![]() |
nu we toch aan het raadselen zijn ,
I I = V I je hebt vijf stekskes de = staat er enkel als hulpmiddel en kan niet gebruikt worden door er een stekske schuin over te leggen (is niet gelijk aan) je mag 1 stekse verleggen en dan moet de eerste waarde gelijk in waarde zijn met de tweede waarde . alles wat mogelijk is , telt bvb. I I = 2 of 11 je mag een stekske van de eerste waarde bij de tweede waarde leggen of één van de tweede waarde bij de eerste waarde leggen er zijn twee oplossingen mogelijk |
Citaat:
I I = X I gemakkelijk. :wink: |
Citaat:
kan je ook de tweede oplossing vinden ? |
I_I = V
ofte U = V (Werd de U niet als V geschreven bij de Romeintjes?) Pure gok trouwens. |
Citaat:
bij mijn weten had je enkel M C L D V I in het romeins |
Citaat:
|
Citaat:
algebra |
Hebbes.
. . . . _ i = \/ i ( 1 = vierkantswortel 1 ) |
Citaat:
in 't café kan je daar heel wa pinten mee drinken je toont de mogelijkheid met 11 en hoeveel kans heb je dat er iemand aan een vierkantswortel denkt ? |
Citaat:
|
Citaat:
in de mogelijkheid er een u kan gemaakt worden waarin u stelt dat deze u een v in het romeins is heeft deze romeinse u dan een waarde van 5 ? |
Citaat:
Wij gebruiken de U (meestal op papier), originele teksten gebruiken de V (meestal op steen). Wij schrijven Augustus, maar als je een originele Latijnse tekst vindt, staat er Avgvstvs. |
Citaat:
als dit klopt zijn er inderdaad 3 oplossingen mogelijk knap gevonden |
Citaat:
|
Dank u, dank u. Ik ben hier nog heel de week. 8) :wink:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
oplossing mogelijkheid 3 is dus helemaal juist !!! > is onderstaande tekst juist ? > > In het Latijn is een U en V 1 letter. > > Er bestaat geen U in het Latijn, of er bestaat geen V in het Latijn > (het is hoe je het bekijkt). > > Wij gebruiken de U (meestal op papier), originele teksten gebruiken de > V (meestal op steen). > > Wij schrijven Augustus, maar als je een originele Latijnse tekst > vindt, staat er Avgvstvs. Niet helemaal, beter is: In het Latijn worden de klanken 'u' en 'v' als dezelfde letter geschreven. Misschien omdat de klanken toen erg op elkaar leken of omdat de uitspraak van de letter eenvoudig kon worden herleid uit de positie in een woord. Antieke inscripties hanteren de v-vorm omdat dat beter beitelt. Antieke teksten op papier kenden twee vormen; officiele teksten hanteerden een alfabet met de v-vorm, voor de overige teksten werd de u-vorm gebruikt. Wij schrijven 'Augustus', maar in antieke teksten kan je dus ook 'Avgvstvs' tegenkomen. Middeleeuwse teksten zijn gevarieerder; in sommige teksten worden de vormen naar believen door elkaar gebruikt. |
Wohooooo! :D :D :D
Ik vind dat ik dat goed gedaan heb. ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be