Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Abortus (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10437)

Bruno* 13 maart 2004 18:34

Over abortus horen we niet veel meer. Wat is jullie mening?

PAJOT 13 maart 2004 18:53

Abortus is niet de normaalste zaak van de wereld zoals het judeo-maçonnieke complot wil doen geloven. Het is een misdadige praktijk die de toekomst van onze Europese volkeren bedreigd!

Abortus kadert in de machinaties van het liberale systeem om individuen zoveel mogelijk persoonlijke vrijheid, genot en profijt te leveren. Het is een aspect van de meest lege beschaving in Europa ooit : de modernistische!

Abortus = moord Artsen en vrouwen die deze praktijken uitvoeren moeten vervolgd worden.

Abortus moet onder alle omstandigheden verboden zijn met één uitzondering, als het leven van de moeder in gevaar is.

Bruno* 13 maart 2004 18:54

Akkoord met die twee laatste zinnen.

Olivier 13 maart 2004 19:55

Hangt af van de situatie.....

Indien een 16 jarig meisje zwanger wordt, vind ik het WEL geoorloofd om abortus toe te passen. Een kind krijgen op die leeftijd is een ramp voor je verdere toekomst. Ook vind ik dat een vrouw die verkracht is recht moet hebben op abortus.

Vrouwen die getrouwd zijn, al wat ouder zijn en verdomd goed weten wat ze doen, dat is een heel andere zaak. Voorbehoedsmiddellen zijn er voor iets....

Bruno* 13 maart 2004 20:23

Citaat:

Indien een 16 jarig meisje zwanger wordt, vind ik het WEL geoorloofd om abortus toe te passen. Een kind krijgen op die leeftijd is een ramp voor je verdere toekomst. Ook vind ik dat een vrouw die verkracht is recht moet hebben op abortus.
Dat tweede klopt, dat tweede is ethisch onverantwoord.

Griffin 13 maart 2004 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruno*
Citaat:

Dat tweede klopt, dat tweede is ethisch onverantwoord.

Dat verkrachten of die abortus :?:
En waar baseert uw ethiek zich op? :) Ik vind het ethisch net wel verantwoord.

Beer 13 maart 2004 21:12

Verkrachting voor.16 jaar is er genoeg voorlichting

Spetsnaz 13 maart 2004 21:14

baas in eigen buik zouek zo zeggen

Raf 13 maart 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Inderdaad. Iedere vrouw beslist daar zelf over, daar hoeft niemand zich in te mengen.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier

Neen, ook in die gevallen is abortus geen oplossing: men doodt immers juist het prille leven dat volledig onschuldig is. U straft dus de verkeerde persoon.

Volgens de RKK is abortus alleen toegelaten wanneer van bij de zwangerschap duidelijk is dat het kind niet levensvatbaar is ofwel heel ernstige gebreken vertoont (bijvoorbeeld open ruggengraat), of dat het leven van de moeder op spel komt te staan.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:35

Citaat:

Neen, daar u niet te oordelen heeft over dood of leven van een ander menselijk leven. Ook niet als het nog niet geboren is.

Spetsnaz 13 maart 2004 21:36

opvallend dat het steeds mannen zijn die tegen abortus zijn he

ann coulter en alexandrake ni te na gesproken

Xnorf 13 maart 2004 21:39

aan de mensen die hier PRO abortus zijn :

wat vinden jullie van de doodstraf?

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:46

Citaat:

Ik ken ook meerdere vrouwen die tegen abortus zijn. Meer zelfs, in het verleden heb ik met een aantal jonge vrouwen gesproken die een abortus hadden ondergaan en dat als de grootste misstap in hun leven vinden.

Raf 13 maart 2004 21:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Ik ken ook meerdere vrouwen die tegen abortus zijn. Meer zelfs, in het verleden heb ik met een aantal jonge vrouwen gesproken die een abortus hadden ondergaan en dat als de grootste misstap in hun leven vinden.

Ik ken ook meerdere vrouwen die vóór abortus zijn. Meer zelfs, in het verleden heb ik met een aantal jonge vrouwen gesproken die een abortus hadden ondergaan en dat als de slimste zet van hun leven beschouwen.

Raf 13 maart 2004 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf

Tegen.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 22:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Meer zelfs, in het verleden heb ik met een aantal jonge vrouwen gesproken die een abortus hadden ondergaan en dat als de slimste zet van hun leven beschouwen.

Ja? Ik twijfel heel hard aan wat u schrijft.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 22:10

Citaat:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf

Tegen.

Hier komt de linkse contradictie tot uiting:

ze vinden het prima dat onschuldig leven vermoord wordt;

ze vinden het fout dat schuldig leven vermoord wordt.

Raf 13 maart 2004 22:11

Citaat:

Citaat:

Meer zelfs, in het verleden heb ik met een aantal jonge vrouwen gesproken die een abortus hadden ondergaan en dat als de slimste zet van hun leven beschouwen.

Ja? Ik twijfel heel hard aan wat u schrijft.

Net zoals ik twijfelde aan wat jij schreef, Jan, maar dat had je blijkbaar niet door... Dergelijke gratuite opmerkingen kan iedereen hier neerpoten.

Xnorf 13 maart 2004 22:28

Citaat:

Citaat:

Tegen.

Hier komt de linkse contradictie tot uiting:

ze vinden het prima dat onschuldig leven vermoord wordt;

ze vinden het fout dat schuldig leven vermoord wordt.

dat is nu wat ik wou aantonen , de ferventste abortus aanhangers zijn pro abortus maar anti doodstraf , ze weten dus zelf niet wat ze aan het brabbelen zijn

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be