Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Het intellectueel niveau van de BAB (https://forum.politics.be/showthread.php?t=103883)

Kristof Vermassen 3 april 2008 17:56

Het intellectueel niveau van de BAB

Op de site van de BAB (www.belgischeunie-unionbelge.be)

lezen we:

Citaat:

SINDS CAESAR VERENIGD IN DE BELGISCHE LEEUW
Sinds Caesar behoren onze negen provincies bij elkaar. Nadien vielen onze provincies onder de benaming van het Bourgondisch Kreits
En het Middenrijk? Het Bourgondische Kreits dateert van de 16de eeuw! 1000 jaar geschiedenis worden overgeslagen. En er w�*ren nog geen provincies toen.

Quid met het prinsbisdom Luik???

Citaat:

De leuze van het onafhankelijk Koninkrijk België verwijst naar de vereniging van de negen provinciën en luid “Eéndracht Maakt Macht”.
"luidt" en "eendracht".

Die spreuk is bovendien ouder.

Citaat:

Sinds 1993 hebben politici en politieke partijen het land in 6 compleet artificiële stukken verdeeld. De provincie Brabant werd in twee gehakt. Vanaf dan is ook de eendracht onder de provincies aangetast én is de economische slagkracht van het rijke België drastisch afgenomen. Momenteel scoort België onder het Europese economische gemiddelde.
En ik dacht dat de staatshervormingen begonnen in 1980. Blijkbaar ging het om een "coup" in '93...

Citaat:

Het noorden van het land werd Vlaanderen genoemd, naar analogie met het oude Graafschap Vlaanderen dat de provincies West-, Oost-, Zeeuws-, en Frans-Vlaanderen besloeg.
Waar staat dat in de Grondwet?

Citaat:

Het zuiden kreeg een nieuwe naam toegewezen, Wallonië. Wallonië komt van het oud-germaans woord Weleas en betekent “vreemdeling”. Het symbool werd de haan, niettegenstaande de gemeente De Haan in West-Vlaanderen ligt. De Belgische Leeuw is duidelijk door landverraders en collaborateurs tijdens de splitsing van 1993 verkracht.

Alleen Antwerpen draagt de Belgische Leeuw niet in zijn wapenschild maar wél de tweekoppige Oostenrijkse Adelaar.
"een nieuwe naam" ... :lol: de naam Wallonië dateert uit de jaren 1880. En dat van die verwijzing naar De Haan :lol::lol::lol: hilarisch. Mikken jullie op 5 kiezers ofzo?

Patriot! 3 april 2008 17:58

Citaat:

Het symbool werd de haan, niettegenstaande de gemeente De Haan in West-Vlaanderen ligt.
Toen den dauphin dit op televisie vertelde wist ik dat hij gevaarlijk was voor de Belgische Beweging.

Kristof Vermassen 3 april 2008 18:00

Wat deed die "dauphin" nu weer beroepshalve?

Kristof Vermassen 3 april 2008 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Patriot! (Bericht 3341954)
Toen den dauphin dit op televisie vertelde wist ik dat hij gevaarlijk was voor de Belgische Beweging.

Heeft die dat op tv verteld? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol: ... Het erge bij dat soort mensen is dat ze het menen...

the_special_one 3 april 2008 18:03

euhm, oké dan :")

Patriot! 3 april 2008 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3341960)
Wat deed die "dauphin" nu weer beroepshalve?

Ik heb hier eens gelezen dat hij picollo was in een hotel, maar met alle restect: wat maakt dat uit?

Kristof Vermassen 3 april 2008 18:05

Ach, we mogen nog eens lachen :-P

Hans1 3 april 2008 18:08

Lach niet met gemanipuleerden.

Rogge 3 april 2008 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Vermassen (Bericht 3341950)
Op de site van de BAB (www.belgischeunie-unionbelge.be)
SINDS CAESAR VERENIGD IN DE BELGISCHE LEEUW
Sinds Caesar behoren onze negen provincies bij elkaar.

jawadde. het is toch echt heel erg gesteld met het historisch besef van sommigen. straks gaan ze nog beweren dat Urfl de Belgische Holbewoner zijn stam in negen provincies indeelde.

belge-belg 3 april 2008 19:03

Willen jullie aub eens stoppen met andere unitaristen belachelijk te maken!
Richt liever uw pijlen op de flaminganten in plaats van op elkaar...

Geert C 3 april 2008 19:07

Negen provincies? Waar halen ze dat vandaan? 8O En wat met het Prinsbisdom Luik? 8O

Kristof Vermassen 3 april 2008 19:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3342167)
Negen provincies? Waar halen ze dat vandaan? 8O En wat met het Prinsbisdom Luik? 8O

Die opmerking had ik al gemaakt ;)

Rob Roy 3 april 2008 19:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BUB-BAB
De Belgische Leeuw is duidelijk door landverraders en collaborateurs tijdens de splitsing van 1993 verkracht.

Hmmmm... bij nader inzien ligt het niveau van de BUB-BAB toch niet zo gigantisch veel hoger dan dat van de BUB-HVDC.

We kunnen weer gerust zijn. :-)

Geert C 3 april 2008 19:56

Kan je een linkje geven naar de exacte pagina waarop die dingen die je citeert te lezen staan, want ik kan het niet zo direct vinden. :?

Rob Roy 3 april 2008 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3342334)
Kan je een linkje geven naar de exacte pagina waarop die dingen die je citeert te lezen staan, want ik kan het niet zo direct vinden. :?

Ik heb het ook niet gevonden. Zou Brun... excuseer Kristof Vermassen die teksten uit zijn duim gezogen hebben? Of elders vandaan gehaald hebben?

Derk de Tweede 3 april 2008 20:05

BUB, BAB.......Belgie
Wat ingewikkeld allemaal!

Geert C 3 april 2008 20:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3342346)
Ik heb het ook niet gevonden. Zou Brun... excuseer Kristof Vermassen die teksten uit zijn duim gezogen hebben? Of elders vandaan gehaald hebben?

Ik heb door te googelen op de zin "Sinds Caesar behoren onze negen provincies bij elkaar." de vermoedelijke oorsprong van deze stukjes tekst gevonden, op de website belgischeunie.be, die als ik me niet vergis door HVDC wordt gebruikt. :? In feite was dat zelfs het enige resultaat. 8O Het komt uit het derde nummer van iets wat Patriot(e) noemt. Je kan het hier nalezen: http://belgischeunie.be/nl/patriot.php

Ik citeer even:
Citaat:

Redactie: Noord-Gistelhof 10, B-8000 Brugge
Eindredactie: Ruben Cottenjé de Dauphin
Studiedienst: Bruno Yaminne, UNITAS
Medewerkers: Hans Van de Cauter, Patrick Denis, François Wolters, Michael Lemenu, Jérémy Longheval

Geert C 3 april 2008 20:11

En kennelijk was het toen al een zootje bij de BUB, want op de website staat te lezen dat dat het mei-juni nummer is, maar volgens het document zelf is het het april-mei nummer. 8O

Rob Roy 3 april 2008 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3342364)
Ik heb door te googelen op de zin "Sinds Caesar behoren onze negen provincies bij elkaar." de vermoedelijke oorsprong van deze stukjes tekst gevonden, op de website belgischeunie.be, die als ik me niet vergis door HVDC wordt gebruikt. :? In feite was dat zelfs het enige resultaat. 8O Het komt uit het derde nummer van iets wat Patriot(e) noemt. Je kan het hier nalezen: http://belgischeunie.be/nl/patriot.php

Volgens de resultaten van jouw detectivewerk schrijft Vermassen teksten van de oude BUB-HVDC dus toe aan de nieuwe BUB-BAB. Om vervolgens Cottenjé daarop aan te vallen. Gewoonlijk noemt men zoiets vervalsing.

Pieter B 3 april 2008 23:09

Antwerpen heeft geen leeuw, dan kunnen we maar beter onafhankelijk worden hé.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be