![]() |
Trots op Nederland
Het Nederlandse politieke landschap staat voor een revolutie, en het ziet er naar uit dat de vloedgolf ditmaal niet zal kunnen gestopt worden door een executie (LPF) of door zelf-marginalisering (PVV).
ToN zou op dit moment 20 pct of 24 pct van de zetels halen. Het zegt iets over het grote gapende gat dat al een decennium lang gaapt in de Nederlandse politieke markt. Ik moet toegeven dat dit me, als reünionistsche Zuid-Nederlander, niet onberoerd laat. http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...t-omhoog.dhtml Citaat:
|
Uit DM online:
Citaat:
|
Het enige dat mij aanspreekt is het behoud van Nederland; voor de rest zijn haar standpunten, onrealistisch, onuitvoerbaar en inhoudloos. Ik blijf gewoon VVD stemmen.
|
Citaat:
Zoals de NVA een gepolijste vorm is van het VB, zo is Verdonk en politiek opgepoetste variante van Wilders. Maar ze tappen alletwee uit hetzelfde vaatje, namelijk op de misnoegde mensen. |
Rita Verdonck is toch de politica die ooit uit de VVD werd gekieperd wegens haar no-nonsens vreemdelingenbeleid?
Tja, ik begrijp wel dat de Nederlanders het wel-nonsensbeleid van hun voorgaande regeringen beu zijn. Na Pim reikhalzen ze nu dus naar Rita. Hopelijk overleeft zij haar populariteit wél.... |
Citaat:
|
Tja, 20 pct van de Nederlanders zien ToN wel zitten. Dat wekt natuurlijk afgunst. Helaas marginaliseert ze zichzelf niet zoals Wilders, eerder het tegendeel.
Ik haal alvast met graagte dit even op uit haar discours: Citaat:
|
Citaat:
Ik zou dan eerder zeggen, gelukkig marginaliseert ze zichzelf niet inplaats van 'helaas'. Marginaliseren criminele 'jongeren' ook zichzelf, of doet het VB dat? |
Citaat:
|
Dat was de vraag niet maar alléz, we weten nu tenminste dat we zelf schuldig zijn aan een 'ongelukje' als we de bus niet voor tien uur nemen. Voor die limiet voelen we ons nog altijd veilig, hoor.
|
Citaat:
|
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-Wilders.dhtml
Citaat:
1. Dat de VLD al maar begint te bibberen. We weten trouwens dat ze dat ondanks alle grootspraak wel doen, dank zij hun interne peilingen. 2. Maurice De Hond speelt in Nederland blijkbaar de vruchtbare rol die de Stemmenkampioen in Vlaanderen had: een onafhankelijke en permanente sensor van de publieke opinie. Het wordt hoog tijd dat we hier weer een versie van de Stemmenkampioen krijgen. |
En dan is ze ook nog eens voorstander van bestuurlijke vernieuwing en directe democratie... Rob jongen, je kunt je geluk niet op.;-)
|
Trots...ik haat dat woord - althans waar het voor staat. Ik ben nog niet eens trots op mezelf, laat staan op m'n land. Is er ooit iets goeds voortgekomen uit trots?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
En ja, ik durf eerlijk zeggen dat ik trots ben op mezelf als ik iets goeds op de wereld heb gebracht. Dat kunnen doodgewone dagelijkse dingen zijn, maar ze maken het leven tot een feest: Een verzorgde woning. Lekker eten op tafel voor wie je lief is. Goed gehumeurd je geliefde ontvangen. Zonder trots steekt een mens misschien geen poot uit. Trots motiveert om wat je doet zo goed mogelijk te doen. |
Uit de Van Dale:
trots1 (dem) 1 gevoel dat men meer is dan anderen 2 het zelfgevoel dat het volbrengen van iets groots of het bezit van iets moois enz. geeft 3 (trotsen) persoon of zaak waarop men trots is trots2 (bijvoeglijk naamwoord; trotser, meest trots; trotsheid) 1 vervuld met een gevoel van eigen grootsheid 2 (pejoratief) hoogmoedig, verwaand 3 tevreden over wat men bezit of wat men bereikt heeft 4 (van zaken) indrukwekkend Nee, dat spreek mij allemaal niet aan. Jij verwart trots met iets anders. |
Citaat:
Ik mis alleen een verwijzing naar Vlaanderen. Ik vind op de site ook geen contactmogelijkheid om de vraag te stellen of een suggestie te doen. Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Met een minder groot ego, vandaar de lijst ToN en niet LV of iets dergelijks. Wilders mag idd oppassen. Terzijde , wat is er verkeerd aan misnoegdheid, als daar goeie redenen voor zijn? edit: iemand was mij al voor. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be