![]() |
hoeveel bijdragen betalen de "excellenties"eigenlijk?
Ik lees soms dat het "zooitje ongeregeld" dat ons land bestuurd (ofwel ministers,staatssecretarissen, senatoren,etc..) belasting vrij leven.
Mijn vraag hoe zit dat nu eigenlijk? Welke belastingen betalen ze wel en wat niet? Hoeveel mensen werken rechtstreeks voor hun (kok, chauffeur,etc..) Welke voordelen hebben ze allemaal en hoeveel verloningen cumuleren ze (staat,partij,prive,..)? wie kan mij daar nu eens een duidelijk antwoord op geven? Ik zou eens willen weten hoeveel maand ik moet werken om mijn nettoinkomen (1650 €:-() naast dat van een minister te leggen. Wie eerst...?:roll: |
Citaat:
oei, da's van 2003 ... |
Citaat:
Daarnaast is het toch niet onbelangrijk om op te merken dat heel veel van die mannen en vrouwen nog ettelijke andere inkomsten hebben zoals een lokaal mandaat, post in een raad van bestuur enz. |
Zo op de kap van anderen leven, om dat vol te kunnen houden moet je met uw ethische grenzen toch op een zeer persoonlijk manier kunnen omgaan. Best wel zielig, eigenlijk.
|
Niet dat ik die politiekers wil of moet verdedigen, maar kijk in je eigen dorpje even in het rond: een suksesvolle kleine (let op beide bijvoeglijke naamwoorden) ondernemer haalt meer binnen.
(oa op dit forum heeft een zelfstandige aannemer, zonder personeel, nog gezegd waarom hij zelfstandige geworden is: 10.000 € netto) |
Citaat:
|
Nogal stom om politiekers belastingen te laten betalen. Geef ze gewoon een lager bruto loon.
|
Dat mensen die betaald worden met belastingsgeld geld zouden afdragen, is een hoax.
Die is doelbewust gecreëerd. Je moet je maar eens de vraag stellen: waarom betalen leraren, ministers en toerismestadsfoldersuitdelers belastingen? |
Citaat:
En laat het gelden voor ALLE mensen in 'openbare' dienst. |
Citaat:
|
Citaat:
Het is daarom dat de vetpotlikkers er bij willen zijn.:lol: |
Citaat:
Dáár gaat het 'em in dit systeem om: goochelen. Niet 'inzitten met het aantal personen ten laste'. Puur goochelen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Wel je kunt het zo uitdrukken
wat is het rendement van het koningshuis ? als het de colle is die Belgie samenhoudt, is het nogal hoog rendement als het gewoon de romantische facade is, is het een nogal dure facade, en eerder een farce. |
Citaat:
|
tja, dat zal dus nooit veranderen, er is geen enkele partij die daar tegen in gaat.
|
je moet het debat proberen te abstraheren van racistisch -persoonlijke argumenten naar getallekes. Alle beslissingen worden dan veel eenvoudiger.
|
Citaat:
Coekie |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be