Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Boël staat in de weg (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104303)

Gargamel 12 april 2008 07:25

Boël staat in de weg

Het koninklijk paleis heeft de gemeente Koksijde gevraagd een beeld van Delphine Boël tijdelijk uit het gemeentehuis te verwijderen. Prinses Astrid komt op vrijdag 18 april op bezoek en volgens het Paleis stond het beeld van haar halfzus 'in de weg'.

Het kunstwerk - The Royal Sacred Four Legged Monster - is een werk in papier-maché uit 2001 dat in 2004 door de gemeente werd gekocht. Het beeld stelt een bed voor. Aan het uiteinde prijken een koe en een varken, allebei met een kroontje op de kop. Een beeld van Panamarenko mag wel blijven staan 'omdat het te zwaar is om het te verplaatsen'. (belga/edp)
.................................................. .........
Zo gaat dat hier,.....sta je in de weg?
Laken ruimt je op.

brother paul 12 april 2008 07:30

IK heb een mooie uitnodiging gekregen van Boel voor haar tentoonstelling, met de driekleur. De meid is echt trots op haar roots.

Het voelt als een driekleur op het atomium om zo'n meid in huis te hebben volgens mij.
Ze kan niet bekend genoeg zijn. Je kunt uw 'fouten' niet wegzappen hé...

Zwartengeel 12 april 2008 07:32

Of ze nu roi of eerste minister zijn, met de elite in dit land wordt er geen spot gedreven. Enkel met Vlaams-nationalisten mag ongestraft gelachen worden.

Gargamel 12 april 2008 07:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 3358495)
IK heb een mooie uitnodiging gekregen van Boel voor haar tentoonstelling, met de driekleur. De meid is echt trots op haar roots.

Het voelt als een driekleur op het atomium om zo'n meid in huis te hebben volgens mij.
Ze kan niet bekend genoeg zijn. Je kunt uw 'fouten' niet wegzappen hé...

Fouten ??
Dus die meid zou een "fout" zijn ?
Ik zie dat gans anders,de fout is...van haar niet te erkennen,en ieder jaar maar zeveren op TV over gezinswaarden,solidariteit....Daar zit em de fout.
Maar ja,als zij erkend zou worden,zou er wel een andere eens kunnen opdagen,om het vaderschap te erkennen van deze "meid" haar halfbroer.
En dat ziet de italiaanse furie niet zitten.

Gans de bevolking weet ervan,uitgenomen de poco's doen alsof hun neus bloed.
In feite zou deze "meid" ook aanspraak kunnen maken op een dotatie,of tenminste onderhoudsgeld van haren royale poepa

De schoofzak 12 april 2008 08:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3358489)
Het koninklijk paleis heeft de gemeente Koksijde gevraagd een beeld van Delphine Boël tijdelijk uit het gemeentehuis te verwijderen. Prinses Astrid komt op vrijdag 18 april op bezoek en volgens het Paleis stond het beeld van haar halfzus 'in de weg'.

Het kunstwerk - The Royal Sacred Four Legged Monster - is een werk in papier-maché uit 2001 dat in 2004 door de gemeente werd gekocht. Het beeld stelt een bed voor. Aan het uiteinde prijken een koe en een varken, allebei met een kroontje op de kop. Een beeld van Panamarenko mag wel blijven staan 'omdat het te zwaar is om het te verplaatsen'. (belga/edp)
Laken ruimt je op.

Aha, de een of de andere niet al te snuggere paladijn dacht het op een akkoordje te gooien met de ambtenaarkes van Koksijde: als het in de weg stond, dan kon het verplaatst worden, en geen haar zou er naar kraaien.

Mis poes.

Maar nu dat dit zo in het nieuws komt, roep ik alle republikeinse partijen op om te betogen voor het gemeentehuis, om in het raam van de vrije meningsuiting aan prinseske Stridje, ex-vlam van 't rood kruis van voornamelijk Wallonië, hun zeg te doen.

Het koningshuis van Laeken doet me denken aan een uitspraak van Hugo Claus: uit een benauwde aars kan geen vrolijke scheet komen.

lomeanor 12 april 2008 09:00

Ik vind het erg jammer voor Delphine Boël, menselijk dan. Het moet moeilijk zijn om niet aanvaard te worden door uw vader. En dan is het natuurlijk nog erger dat alles dat doet denken aan uw bestaan moet worden "verwijderd."

Dit toont aan hoe onmenselijk de belge monarchie is.

Jan Meuleman 12 april 2008 10:25

Het toppunt van hypocrisie.
En er blijven nog koekendozenaanbidders.

circe 12 april 2008 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3358535)
Ik vind het erg jammer voor Delphine Boël, menselijk dan. Het moet moeilijk zijn om niet aanvaard te worden door uw vader. En dan is het natuurlijk nog erger dat alles dat doet denken aan uw bestaan moet worden "verwijderd."

Wel een straf verhaal inderdaad.

Voor Astrid is Delphine, de dubbelgangster van Astrid's oma, gewoon een halfzus!

niet dat ze mekaar in de armen moeten vallen, maar ze kon het kunstwerk toch ook volkomen negeren? Kon ze er niet rondlopen indien het in de "weg" stond?

Als ik Delphine was, ik eiste DNA onderzoek vanaf dat Albert zijne père heeft gelaten en ik ging achter mijn deel van de erfenis! Zou ze dan ook in de paleisjes van de koninklijke schenking mogen wonen?

Knuppel 12 april 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor (Bericht 3358535)

Delfineke werd 18 jaar lang wél erkend door haar royale papa. Maar toen werd zijn echtelijke scheefschaatster onverwacht queen, en d�*t veranderde de zaak lichtelijk.

Het valt trouwens op hoe oorverdovend het stilzwijgen is van de aanbidders der Belgische Majesteitelijke Hoogheden.

De Waal 12 april 2008 13:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3358946)

Het valt trouwens op hoe oorverdovend het stilzwijgen is van de aanbidders der Belgische Majesteitelijke Hoogheden.

allee knuppelke om u een plezier te doen!!!!!

Citaat:

Het koninklijk paleis heeft niet aan de gemeente Koksijde gevraagd om een beeld van Delphine Boël tijdelijk te verwijderen uit het gemeentehuis. Dat meldt Pierre-Emmanuel De Bauw, woordvoerder van het Hof, aan Belga.

Eigen initiatief
Volgens De Bauw hebben de organisatoren zelf het initiatief genomen om het beeld van Delphine Boël tijdelijk weg te halen. "Ik kan categoriek ontkennen dat dat gebeurd is op vraag van het paleis", stelt de woordvoerder.

Prinses Astrid brengt op vrijdag 18 april een bezoek aan de gemeente Koksijde. Het kunstwerk "The Royal Sacred Four Legged Monster" van Boël, een werk in papier-maché uit 2001 dat in 2004 door de gemeente Koksijde werd gekocht, zal tijdens dat bezoek weggehaald worden. (belga/edp)

lomeanor 12 april 2008 13:46

En jij gelooft dat, natuurlijk?

omaplop 12 april 2008 14:55

Echt kleingeestig van dat stadsbestuur!

RASPOUTINE 12 april 2008 15:15

Citaat:

Laken ruimt je op.

Een schande voor haar biologische vader - iedere kind heeft recht op een vader.

Hem verplichten een DNA test af te leggen doet zij niet.
Is zij te lief?

Jan Meuleman 12 april 2008 16:36

Citaat:

Het koninklijk paleis heeft niet aan de gemeente Koksijde gevraagd om een beeld van Delphine Boël tijdelijk te verwijderen uit het gemeentehuis. Dat meldt Pierre-Emmanuel De Bauw, woordvoerder van het Hof, aan Belga.

Eigen initiatief
Volgens De Bauw hebben de organisatoren zelf het initiatief genomen om het beeld van Delphine Boël tijdelijk weg te halen. "Ik kan categoriek ontkennen dat dat gebeurd is op vraag van het paleis", stelt de woordvoerder.

Prinses Astrid brengt op vrijdag 18 april een bezoek aan de gemeente Koksijde. Het kunstwerk "The Royal Sacred Four Legged Monster" van Boël, een werk in papier-maché uit 2001 dat in 2004 door de gemeente Koksijde werd gekocht, zal tijdens dat bezoek weggehaald worden. (belga/edp)
't was Ruben de Cottenjé die het gevraagd heeft. Dat is niet voor niets De Dauphin.

Geert C 12 april 2008 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE (Bericht 3359058)
Een schande voor haar biologische vader - iedere kind heeft recht op een vader.

Staat zij niet te boek als een kind van meneer Jacques Boël? :?

Rudy 12 april 2008 16:54

Citaat:

Laken ruimt je op.

Op DS-online zal je vandaag lezen dat het initiatief van het stadsbestuur kwam. Het Hof is geen vragende partij. Aldus de woordvoerder.

Jan Meuleman 12 april 2008 16:59

Toppunt van hypocrisie.
De VLD burgemeester Vanden Bussche heeft het op eigen initiatief gedaan, want je laat toch geen foto van je oud lief staan als je nieuw lief op bezoek komt.

De BUBbers of BABbers kunnen nog veel leren van deze komediant.

Jantje 12 april 2008 17:55

Citaat:

Als ik Delphine was, ik eiste DNA onderzoek vanaf dat Albert zijne père heeft gelaten en ik ging achter mijn deel van de erfenis! Zou ze dan ook in de paleisjes van de koninklijke schenking mogen wonen?
Zelfs met dna-test en erkenning door AlbertII kan zij nu niets meer opeisen en erven van hem. Dat is gewoon de belgische wet, en verder kan alles beter zo blijven of we mogen haar straks ook nog gaan onderhouden.

circe 12 april 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jantje (Bericht 3359277)
Zelfs met dna-test en erkenning door AlbertII kan zij nu niets meer opeisen en erven van hem. Dat is gewoon de belgische wet, en verder kan alles beter zo blijven of we mogen haar straks ook nog gaan onderhouden.

en waarom zou zij nu niks meer kunnen opeisen van hem nadat zij een DNA test heeft laten uitvoeren?

Knuppel 12 april 2008 18:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3359175)
Staat zij niet te boek als een kind van meneer Jacques Boël? :?

Et alors?

Er staan ook twee zoons van het 15-jarige liefje van Leopold I op de boek van stalknecht Frederik Meyer. Acardie mocht zelfs op kasteel Styuvenberg gaan wonen (waar ze door de vrouw van LeopoldII werd weggejaagd na de dood van diens pedofiele papa). Niettemin kregen de zoons een adelijke titel (en al wat daarbij hoort) van hun échte vader.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be