Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Anne Frankboom krijgt een steuntje ... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104018)

Gun 7 april 2008 09:48

Anne Frankboom krijgt een steuntje ...

Citaat:

ma 07/04/08 - In Amsterdam is gestart met de bouw van een constructie om de Anne Frankboom te ondersteunen. De constructie moet ervoor zorgen dat de zieke kastanjeboom nog vijf tot vijftien jaar kan blijven staan.
De werkzaamheden zouden in mei klaar moeten zijn. Dan komt de 31 ton zware boom in de bloei te staan, waardoor de kans op stambreuk toeneemt.

De constructie kost 50.000 euro. Heel wat inwoners en bedrijven hebben de afgelopen maanden geld gestort om de bouw ervan te betalen.

De firma's die de ondersteuning bouwen, doen dat bovendien gratis of tegen een lagere prijs dan normaal.

Support Anne Frank Tree is ook nog bezig met het werven van de benodigde 20.000 euro voor eenmalige werkzaamheden aan de kruin van de boom, waarop Anne Frank vanuit het Achterhuis uitkeek.

Amsterdam en de Anne Frank Stichting wilden de boom vorig jaar laten kappen omdat die is aangetast door de agressieve dikrandtonderzwam.

De Bomenstichting en een aantal omwonenden staken hier een stokje voor door naar de rechter te stappen. Die oordeelde dat de tegenstanders van de kap eerst met plannen mochten komen om de kastanje te redden.
Het 100% verzonnen verhaal waar een slimme joodse medemens stinkend rijk is mee geworden blijft zijn eigen leven leiden & lijden.

An Arkos 7 april 2008 10:11

Zijn er dingen waar jij géén samenzwering achter ziet?

parcifal 7 april 2008 10:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3349116)

Gun never met a conspiracy theory he didn't like, zou ik denken. 8-)

Gun 7 april 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3349116)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door parcifal (Bericht 3349120)
Gun never met a conspiracy theory he didn't like, zou ik denken. 8-)

Jullie moesten beiden eens weten hoe deze aardkloot draait, informeer u, lees wat meer boeken.;-)

An Arkos 7 april 2008 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3349145)
Jullie moesten beiden eens weten hoe deze aardkloot draait, informeer u, lees wat meer boeken.;-)

Sorry, dan zou ik maaltijden en internettijd moeten overslaan8-)

Gun 7 april 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3349265)
Sorry, dan zou ik maaltijden en internettijd moeten overslaan8-)

Een stevige reden, echter lezen tijdens het eten heeft ook zijn charmes;-)

Metternich 7 april 2008 14:57

Die boom is een gevaar voor de buurt. Kap dat ding toch om. Als ze er dan absoluut een boom willen, plant er dan een nieuwe. Jongens toch...

Vette Pois(s)on 7 april 2008 15:06

Kap die boom, plant een nieuwe en help mensen met dat geld.

Jazeker 7 april 2008 18:16

50.000 euro om een stervende boom nog ietsje langer recht te houden? 8O

Jesus wept!

Gun 7 april 2008 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Metternich (Bericht 3349794)
Die boom is een gevaar voor de buurt. Kap dat ding toch om. Als ze er dan absoluut een boom willen, plant er dan een nieuwe. Jongens toch...

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3349824)
Kap die boom, plant een nieuwe en help mensen met dat geld.

Neen, neen, neen, de boom moet zo lang mogelijk meegaan, zo lang mogelijk de vinger in de (valse) wonde duwen ...:cry:

Gun 8 april 2008 09:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3350233)
50.000 euro om een stervende boom nog ietsje langer recht te houden? 8O

Jesus wept!

Jezus er nog bij betrekken ook:roll:

Gun 8 april 2008 18:17

Bouw constructie 'Anne Frankboom' gaat van start

AMSTERDAM - De bouw van de constructie die de 'Anne Frankboom' in Amsterdam gaat ondersteunen, is maandagochtend van start gegaan. Dat meldt Arnold Heertje, bestuurslid van de stichting Support Anne Frank Tree.
De constructie moet ervoor zorgen dat de zieke kastanjeboom nog vijf tot vijftien jaar kan blijven staan.

Volgens Heertje zijn de werkzaamheden ruim voor mei klaar. Dan komt de 31 ton zware boom in de bloei te staan, waardoor de kans op stambreuk toeneemt. Woensdagavond geeft Support Anne Frank Tree een persconferentie over de voortgang van de bouw.

De financiering van de 50.000 euro kostende constructie is inmiddels rond, aldus Heertje. Burgers en bedrijven hebben de afgelopen maanden geld gestort. De firma’s die de ondersteuning bouwen, doen dat bovendien gratis of tegen een lagere prijs dan normaal.

Support Anne Frank Tree is nog bezig met het werven van de benodigde 20.000 euro voor eenmalige werkzaamheden aan de kruin van de boom, waarop Anne Frank vanuit het Achterhuis uitkeek. Ook is nog geld nodig voor het onderhoud, dat jaarlijks 10.000 euro kost. De stichting nam de zorg voor de kastanje in de tuin van Keizergracht 188 in februari over van de gemeente.

Het stadsdeel Amsterdam-Centrum en de Anne Frank Stichting wilden de boom vorig jaar laten kappen omdat die is aangetast door de agressieve dikrandtonderzwam. De Bomenstichting en een aantal omwonenden staken hier een stokje voor door naar de rechter te stappen. Die oordeelde dat de tegenstanders van de kap eerst met plannen mochten komen om de kastanje te redden, wat er toe leidde dat hij nog enkele jaren mag blijven staan.

Turkje 9 april 2008 09:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3349145)
Jullie moesten beiden eens weten hoe deze aardkloot draait

In tegenwijzerzin ?

Sinistra 12 april 2008 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3349093)
Het 100% verzonnen verhaal waar een slimme joodse medemens stinkend rijk is mee geworden blijft zijn eigen leven leiden & lijden.

Was je er soms bij dan ofzo? Jongen, rot toch op met je zielige neonazi praatjes.

filosoof 12 april 2008 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 3358435)
Was je er soms bij dan ofzo? Jongen, rot toch op met je zielige neonazi praatjes.

Gun déteste les juifs...

willem1940NLD 12 april 2008 18:03

Dikrandtonderzwam; ik las ergens dat die paddestoel goed eetbaar is, het probleem had dus kunnen zijn opgelost.

Maar het zal wel een beschermde soort zijn, verboden te oogsten.

Typisch Amsterdam, net als met de duiven-overlast.

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...oelen&where=nl
http://www.downloads.nl/results/imag...+paddenstoelen

http://www.metaseek.nl/cgi-bin/meta/...=&mi=&cs=UTF-8
http://www.downloads.nl/results/images/1/recept+duif

Ambiorix 12 april 2008 20:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 3358435)

Godwin's law. 14e bericht, niet slecht.

Gun 14 april 2008 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3358441)
Gun déteste les juifs...

Ik heb het hier al meer gechreven, ik koester geen enkel haat tegenover joden, ik heb een aantal joden die ik tot mijn beste vrienden beschouw.

Het wereldbeeld dat zij hebben wijkt echter wel enorm af van dat van sinistra

Gun 14 april 2008 00:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Turkje (Bericht 3353353)
In tegenwijzerzin ?

Op het zuidelijk halfrond wel ja8-)

Hertog van Gelre 14 april 2008 00:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3361135)
Ik heb het hier al meer gechreven, ik koester geen enkel haat tegenover joden, ik heb een aantal joden die ik tot mijn beste vrienden beschouw.

Gomperts:
Citaat:

''Joden met antisemitische vrienden, ja, dat heb je', zei hij toen ik er naar vroeg. 'Hoe komen antisemieten anders altijd aan die joden onder hun beste vrienden?'

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be