![]() |
Forum Kifkif stopt ermee!
Mededeling Kif Kif:
Kif Kif is gestart met een campagne tegen racisme op mediasites. Ook het forum van Kif Kif was in het verleden helaas niet vrij van dergelijke uitspattingen. Omdat dit al langer een doorn in het oog was van de organisatie, en wij uiteraard zelf moeten voldoen aan de standaarden die we van anderen verwachten, heeft kif Kif besloten het forum voor onbepaalde tijd te sluiten. Op het moment dat Kif Kif de zekerheid kan bieden van een racismevrij forum zullen we zeker overwegen om het opnieuw te starten. Met interculturele groet, Kif Kif Aanzet tot racisme is geen vrije meningsuiting maar een misdrijf Oproep aan de uitgevers en de hoofdredacteuren van media De websites van de verschillende media worden steeds interactiever. Lezers en geïnteresseerden kunnen op uiteenlopende manier hun mening geven over de verschenen berichtgeving. Sommige mediabedrijven kiezen ervoor om de inzendingen ongecontroleerd te publiceren, anderen hanteren een buffer om ongewenste of ontoelaatbare reacties te verwijderen. Deze sites worden, zo leren de CIM-tellingen, dagelijks door honderdduizenden mensen bekeken. Alhoewel de commentaren vaak een erg uiteenlopend kwaliteitsniveau hebben, verwerven ze een zekere aura van legitimiteit omdat ze verschijnen op de websites van gereputeerde instanties. Het plaatsen van commentaarstukken door lezers gebeurt niet alleen om de burgers aan het woord te laten, maar heeft zeker ook een commerciële doelstelling. Hoe meer lezers en commentaren, hoe meer hits en websitebezoekers, en dus hoe hoger de prijzen die voor online-publiciteit gevraagd kunnen worden. Onderzoek van verschillende online fora leert evenwel dat er dagelijks haatdragende, schokkende en ronduit racistische reacties verschijnen, vaak anoniem geschreven of onder een pseudoniem. Op die manier gaan mensonwaardige opmerkingen een opiniërende invloed uitoefenen. Temeer omdat ze doorgaans zonder duiding of omkadering verschijnen, en al te vaak ook zonder weerwerk blijven. Nochtans is de officiële beleidslijn van alle ernstige media dat racistische, xenofobe of negationistische boodschappen niet door de beugel kunnen. Tot op vandaag bleef dit engagement helaas al te vaak dode letter. De ondertekenaars van deze oproep zijn vurige voorstanders van de vrije meningsuiting, maar dit betekent echter niet dat aanzet racisme en vreemdelingenhaat toegestaan is. We houden van discussie en willen geenszins tegenstrijdige en schokkende meningen verbieden. Het is evenwel van cruciaal belang om het recht op vrije meningsuiting te begrijpen in zijn maatschappelijke en juridische betekenis zoals omschreven door het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens en de Belgische wetten. Dat impliceert dat het publiek uiten van meningen en opinies vrij is, maar dat het in het openbaar, manifest en bewust aanzetten tot racisme, haat en geweld tegenover andere personen of bevolkingsgroepen geen aanspraak kan maken op de bescherming van de uitingsvrijheid. Wij roepen de uitgevers en de hoofdredacteuren van media op om op te treden tegen manifest racistische en haatdragende boodschappen op hun fora. Net omwille van hun sterke invloed op de publieke opinie zouden de mediabedrijven hun maatschappelijke verantwoordelijkheid ten volle moeten opnemen. Teken de petitie: www.stopracismeopmediasites.be bron: kifkif.be sorry, dit is erover, hier kan ik niet bij, dit is onbegrijplijk. |
Citaat:
|
Citaat:
als er al iets racistisch gezegd is, wordt dat verwijderd, dat weet jij ook. de laatste tijd vond ik trouwens dat er nog nauwelijks racisme erop kwam, of je moet alles wat bv Discus zei, als racisme beschouwen natuurlijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Hypocriet. |
online, je leest duidelijk nooit het forum van kifkif, dit is echt niet waar, maar nu kan me die indruk krijgen en het is daartegen dat ik me verzet.
|
Citaat:
Trouwens, thema's die hen niet goed uikomen worden snel gesloten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Het is eigenlijk wel grappig hoe Kifkif zich opwerpt "vurig voorstander van vrije meningsuiting", maar toch pleit om die vrije meningsuiting drastisch te beperken.
|
Citaat:
|
hallo,
hier nog een ontheemde kifkiffer! ik vind de beslissing ook onbegrijpelijk en vind ook dat ze zichzelf tegenspreken en dat heb ik hen ook laten weten. De laatste tijd was het sowieso al wat kalmer op het forum maar ik vond ook dat het best wel meeviel met "racistische" uitspraken. Er waren een aantal leden die eerder rechts denken, maar dat had ik geen problemen mee, daar dient een discussieforum voor. "een racismevrij forum" tja... de Chinezen proberen hun media ook te "beschermen" tegen "foute informatie" van westerse media. |
Citaat:
Post eens wat statistiekjes over de gebanden en hun etnische achtergrond en/hun levensbeschouwing. Zelf ben ik nooit forumlid geweest van Kifkif maar ik volgde wel de statements van mensen die er wel postten. Van de 1ste tot de laatste werden ze buiten gekegeld voor de meest onwaarschijnlijke pietluttigheden. Je moet al een extreem-linkse islamofiel zijn om het er als autochtoone forummer te overleven. Ook de berichtgeving verraadt dat het een echte moslimsite is : de keuze van de artikels, de anti-israel-propaganda en pro-palestina propaganda getuigen echt niet van neutraliteit, de VB-bashing trouwens ook niet. |
Citaat:
Kifkif had al een slechte reputatie op andere fora, dit doet er niet bepaald goed aan he. |
Citaat:
Dan hou je van een "intercultureel" forum dat door een meerderheid van moslims germodereerd wordt slechts een monocultureel islamitisch onderonsje over. Uiterst saai dus : louter praatjes tussen moslims en extreem-linkse jaknikkers die elkaar zitten op te vrijen of de loef af te steken in politieke correctheid. Boring ... |
Citaat:
Wel weet ik dat een aantal mensen openlijk de moderatie provoceerden en bleven provoceren. Iets wat je op geen enkel gemodereerd discussieforum moet proberen. Langs de andere kant waren er mensen - ik ga geen namen noemen - die het lang, wellicht langer dan ze zelf dachten, "uithielden". "Ondanks" hun uitgesproken rechts profiel. Voor zover ik weet hanteerde de moderatie op Kif Kif trouwens grosso modo dezelfde regels als bijvoorbeeld politics.be. Wat je schrijft blijven dus gore leugens. |
Citaat:
Het is trouwens een misvatting dat het "wat kalmer" was. Dat klopt enkel voor de laatste 2 weken en had wellicht meer te maken met de paasvakantie dan met wat anders. Het aantal "actieve gebruikers" (= # gebruikers over de laatste 30 dagen) was de laatste maanden trouwens gestegen. Citaat:
Ik weet trouwens niet wat jij "regelmatig" las op dat forum, maar het waren alvast niet de berichten die er effectief gepost werden. Of je hebt het over een heel ander forum natuurlijk... |
Citaat:
|
Forum Kifkif stopt ermee! Wanneer volgt haar zus, het CGKR?
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:43. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be