![]() |
Wilt u ook meer belastingen betalen?
Uit een onderzoek bij de Zweden blijkt dat ze meer belastingen willen betalen, ondanks het feit dat ze al een enorm hoge belastingdruk hebben.
Waarom willen die slimme Zweden meer belastingen? Omdat ze nog gezonder, hoogopgeleider, gelukkiger, groener en veiliger willen zijn. En omdat deze grote Waarden en Goederen enkel door de Staat kunnen geleverd worden. Maar, zo zal u zich afvragen, een land met hoge belastingen doet het toch economisch nooit goed? Welnu, u bent volkomen verkeerd in uw denken; het omgekeerde is waar: de landen met de hoogste belastingen zijn de meest welvarende. Hoe komt dat? Heel goed onderzoek heeft aangetoond waaraan dat ligt: investeerders zoeken op de allereerste plaats gezonde, gelukkige, gemotiveerde en hoogopgeleide mensen in landen met een stevige infrastructuur. Welnu, enkel landen met hoge belastingen kunnen deze context bieden. En deze context is absoluut het belangrijkst voor investeerders, veel meer dan lage belastingen of interessante fiscale formules. Kortom, wil u meer welvaart en wil u meer investeerders, dan zult u meer belastingen willen, dat spreekt. Laten we, ondanks deze vanzelfsprekendheid, de vraag toch nog maar even stellen in de vorm van een poll. |
goh ja, dat ze eerst de belastingen die ze nu al heffen eens goed besteden en eindelijk eens effectief werk maken van de bestrijding van de fiscale fraude.
en als er dan écht geld te weinig is, mss wel. |
Citaat:
Er is enkel geld te weinig als men te veel wil of als men liegt en fraudeert. Welvaartslanden zoals bv. de onze hebben geen hogere belastingen nodig, maar een goed beleid. En dan zul je zien dat er gewoon te veel inkomsten zijn. Het zilverfonds is zo mooi voorbeeld van een uitvinding die in feote onnodig zou zijn geweest met een deftige visie. |
Of ik meer diefstal wens? Natuurlijk niet.
|
Trouwens, is Zweden niet een land dat ook heel wat inkomsten heeft uit gas of olie ???
Dat is natuurlijk al een rijke basis. |
De enige correlatie die je zal vinden tussen het aantal belastingen dat een persoon moet betalen en zijn welvaart, zal een sterk negatieve zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil gerust meer belastingen betalen...al deze 'goed' besteed worden.
Maar daar schuilt het probleem. Wanneer word belastinggeld goed besteed? Ik vind dat de politiek correcte machthebbers mijn geld onvoldoende goed besteden. Dus...nee aan deze mensen wil ik dan niet meer belastingen betalen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Lijstje met alle landen en hun (nominaal) GDP per capita: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of..._%28nominal%29 Lijstje met alle landen en hun tax rate (relatief uitgedrukt t.o.v. GDP):http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...centage_of_GDP Intuïtief snap ik trouwens niet hoe iemand kan denken dat verhoogde belastingen leiden tot een verhoogde welvaart, het resulteert immers in een directe daling van de koopkracht net zoals inflatie daarvoor zorgt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat is echter een heel langzaam proces - niets voor kortetermijndenken van politici en andere 'de staat kan goed doen hoor!'-kerels. |
ik betaal geen belastingen aan corrupte regimes
|
Citaat:
Ge verwart met Noorwegen. Zweden heeft geen druppel olie en gas. Zweden wil olie-onafhankelijk zijn tegen 2030. |
Citaat:
Wat wint U dan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be