Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Is verkiezing 'ebbenhouten' schoen puur racisme? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104077)

De Prof 8 april 2008 07:52

Is verkiezing 'ebbenhouten' schoen puur racisme?

De Marokkaan Mbark Boussoufa (Anderlecht), Rode Duivel Marouane Fellaini (Standard, foto en wellicht de grootste kanshebber), Egyptenaar Ahmed Hassan (Anderlecht), de Congolees Dieumerci Mbokani (Standard) en de Senegalees Mohamed Sarr (Standard) zijn de vijf genomineerden voor de verkiezing van de "Ebbenhouten Schoen 2008".

Deze schoen bekroont de beste Afrikaanse voetballer (of van Afrikaanse origine) uit de Belgische competitie. Op 28 april vindt de eigenlijke verkiezing plaats. In de jury zetelen bondscoach René Vandereycken, alle trainers uit de drie nationale afdelingen en persmensen.

hln

Ik begrijp niet hoe zulke verkiezingen nog mogelijk zijn zonder protest.
Want zeg nu zelf, men selecteert hier puur op basis van huidskleur en afkomst.
Als supporters spelers uitjouwen..met verwijten op basis van afkomst en huidskleur omdat ze slecht spelen naar hun zin, is het kot te klein.

Maar langs de andere kant, gaat men dus wel wat betreft de goede kwaliteiten zonder schroom, de spelers bejubelen op basis van afkomst en huidskleur.

Wat denken jullie daarvan

Zwartengeel 8 april 2008 07:57

Totaal overbodig. Waarom dan ook geen trofee voor de beste Aziatische of Zuid-Amerikaanse speler, de beste Hindoe, de beste Boeddhist, de beste veteraan...

-=EXCALIBUR=- 8 april 2008 08:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3351079)
Totaal overbodig.

²

HAMC 8 april 2008 08:27

Ofdat racistisch is zal duidelijk worden als er iemand "De blanke schoien" inricht voor exclusief blanke spelers.

Kim 8 april 2008 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3351111)
Ofdat racistisch is zal duidelijk worden als er iemand "De blanke schoien" inricht voor exclusief blanke spelers.

Ik ben het niet vaak met je eens, maar hier heb je overschot van gelijk.

Discriminatie kan blijkbaar alleen maar als het positief is.

HAMC 8 april 2008 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3351117)
Ik ben het niet vaak met je eens, maar hier heb je overschot van gelijk.

Discriminatie kan blijkbaar alleen maar als het positief is.

Als we redelijk zijn komen we overeen he Kim.

Kim 8 april 2008 08:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3351146)
Als we redelijk zijn komen we overeen he Kim.

Da's waar... :)

Mitgard 8 april 2008 09:42

ik zou dat kleinerend vinden moest ik een neger zijn.
'de ebbenhouten schoen'... :roll:

Bert Deckers 8 april 2008 10:04

Uiteindelijk komt het er op neer dat men steeds zelf voor apartheid zorgt. Enkel blanken moeten zich aanpassen aan de medemens. Nooit omgekeerd.

Men sluit zich zelf uit op deze manier. En dan maar klagen over racisme en discriminatie... Deze verkiezing is daar weer een zoveelste bewijs van.

Den Ardennees 8 april 2008 10:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3351079)
Totaal overbodig. Waarom dan ook geen trofee voor de beste Aziatische of Zuid-Amerikaanse speler, de beste Hindoe, de beste Boeddhist, de beste veteraan...

inderdaad

HAMC 8 april 2008 11:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3351245)
ik zou dat kleinerend vinden moest ik een neger zijn.
'de ebbenhouten schoen'... :roll:

Allee joeng.

Bert Deckers 8 april 2008 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3351452)
Allee joeng.

Alsof die daar in Afrika nog op klompen lopen...

fox 8 april 2008 11:21

Waar jullie mee inzitten. Als er mensen zijn die zo een verkiezing willen organiseren is dat hun goed recht. Ik lig er alvast niet wakker van. Als het jullie toch zo stoort organiseer dan een verkiezing voor beste Belgische speler uit onze competitie. Jongens toch, grow up. Al dat Calimerogedrag is nergens voor nodig.

Bert Deckers 8 april 2008 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3351479)
Waar jullie mee inzitten. Als er mensen zijn die zo een verkiezing willen organiseren is dat hun goed recht. Ik lig er alvast niet wakker van. Als het jullie toch zo stoort organiseer dan een verkiezing voor beste Belgische speler uit onze competitie. Jongens toch, grow up. Al dat Calimerogedrag is nergens voor nodig.

Mij stoort het allesbehalve. Ze moeten enkel achteraf niet komen zagen dat ze anders worden bekeken omdat ze een 'kleurtje' hebben.

Kay_ 8 april 2008 11:35

Citaat:

Goed punt, vindt dit soort zaken ook totaal overbodig.

forzaflandria 8 april 2008 11:41

Akkoord met Zwartengeel.
Totaal overbodig, want dan kan je ook een prijs voor de beste Oosteuropeaan, beste Zuidamerikaan, enz. gaan inrichten.
Nu, ik gun die mensen wel hun plezier, het mag best, twee dagen nadat de winnaar aangekondigd is, zal ik toch zijn naam al vergeten zijn.

Vette Pois(s)on 8 april 2008 11:47

De geldprijs zal wel bepalen of ze zich beledigd voelen of niet

Zwartengeel 8 april 2008 11:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on (Bericht 3351548)
De geldprijs zal wel bepalen of ze zich beledigd voelen of niet

Ik denk dat een gouden schoen nog altijd iets meer waard is dan eentje uit ebbenhout. :-)

Libro 8 april 2008 11:58

Citaat:

Dan is het kot te klein!

Kim 8 april 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3351479)

De logica ontgaat je...

Als wij morgen een verkiezing organiseren voor de beste blanke speler uit onze competitie, krijgen we gegarandeerd het CGKR op ons dak wegens discriminatie.

In het "ebbenhouten" geval maakt het CGKR echter geen enkel probleem over discriminatie. Positieve discriminatie is dus toegestaan...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be