Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Partijpolitiek en stromingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=8)
-   -   De partij is dood, leve de partij! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104263)

RASPOUTINE 11 april 2008 10:27

De partij is dood, leve de partij!

Over welke partij gaat het? :lol::lol::lol:

Welke is op weg naar de dood? :roll::roll:

Don Quichote 11 april 2008 11:00

Spa.

-=EXCALIBUR=- 11 april 2008 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 3357072)

In theorie is iedere partij dood want het land is klinisch dood. Alleen "de stekker" moet er nog uit. 8O

Jong N-VA'er 11 april 2008 11:28

Doet mij verdacht veel denken aan: "De Grondwet is dood. Leve de Grondwet!"

proxy2222 11 april 2008 11:39

Jaaaaaa!!! Eindelijk :)

Citaat:

Txiki 11 april 2008 11:44

Wat is dit nu voor een post? Over welke partij gaat het hier en op basis waarvan die uitspraak? :turn-l:

Rogge 11 april 2008 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er (Bericht 3357180)
Doet mij verdacht veel denken aan: "De Grondwet is dood. Leve de Grondwet!"

dat op zich is bij mijn weten een afgeleide van 'de koning is dood, leve de koning!'.

Jazeker 11 april 2008 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3357221)
Wat is dit nu voor een post? Over welke partij gaat het hier en op basis waarvan die uitspraak? :turn-l:

2

Den Ardennees 11 april 2008 12:39

de SP.A is dood, maar wordt kunstmatig in leven gehouden door de media met de VRT op kop, hetzelfde met Groen! Geen enkele andere strekking die de kiesdrempel meer haalt zou nog worden uitgenodigd op politieke debatten en zoveel het word krijgen overal, voor Groen! kon dat blijkbaar wel.

Libro 11 april 2008 12:42

Citaat:

BUB? Die wordt toch begraven in de Belgische Alliantie.

giserke 11 april 2008 13:17

Fabiola is dood, maar ze weet het nog niet.

toccata 11 april 2008 13:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3357415)
de SP.A is dood, maar wordt kunstmatig in leven gehouden door de media met de VRT op kop, hetzelfde met Groen! Geen enkele andere strekking die de kiesdrempel meer haalt zou nog worden uitgenodigd op politieke debatten en zoveel het word krijgen overal, voor Groen! kon dat blijkbaar wel.

Groen! zat 1)in het Vlaams Parlement 2)Heeft veel lokale vertegewoordigers, zelfs burgermeesters
Dat de SP.a en Groen! 'kunstmatig' in leven worden gehouden is gewoon niet waar, of je het nu leuk vindt of niet er is een grote groep mensen die progressief-links denken.
Er zijn vele van naar VLD gegaan laatste verkiezingen omdat ze uitdrukkelijk de progressieve verwezenlijkingen van Paars in de kijker zetten, maar het blijven progressieve mensen.

Den Ardennees 11 april 2008 15:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3357517)
Groen! zat 1)in het Vlaams Parlement 2)Heeft veel lokale vertegewoordigers, zelfs burgermeesters
Dat de SP.a en Groen! 'kunstmatig' in leven worden gehouden is gewoon niet waar, of je het nu leuk vindt of niet er is een grote groep mensen die progressief-links denken.
Er zijn vele van naar VLD gegaan laatste verkiezingen omdat ze uitdrukkelijk de progressieve verwezenlijkingen van Paars in de kijker zetten, maar het blijven progressieve mensen.

daarom dat die idioten zelfs nu weer met moeite de kiesdrempel halen.

Ik vind het altijd aandoenlijk hoe een partijtje met rond de 5% van het electoraat een partij de les leest die drie �* vier keer zoveel stemmen heeft als haar:roll:

giserke 11 april 2008 15:45

de koning is dood, leve de koning!

In de grond is dat nog zo geen slechte vent hoor.

toccata 11 april 2008 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3357733)
daarom dat die idioten zelfs nu weer met moeite de kiesdrempel halen.

Ik vind het altijd aandoenlijk hoe een partijtje met rond de 5% van het electoraat een partij de les leest die drie �* vier keer zoveel stemmen heeft als haar:roll:

Idioten? waarom? Omdat ze niet pro vlaamse onafhankelijkheid zijn? Het is nogal makkelijk om partijen waar je het niet mee eens bent af te doen als idioot.

Zegt het aantal stemmen dat een partij haalt iets over de intrestieke waarde van de ideeën van de partij? Het blok is ook klein begonne(~3.5%), mochten ze daarom het grotere Volkunie niet meer terecht wijzen omdat die te "soft" werden?

Den Ardennees 11 april 2008 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3357791)
Idioten? waarom? Omdat ze niet pro vlaamse onafhankelijkheid zijn? Het is nogal makkelijk om partijen waar je het niet mee eens bent af te doen als idioot.

Zegt het aantal stemmen dat een partij haalt iets over de intrestieke waarde van de ideeën van de partij? Het blok is ook klein begonne(~3.5%), mochten ze daarom het grotere Volkunie niet meer terecht wijzen omdat die te "soft" werden?

AGALEV/Groen! bestaat bijna even lang als het VL. Belang/Blok (resp 1978 en 1982), ik denk niet dat Groen! zo'n groot succesverhaal is als het Belang.

toccata 11 april 2008 16:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees (Bericht 3357810)
AGALEV/Groen! bestaat bijna even lang als het VL. Belang/Blok (resp 1978 en 1982), ik denk niet dat Groen! zo'n groot succesverhaal is als het Belang.

Zijn het daarom idioten zoals je zei?
En ik herhaal, wat heeft het aantal stemmen te maken met de intrestieke waarde van een programma van de partij?
En kan het niet zijn dat ondaks dat ze kleiner zijn dat ze gelijk hebben op sommige punten, of heeft de grootste partij per definitie gelijk?

Den Ardennees 11 april 2008 16:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toccata (Bericht 3357828)
Zijn het daarom idioten zoals je zei?
En ik herhaal, wat heeft het aantal stemmen te maken met de intrestieke waarde van een programma van de partij?
En kan het niet zijn dat ondaks dat ze kleiner zijn dat ze gelijk hebben op sommige punten, of heeft de grootste partij per definitie gelijk?

okee, ik neem m'n woorden terug, het zijn geen idioten maar naïevelingen.

Jazeker 11 april 2008 17:14

Citaat:

Ik denk dat ik de dubbelnick van Derk De Tweede heb gevonden. :?

Gargamel 11 april 2008 17:21

Wat is dat voor nieuws,de Spa is dood.
Spa is niet dood,het is een attractiepark met veel water :-D

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be