Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Dakloze kinderen in Gent!!! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104084)

floppy 8 april 2008 10:11

Dakloze kinderen in Gent!!!

Deze morgen in het radionieuws gehoord dat er in Gent (of all places!) tientallen dakloze KINDEREN zijn. Roma-kinderen, de ouders kunnen de huur niet betalen. Ze vragen een soepelere regeling voor vreemdelingen om te kunnen werken.

Shit, nu ben ik beschaamd Vlaming, Belg of wat dan ook te zijn: DAKLOZE KINDEREN :evil:

vlijmscherp 8 april 2008 10:15

en wat is jouw oplossing hiervoor floppy?

floppy 8 april 2008 10:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3351325)

Weet ik niet, ik ben geen socio- of andere -oloog, maar het is schandalig dat dit anno 2008, in een provincienest als Gent voorkomt. Ik dacht dat dit een probleem van metropolen is in de VS, van steden in Roemenië e.d. maar in Gent, het voorbeeld van een goed beleid!!!

Als ik een bijdrage kan leveren door zo een kind bij ons thuis op te vangen, dan doe ik dat met plezier.

vlijmscherp 8 april 2008 10:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351338)
Weet ik niet, ik ben geen socio- of andere -oloog, maar het is schandalig dat dit anno 2008, in een provincienest als Gent voorkomt. Ik dacht dat dit een probleem van metropolen is in de VS, van steden in Roemenië e.d. maar in Gent, het voorbeeld van een goed beleid!!!

Als ik een bijdrage kan leveren door zo een kind bij ons thuis op te vangen, dan doe ik dat met plezier.

maar wat ga je met de ouders doen?

groot probleem hoor, die situatie rond de Roma. die komen uit Roemenië en dergelijke, zijn daar zwaar gediscrimineerd geweest, hadden letterlijk op niets recht, geen onderwijs, geen gezondheidszorg, geen banen, en komen nu hier naar toe, het land waar zogezegd wel alles kan.
maar het is dus niet zo, ze komen hier gewoon in de miserie terecht, ze kennen de taal niet, kennen niet de gebruiken, vertrouwen nog steeds niemand, weten niet wat te doen.

maar het zijn vreemdelingen, dus voor een deel van de Vlaamse mensen hier, zijn ze sowieso crimineel en moeten hier buiten omdat het een Roma was die in het Centraal Station in Brussel iemand heeft neergestoken.

wat moeten die mensen doen????

floppy 8 april 2008 10:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3351343)

groot probleem hoor, die situatie rond de Roma. die komen uit Roemenië en dergelijke, zijn daar zwaar gediscrimineerd geweest, hadden letterlijk op niets recht, geen onderwijs, geen gezondheidszorg, geen banen, en komen nu hier naar toe, het land waar zogezegd wel alles kan.
maar het is dus niet zo, ze komen hier gewoon in de miserie terecht, ze kennen de taal niet, kennen niet de gebruiken, vertrouwen nog steeds niemand, weten niet wat te doen.

maar het zijn vreemdelingen, dus voor een deel van de Vlaamse mensen hier, zijn ze sowieso crimineel en moeten hier buiten omdat het een Roma was die in het Centraal Station in Brussel iemand heeft neergestoken.

Wie zegt dat ze sowieso crimineel zijn, is zelf crimineel. Tja, ik heb echt ook geen pasklare oplossing, maar ik mag het probleem toch aankaarten? Er lopen er hier veel rond die stukken slimmer zijn dan ik.

HAMC 8 april 2008 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3351343)

Ken je de stadscamping op de Vogelzanglaan in Antwerpen?

Daar op het kantoor heeft altijd een papier gehangen voor het personeel, er stond opgeschreven: zigeuners niet toegelaten!

Toen ik aan het personeel vroeg waarom dat was zeiden ze, omdat die iedere keer weer de hele camping leegschoepen. :)

Wat moeten die mensen doen? Stoppen met alles leeg te schoepen zeker?

Online 8 april 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3351325)

Naar de Magreb sturen. bekend voor zijn hartelijk ontvangst en financiële en materiële ondersteuning van Nieuwkomers. En nog belangrijker, er wonen alleen maar verrijkers, in tegenstelling tot Vlaanderen waar er enkel egoistische, bekrompen identiteitslozen wonen - de Vlaming bestaat immers niet.
Allen daarheen!

King of beggars and fleas 8 april 2008 11:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351418)
Wie zegt dat ze sowieso crimineel zijn, is zelf crimineel.

:lol: wie zegt dat roma sowieso geen criminelen zijn kent zelf geen roma

toen ik destijds dakloos was wilde ik trouwens ook een tijdje als nomaad in mijn auto gaan wonen maar ik mag dat niet als belg

aangekomen bij het DIV en nadat ik de takszegels ontwaard had op mijn aanvraag voor nrplaten kwam ik erachter dat ik geen nrplaat kreeg omdat ik ambtelijk geschrapt was

nu t schijnt dat deze mensen niet eens een land, niet eens een paspoort en laat staan dus geldige autopapieren hebben - ik heb me altijd afgevraagd hoe die dat dan doen - want zonder papieren was ik als belg na één nacht nomadenbestaan mijn auto reeds kwijt

nu zonder papieren rondrijden maakt hen in mijn ogen niet crimineel - als ze een boterham pikken ook niet - maar waarom mogen buitenlandse daklozen meer dan ik als dakloze in mijn eigen land ? waarom mogen zij wel een nomadenbestaan leiden en worden er zelfs plaatsen voor hen aangelegd en voor mij niet ? omdat zij bruin zijn mss en ik niet ?

er zijn bovendien ook belgische dakloze kinderen - een vriend van mij leeft op straat van zijn veertiende jaar - waarom was er toen hij dakloos was niemand die daar op politics een draad over startte ? of was het omdat hij maar een belgisch dakloos kind was ? waarom moeten er eesrst bruine kinderen dakloos zijn vooraleer mensen dakloosheid onder kinderen gaan aanklagen en er aanstoot aan gaan nemen ?

wie zich enkel om kinderen bekommert omwille van een bepaalde huikskleur die ze hebben is een racist

floppy 8 april 2008 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351543)
:lol: wie zegt dat roma heiligen zijn kent zelf geen roma

Ik zeg dat nergens. En ik zeg ook niets omdat het bruine kindjes zijn. Kinderen zijn kinderen. Punt!:evil:

King of beggars and fleas 8 april 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351569)
Ik zeg dat nergens. En ik zeg ook niets omdat het bruine kindjes zijn. Kinderen zijn kinderen. Punt!:evil:

ja dat zijn ze idd ja :twisted::twisted::twisted:

maar als alle kinderen kinderen zijn waarom nu dan wel aandacht nu het om roma-kinderen gaat en daarvoor niet terwijl er al jaren kinderen dakloos zijn in dit land ?

antwoord daar eens op :twisted:

Casca 8 april 2008 12:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351309)
Roma-kinderen, de ouders kunnen de huur niet betalen. Ze vragen een soepelere regeling voor vreemdelingen om te kunnen werken.

De oplossing lijkt mij vrij voor de hand liggend...

vlijmscherp 8 april 2008 12:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3351537)
Naar de Magreb sturen. bekend voor zijn hartelijk ontvangst en financiële en materiële ondersteuning van Nieuwkomers. En nog belangrijker, er wonen alleen maar verrijkers, in tegenstelling tot Vlaanderen waar er enkel egoistische, bekrompen identiteitslozen wonen - de Vlaming bestaat immers niet.
Allen daarheen!

wat hebben die mensen met de Magreb te maken???

precies een beetje geobsedeerd door de Magreb?

King of beggars and fleas 8 april 2008 12:01

wij willen ook graag een soepeler regeling om te kunnen werken graag als het ff kan he en niet teveel gevraagd is - dank u - en sorry dat ik het durfde vragen he

floppy 8 april 2008 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351571)
ja dat zijn ze idd ja :twisted::twisted::twisted:

maar als alle kinderen kinderen zijn waarom nu dan wel aandacht nu het om roma-kinderen gaat en daarvoor niet terwijl er al jaren kinderen dakloos zijn in dit land ?

antwoord daar eens op :twisted:

Ik heb nog bij Poverello Brussel gewerkt, maar heb daar geen kinderen gezien.

Casca 8 april 2008 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351582)
wij willen ook graag een soepeler regeling om te kunnen werken graag als het ff kan he en niet teveel gevraagd is - dank u - en sorry dat ik het durfde vragen he

Tof dat ook het VWS zich schaart achter een deregulering van de arbeidsmarkt. We are not so different, you and I... ;-)

King of beggars and fleas 8 april 2008 12:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351589)
Ik heb nog bij Poverello Brussel gewerkt, maar heb daar geen kinderen gezien.

aah dus zijn er volgens jouw alleen bruine dakloze kinderen ?

ik schreef eerder dat een vriend van me sinds zijn 14e dakloos is en ik ken zo nog iemand - maar wss zal ik wel een leugenaar zijn idd - ik ben immers niet bruin he

King of beggars and fleas 8 april 2008 12:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Casca (Bericht 3351596)
Tof dat ook het VWS zich schaart achter een deregulering van de arbeidsmarkt. We are not so different, you and I... ;-)

wij zijn altijd al blauw en tegen solidariteit op basis van loonlast enz geweest beste ;-)

solidariteit is trouwens in een echte vrije liberale samenleving met een echte vrije markt totaal overbodig

floppy 8 april 2008 12:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351600)
aah dus zijn er volgens jouw alleen bruine dakloze kinderen ?

ik schreef eerder dat een vriend van me sinds zijn 14e dakloos is en ik ken zo nog iemand - maar wss zal ik wel een leugenaar zijn idd - ik ben immers niet bruin he

Logisch afleiden gaat u niet goed af hé? Blijven verder lopen in cirkels. Maar haal vooral uzelf niet in...

Casca 8 april 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351602)
wij zijn altijd al blauw en tegen solidariteit op basis van loonlast enz geweest beste ;-)

Zotte openbaring :-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas (Bericht 3351602)
solidariteit is trouwens in een echte vrije liberale samenleving met een echte vrije markt totaal overbodig

Dat weet ik zo niet... wil je dat verduidelijken aub?

King of beggars and fleas 8 april 2008 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door floppy (Bericht 3351611)
Logisch afleiden gaat u niet goed af hé? Blijven verder lopen in cirkels. Maar haal vooral uzelf niet in...

je bedoelingen zijn goed - je verontwaardiging terecht - maar ik hoop alleen maar dat je verontwaardiging er in t vervolg bij alle dakloze kinderen gaat zijn - meer wens niet

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be