Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Hondjes afgemaakt na proefoperaties (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104334)

BladeToke 13 april 2008 17:46

Hondjes afgemaakt na proefoperaties

Citaat:

De universiteit van Melbourne gebruikt gezonde honden - waaronder zwangere - voor proefoperaties van haar studenten dierenarts en doodt ze vervolgens.

De honden worden weliswaar geopereerd onder narcose, maar worden afgemaakt wanneer ze bij bewustzijn dreigen te komen. Een anonieme studente getuigde een chirurgische ingreep te hebben geoefend op een teefje dat zwanger was van 7 ongeboren puppy's. Anderen kregen twee maanden oude hondjes ter beschikking.
Volgens verscheidene getuigenissen van (ex-)studenten zouden de dieren ware doodsangsten uitstaan voor de operaties.

Professor Ken Hinchcliff, afdelingshoofd dierengeneeskunde, bevestigt de chirurgische oefenpraktijken. "We gebruiken zowel dode als levende dieren in de opleiding van onze veterinairs. De levende exemplaren zijn daarbij van vitaal belang. Maar we volgen alle wettelijke procedures."
bron: HLN.be

veel reacties op de website van hln,
ik heb er niet echt problemen mee eigenlijk...
spijtig maarja noodzakelijk

Boadicea 13 april 2008 17:48

Een ware schande voor iets dat zich dierenarts wil noemen!

Ik begrijp dat studenten dierenarts moeten leren opereren, maar kunnen ze dat niet doen op honden die reeds overleden zijn?

En later door eerst te hulpen bij operaties?

willem1940NLD 13 april 2008 17:53

Er zullen ter wereld weinig universiteiten en grote laboratoria zijn waar het anders toegaat.

Boadicea 13 april 2008 17:56

Ik snap niet waarom men zo wreed kan zijn tegen dieren. Chirurgen geraken toch ook afgestudeerd, zonder op levende mensen te moeten experimenteren.

BladeToke 13 april 2008 18:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea (Bericht 3360674)
Ik snap niet waarom men zo wreed kan zijn tegen dieren. Chirurgen geraken toch ook afgestudeerd, zonder op levende mensen te moeten experimenteren.

is dat dan ook een garantie dat ze het evengoed doen hadden ze kunnen oefenen op levende mensen? ik heb al genoeg gehoord van chirugische fouten...
greetz ce

Stardust 13 april 2008 19:40

/bambi mode

ocharme

/bambi mode

Wel, ik heb er totaal geen problemen mee...het zijn maar honden hé...who gives a fuck about it...ze moeten het toch leren op levende dieren hé.

Jeronimo 13 april 2008 20:22

Erg voor die bepaalde honden (indien ze na de operatie niet te zwaar verminkt zijn vind ik het erg dat ze toch vermoord worden) maar het doel heiligt de middelen. Door op een paar honden geoefend te hebben kunnen die studenten later een hoop andere honden redden.

Boadicea 13 april 2008 20:22

8O
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stardust (Bericht 3360769)
/bambi mode

ocharme

/bambi mode

Wel, ik heb er totaal geen problemen mee...het zijn maar honden hé...who gives a fuck about it...ze moeten het toch leren op levende dieren hé.

Oké, om terug te komen op die medische fouten: mogen ze op U ook beginnen experimenteren? 8O

per slot van rekening zijn mensen niets meer dan een diersoort, niet.

Derk de Tweede 13 april 2008 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke (Bericht 3360661)

Waarom plaats je het dan ?

willem1940NLD 13 april 2008 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3360844)

Tja, waarom gooien zo veel mensen graag stenen in het water?

BladeToke 13 april 2008 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3360844)

Tjah waarom plaatsen mensen iets op een discussieforum, om een discussie uit te lokken zeker... swoit dit terzijde...

Savatage 13 april 2008 21:52

Het kan toch niet teveel gevraagd zijn om die beestjes op een zo humaan mogelijke wijze te doen inslapen, na zo'n operatie.

BladeToke 13 april 2008 21:58

ze worden afgemaakt onder narcose, maakt het dan verschil uit hoe ze sterven, ze merken er toch niets van?

illwill 14 april 2008 11:24

Citaat:

Hier hebben we weer iemand zalle.

Noodzakelijk, gemakelijk als je geen hond bent e.
Stuk d*****! :roll:

Waarom vind jij dat wij "de mens" deze dieren dan op deze manier mogen gebruiken?

illwill 14 april 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3360830)
Erg voor die bepaalde honden (indien ze na de operatie niet te zwaar verminkt zijn vind ik het erg dat ze toch vermoord worden) maar het doel heiligt de middelen. Door op een paar honden geoefend te hebben kunnen die studenten later een hoop andere honden redden.

Je denkt toch niet dat ze enkel voor nieuwe dingen gebruiken. Alle nieuwe studenten moeten elk jaar alles opnieuw doen hoor.
Er zijn genoeg technieken om studenten dingen te laten leren door geen proefdier gebruik, probleem is dat het te duur is.

illwill 14 april 2008 11:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD (Bericht 3360669)
Er zullen ter wereld weinig universiteiten en grote laboratoria zijn waar het anders toegaat.

En dat rechtvaardigd wat precies?

Dycore 14 april 2008 12:23

Citaat:

Ik heb er ook geen problemen mee als jij vandaag dood valt.

In zekere zin ook 'noodzakelijk'...

Dycore 14 april 2008 12:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BladeToke (Bericht 3361004)
ze worden afgemaakt onder narcose, maakt het dan verschil uit hoe ze sterven, ze merken er toch niets van?

Dus mag ik u in de loop van de week komen afmaken? Zolang het onder narcose is?

Anna List 14 april 2008 12:26

kunnen we dat opereren niet verbieden ?!

kunnen die dierenartsen in spe 's nachts kadavers gaan pikken in t vilbeluik om hun stiel te leren.

Dycore 14 april 2008 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anna List (Bericht 3361754)
kunnen we dat opereren niet verbieden ?!

kunnen die dierenartsen in spe 's nachts kadavers gaan pikken in t vilbeluik om hun stiel te leren.

Aan kadavers is er geen gebrek. Dit gaat om levende dieren! Dat moet niet verboden worden. Dat zou common sense moeten zijn. Sadisten krijgen wat ze verdienen. Dat zou ook niet verboden mogen zijn. Basta!

HOMOCIDE IS THE ANSWER!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be