Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   werkelijk O V E R A L vallen ze je lastig (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104053)

Den Ardennees 7 april 2008 21:47

werkelijk O V E R A L vallen ze je lastig

je komt toe met de trein, juist als je het station buitenkomt word je aangeklampt door iemand van WWF met de vraag of je geen lid wil worden. Je gaat naar het shoppingcenter, aan de grote ingang klampt een knap meisje je aan met de vraag of niet geïnteresseerd bent in een goedkoop telefoonabonnement. Nadien wil je nog ff naar de bib gaan, maar vlak voor de deur vraagt een alternatief uitziende typ of je greenpeace niet wil steunen. Dan maar nergens meer binnengaan denk je, maar zelfs in een drukke winkelstraat zie je hoe twee jongeren met een schrijfplankje in de hand en een T-shirt van ECI, strategisch staan opgesteld en iedere passant aanklampen.

Thuisgekomen krijg je om 20u nog een telefoontje met de vraag of je geen herenondergoed wil kopen.

De realiteit anno 2008

lombas 7 april 2008 21:51

Ik zeg gewoon nare dingen tegen die mensen hoor.

Dan beginnen ze je wel te kennen.

HAMC 7 april 2008 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3350688)
je komt toe met de trein, juist als je het station buitenkomt word je aangeklampt door iemand van WWF met de vraag of je geen lid wil worden. Je gaat naar het shoppingcenter, aan de grote ingang klampt een knap meisje je aan met de vraag of niet geïnteresseerd bent in een goedkoop telefoonabonnement. Nadien wil je nog ff naar de bib gaan, maar vlak voor de deur vraagt een alternatief uitziende typ of je greenpeace niet wil steunen. Dan maar nergens meer binnengaan denk je, maar zelfs in een drukke winkelstraat zie je hoe twee jongeren met een schrijfplankje in de hand en een T-shirt van ECI, strategisch staan opgesteld en iedere passant aanklampen.

Thuisgekomen krijg je om 20u nog een telefoontje met de vraag of je geen herenondergoed wil kopen.

De realiteit anno 2008

In deze maatschappij der sociale wonderen moet en zal u aktief participeren.

Den Ardennees 7 april 2008 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3350701)
In deze maatschappij der sociale wonderen moet en zal u aktief participeren.

je gaat me nu toch niet wijsmaken dat je dit leuk vindt?

De Groene Chinees 7 april 2008 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 3350695)

Ik doe dat ook en het werkt, inderdaad.

Wat heb ik toch de pest in over die irritante figuren!

Nr.10 7 april 2008 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3350706)

Je haalt er WWF, Greenpeace, een goedkoop telefoonabonnement en ECI(?) uit.
Maar er zijn er veel meer.
  • Lichtreklame 's avonds op de weg
  • Reklame als je televisie kijkt
  • De banner bovenaan politics.be
  • Politici die de publieke opinie 'managen'
  • ... enzovoort
De lijst die je kunt opstellen is schier oneindig.

Den Ardennees 7 april 2008 22:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 3350721)
Je haalt er WWF, Greenpeace, een goedkoop telefoonabonnement en ECI(?) uit.
Maar er zijn er veel meer.
  • Lichtreklame 's avonds op de weg
  • Reklame als je televisie kijkt
  • De banner bovenaan politics.be
  • Politici die de publieke opinie 'managen'
  • ... enzovoort
De lijst die je kunt opstellen is schier oneindig.

Die kun je nog negeren, maar wat ik noem niet.

Nr.10 7 april 2008 22:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3350726)
Die kun je nog negeren, maar wat ik noem niet.

Je denkt dat je ze kunt negeren ;-)
Maar je overschat jezelf
Het is spitstechnologie.
En het werkt heel subtiel.

Metternich 7 april 2008 22:28

Citaat:

Idem, dat is één van mijn favoriete bezigheden tijdens zonnige dagen in de vakantie :D

FDM 7 april 2008 23:01

ik loop er met een boog omheen , behalve de oxfammertjes , die zet ik graag op hun nummer,
oxfammertje : vind je dat goed dat in andere landen watervoorziening privaat uitgebaat wordt ?
ik : ja
oxf : a gij vind da goe ? ( sorry voor mijn mening he )
ik : weet je wanneer die colobiaan een beter leven zal hebben ?: als hij naar hier komt en jij in zn plaats naar ginder..

ze pruttelde opeens veel minder ..

Pølle 7 april 2008 23:45

Niet echt last van.
Als je het al erg vindt dat mensen je aanspreken is het al ver gekomen.

HAMC 8 april 2008 00:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3350706)

Nee, dat ga ik je niet wijsmaken.

Heftruck 8 april 2008 00:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FDM (Bericht 3350825)
ik loop er met een boog omheen , behalve de oxfammertjes , die zet ik graag op hun nummer,
oxfammertje : vind je dat goed dat in andere landen watervoorziening privaat uitgebaat wordt ?
ik : weet je wanneer die colobiaan een beter leven zal hebben ?: als hij naar hier komt en jij in zn plaats naar ginder..

Haha, die zit. :-D

maddox 8 april 2008 04:23

Hangt van het doel af, maar telemarkerters vind ik gewoon schitterend om te jennen.
Die mensen werken op 2 criteria, tijd op de afgewerkte telefoons en de kwaliteit/succesratio. Dus ik houd ze zo lang mogelijk aan het lijntje, liefst met zo'n belachelijk mogelijke vragen. Om dan toch, "nee dank je" te zeggen.

WWF/Greenpeace/Oxfam typetjes kunnen zich aan een eerste vraag verwachten. "Bent U vegitariër?" Indien ja , maak ik een snelle blik naar de schoenen. Als ze leer dragen wijs ik ze daar op.... Meestal goed voor een verongelijkte blik en een kort gehouden poging tot conversatie met me. Indien niet ga ik verder over hun zaak, in het geval van de WWF probeer ik terug te komen op de vernietiging van habitats, en vraag ik hen hoe ze de wereldbevolking willen verplichten in leghokken te gaan zitten, zoals de kippen die ze liever vrij en blij zien rondscharrelen. Voor greenpeacers ongeveer hetzelfde, en vraag ik hen waar de energie vandaan moet komen om alle excrement van 6 miljard mensen + te verwerken zodanig het zonder schade de natuur inkan. En O wee als er eentje afkomt met fotovoltaïsche cellen.

Ik vind het gewoon schitterend hoe ik mensen hun idealen kan verpesten, al was het maar voor een paar minuten. ('k moet eens een cursus orateren gaan volgen)

Jehova's hebben al geleerd niet aan te bellen hier. Die tijd dat ik hen kost vinden ze de moeite niet waard.

Zwartengeel 8 april 2008 05:56

Citaat:

Zolang het geen Congolezen of zo zijn die je hun boekjes proberen op te dringen, uiteraard. Want dan ben je meteen een racist.

kiko 8 april 2008 07:03

Citaat:

Zwak.

Het enige wat jij doet, is je er vanaf maken met een halve kwinkslag, dit in tegenstelling tot een gemiddeld "oxfammertje" - zoals je deze mensen denigrerend noemt - die tenminste nog iets proberen te doen voor hun medemens.

Veel liever een gemotiveerde idealist dan een verzuurde egoïst.

lomeanor 8 april 2008 07:04

Citaat:

Tegen die van oxfam zeg ik steeds dat ik geen geld geef aan organisaties die aan politiek doen.

Oxfam belgique heeft trouwens daarvoor recent nog een berisping gekregen van oxfam wereldwijd. Oa hun houding tov het VB is niet politiek neutraal.

barfo 8 april 2008 07:50

standaar zinnetje in het centraal station Brussel

"zou je die paar daklozen daar nie beter helpen, ze zien er niet echt gezond uit"

Rob Roy 8 april 2008 08:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3350688)

Hier kan je je alvast tegen wapenen via www.robinsonlist.be. Ik sta er al jaren op en krijg maar zeer zelden nog van dat soort telefoons.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robinsonlijst

Citaat:

Een Robinsonlijst is een lijst van personen die geen gepersonaliseerde reclameboodschappen wensen te ontvangen. In België is de Robinsonlijst een initiatief van het Belgisch Direct Marketing Verbond (BDMV) dat ook instaat voor het beheer van deze lijst.

Naar gelang van het communicatiemiddel zijn er verschillende lijsten. Wie niet langer reclame op naam wenst te ontvangen kan zich laten inschrijven op de Robinsonlijst van zijn keuze (post, telefoon, e-mail of SMS).

De bedrijven die lid zijn van de BDMV verbinden zich ertoe om van de adressenlijsten die zij gebruiken voor hun direct marketing activiteiten alle personen te schrappen die zijn ingeschreven op de Robinsonlijsten.

Deze verplichting geldt niet voor bedrijven die geen lid zijn van de BDMV of wanneer de bestemmeling van de gepersonaliseerde reclame klant is bij het bedrijf.

HAMC 8 april 2008 08:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3351035)
Tegen die van oxfam zeg ik steeds dat ik geen geld geef aan organisaties die aan politiek doen.

Oxfam belgique heeft trouwens daarvoor recent nog een berisping gekregen van oxfam wereldwijd. Oa hun houding tov het VB is niet politiek neutraal.

Ik zeg gewoonlijk tegen die mensen dat ik VB'er ben en dat ze mijn geld niet willen.

En die stomme koppen dan die ze trekken...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be