Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Vijf verdachten aanslag Madrid opgepakt: het was Al Qaeda (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10443)

Joriske 13 maart 2004 20:43

BBC bericht dat zojuist vijf verdachten van de aanslagen in Madrid zijn opgepakt. 3 van Marokkaanse origine en twee Spanjaarden van "Indische" origine.

Als dit juist blijkt is het dus Al Qaeda.

Peace 13 maart 2004 20:49

Hoe zou het toch komen dat steeds minder mensen opgezet zijn met vreemdelingen.

Het wordt volgens mij meer dan hoogste tijd om de hele vreemdelingen politiek eens grondig te evalueren en er de juiste consequentiezs uit te trekken.

In elk geval staat vast dat vreemdelingen in ons land en in heel Europa een groot gevaar voor onze veiligheid inhouden.

Weisse Wolf 13 maart 2004 20:50

Marokkanen bij ETA? 8O

lyot 13 maart 2004 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Het wordt volgens mij meer dan hoogste tijd om de hele vreemdelingen politiek eens grondig te evalueren en er de juiste consequentiezs uit te trekken.

In elk geval staat vast dat vreemdelingen in ons land en in heel Europa een groot gevaar voor onze veiligheid inhouden.

Daar gaat dit topic niet over...

Joriske 13 maart 2004 20:55

Het gaat hier niet over vreemdelingen, het gaat hier om een kleine extremistische minderheid binnen de vreemde gemeenschap. Als we dat onderscheid niet maken, zullen we degenereren tot een spiegelbeeld van de monsters die tot zoiets in staat zijn.

chiquillo 13 maart 2004 20:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
BBC bericht dat zojuist vijf verdachten van de aanslagen in Madrid zijn opgepakt. 3 van Marokkaanse origine en twee Spanjaarden van "Indische" origine.

Als dit juist blijkt is het dus Al Qaeda.

hoezo? het is toch niet omdat je van marokko of indie komt dat je lid bent van al qaeda.

Joriske 13 maart 2004 20:57

Neen, inderdaad, de Marokkanen moeten lid geweest zijn van de ETA. :roll:

chiquillo 13 maart 2004 21:01

Citaat:

het zal je mischien verbazen maar niet elke marokaan is moslim, laat staan fundamentalist.

Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!

illwill 13 maart 2004 21:01

het zijn weer moslims, zullen we het daarbij laten.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door chiquillo
het zal je mischien verbazen maar niet elke marokaan is moslim, laat staan fundamentalist.

Neen? Ik moet eerlijk gezegd nog de eerste Marokkaan tegen het lijf lopen die openlijk verklaart geen moslim te zijn. Het is inderdaad zo dat een aantal Marokkanen het hier in het Westen niet al te nauw neemt met de islamitische voorschriften, maar bijna nooit zal men iemand horen zeggen dat hij afstand neemt van zijn geloof.

In Marokko is de islam de staatsgodsdienst en de huidige koning zou, volgens de legende, familie zijn van Mohammed. Islam en de Marokkaanse identiteit gaan gewoon hand in hand.

chiquillo 13 maart 2004 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill

zijn indiers over het algemeen geen hindoe's ? 8) dus ook daar geen uitsluitsel.

lyot 13 maart 2004 21:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill

wel, niet volledig.. er zijn ook twee Hindu's bij als ik me niet vergis..

Als die Marokkanen betrokken zijn, dan wijst dat toch wel zéér hard in de richting van Al Qaeda..(cf. Casablanca aanval)

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:04

Citaat:

Trouwens zou best mogelijk geweest zijn dat hij van de eta is 8) Daar heb je toch geen bewijzen voor of tegen!

Leuk is het toch te zien hoe de linksen zich nu in alle bochten moeten kronkelen en wringen. Binnenkort zullen ze nog stellen dat de ETA die Marokkanen en Indische moslims heeft ingehuurd...

Joriske 13 maart 2004 21:04

Naar het schijnt zijn ze gepakt dmv de GSM-kaarten in de bompakketten die niet zijn ontploft. Ik hoop dat ze momenteel "creatief" worden ondervraagd.

Weisse Wolf 13 maart 2004 21:05

Citaat:

Citaat:

Marokkanen bij ETA. :lol:

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyot
wel, niet volledig.. er zijn ook twee Hindu's bij als ik me niet vergis..

In India leeft er een heel belangrijke, en nog steeds numeriek sterker wordende moslimbevolking. Er was geen sprake in het nieuws over hindoes, maar over Indiërs.

Jan van den Berghe 13 maart 2004 21:06

Citaat:

zijn indiers over het algemeen geen hindoe's ? 8) dus ook daar geen uitsluitsel.

Neen.

Ongeveer 12% van de Indiërs zijn moslim.

illwill 13 maart 2004 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:

Neen.

Ongeveer 12% van de Indiërs zijn moslim.

Zullen we nu eens wedden dat het allemaal moslims waren!!! Zulke moslims moeten niets weten van anders gelovigen of volgens hen dus ongelovigen.

lyot 13 maart 2004 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Citaat:

Marokkanen bij ETA. :lol:

niet bij ETA maar wel met ETA...De mogelijkheid dat ETA en AlQaeda hier tot een soort joint venture zijn overgegaan mag niet voortijdig afgeschreven worden...De feiten die bekend zijn over de recente activiteiten van het ETA wijzen in de richting van all out terreur.. Die pogingen werden echter verijdeld..Een rat die in het nauw gedreven wordt maakt echter rare sprongen ,en ik wil dan op dit ogenblik ook niet uitsluiten dat het ETA en AlQaeda (of zelfs een lokalel subbranche op eigen initiatief) tot verregaande samenwerking zijn overgegaan..

Peace 13 maart 2004 21:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peace

Daar gaat dit topic niet over...

Daar ben ik echter een andere mening toegedaan.

Deze aanslag heeft enkel kunnen plaatsvinden doordat dergelijke mensen in Europa worden toegelaten.

Zoals wij nu bezig zijn zullen wij steeds opnieuw de strijd tegen het terrorisme verliezen en zullen de slachtoffers zich ophopen.

Wij moeten eindelijk eens met ons allen gaan inzien dat moslims een te groot gevaar inhouden en daar de nodige consequenties aan verbinden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be