![]() |
Favoriete keuken (gastronomie)
Deze keer maar één mogelijkheid aanduiden.
|
Jamaja... wat is dat nu voor een peiling? Ik heb meerdere favorieten... :(
|
Er zijn veel dingen die me smaken hoor. Als het maar op de juiste manier klaargemaakt is en niet te flauw. Typisch Belgische gerechten, mediteraanse,... Maar de voorkeur gaat toch naar de keuken van het Midden-Oosten, Libanon, Syrië. Heel rijke smaken, wat me vooral aantrekt is het 'buffetgewijs' eten. Geen gangenmenu maar een tafel vol met verschillende dingen waar je naar believen van kan eten. Jammer dat de gerechten zo arbeidsintensief zijn en dus moeilijk te combineren met onze levensstijl.
|
Dat "Aziatisch" is nogal vaag, China alleen telt al 8 verschillende hoofdkeukens ;)
|
damn ik zag niet "belgische" dus ik klikte op "andere" maar ik moest natuurlijk op het eerste klikken :?...SORRY
|
Klassieke streekgerechten... inclusief streken in het verre buitenland :-)
Mijn devies is: "met een scheut bier of wijn in de saus smaakt het nog beter". |
ik kan daar geen één uit kiezen hoor, doe mij maar afwisselend allemaal.
|
"Belgische" keuken bestaat niet. Net zoals "Franse", "Spaanse" of "Italiaanse". Enz, enz..
|
Citaat:
ik zou zeggen "de klassiek Belgische keuken", "de klassiek franse keuken",... |
Als ik er dan toch eentje moet uitkiezen is het zonder twijfel de ThaIse....
|
De Italiaanse.
|
Niets zo heerlijk als de Thaise keuken :)
|
Sommige dingen van alle keukens. Alleen de "Nederlandse" keuken vind ik wat minder, maar dat wil niet zeggen dat een broodje kroket niet kan smaken op een event.
|
Citaat:
![]() |
Een bamiblok uit de automatiek van onze snackbar.
Een Indische lekkernij, verpakt in een Hollands sausje en gefrituurd door hele aardige Turken. |
Citaat:
Die weten wel beter, die Indiers... |
Citaat:
|
Citaat:
Een bamiblok of nasibal is zeer zeer multicultureel! ![]() |
Italiaans, Thais, Arabisch, Spaans, Frans.
In die volgorde. |
Citaat:
dit gaat over bami. Citaat:
Buiten de eerste vier letters hebben deze 2 dingen evenwel niks met elkaar gemeen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:05. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be