is. Men weet nooit welke extreem-rechtse geschriften men kan vinden in zijn boekenkast. Dan kan men dit incident ook weer goedpraten en aangezien de moeial nog leeft, de daders gewoon weer vrijlaten zonder meer...8-)8-)8-)8-)8-)8-)8-)

Folderke van het Vlaams Belang bij het oude papier... :mrgreen:

Bhairav 2 april 2008 15:43

De man had gewoon gemengde gevoelens rondom "rechts en links". Is dat nu zo moeilijk om zo te laten?

roger verhiest 2 april 2008 15:44

Geweld genoeg in het nieuws ; ik vraag me af of we niet zoiets moeten in het leven roepen als een "geweldreservaat" waar we die mensen die behoefte hebben aan wat geweld in peis en vree hun hobby kunnen beoefenen. We kunnen het misschien "zinvol" maken door teams samen te stellen die oorlogen die momenteel ten koste van slachtoffers onder een voor de rest vreedzame burgerbevolking gevoerd worden te vervangen.

Zo zou "Israël" een team kunnen sponsoren tegen een door "Palestijnen" gesponserde groep om bv. het recht op vestiging, hervestiging te bevechten..

Tibetanen vs. chinezen ; Arabische Soedanezen vs. Zwarte soedanezen enz..

Aan jongeren die in een oorlog als "held" of "martelaar" willen sterven schijnt er toch geen gebrek te zijn.. aan "strijdgelegenheid" in West europa blijkbaar wel...

Savatage 2 april 2008 15:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 3338927)
Ik hoop dat de politie wraak neemt voor hun collega en de 2 minderjarige buitenlanders bont en blauw bij hun onbekwame ouders afzet. Het gerecht zelf kan ze toch niet straffen.

De fout ligt niet bij de politie maar volledig bij ons gerechtssysteem. Het zou me eerlijkgezegd niets verbazen als ze geen straf krijgen.

Rob Roy 2 april 2008 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 3339131)
ik vraag me af of we niet zoiets moeten in het leven roepen als een "geweldreservaat" waar we die mensen die behoefte hebben aan wat geweld in peis en vree hun hobby kunnen beoefenen.

Ik denk dat we eerder aan actieve geweldbestrijding moeten doen.

Gargamel 2 april 2008 15:48

Nonsens,Antwaarpe en Brussel zijn veilig.
Die flic kreeg het "gevoel" van op zen tote te krijgen.

:-P

prejudice_sweeperess 2 april 2008 15:52

ah zo, dus omdat het slachtoffer een agent is is het ok? volgens het artikel waren de allochtone lieverdjes wel eerst slaags met een koppel hé.

floppy 2 april 2008 15:54

SCHANDE dat dit in de pers komt! Weer worden allochtonen gestigmatiseerd!
Schandalig is dat.

Zucht 2 april 2008 16:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door prejudice_sweeperess (Bericht 3339157)
ah zo, dus omdat het slachtoffer een agent is is het ok? volgens het artikel waren de allochtone lieverdjes wel eerst slaags met een koppel hé.

Weeral een koppel dat allochtonen lastig valt !
Deze waren nochtans niet op de fiets. Wat voor excuus zullen ze nu weer vinden ?

sam_vde 2 april 2008 16:19

hier zijn we weer ;-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P (Bericht 3338943)
wordt gepost door rechts
links begint te schelden

wordt gepost door links
links begint te schelden

GEEUW...

Ik vul nog even aan:

autochtoon valt allochtoon aan:
VRT spreekt van racistisch incident en stuurt onmiddellijk een cameraploeg naar het "slachtoffer" thuis

allochtoon valt autochtoon aan:
Woord racisme in geen velden te bekennen. Nieuws nog niet gezien dus geen idee.

Voordeel van een forum: de onderwerpen die je vervelen of doen inslapen kan je skippen...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be