Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Madrid"war on terror"pure politiek schouwspel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=10458)

Lincoln 14 maart 2004 13:52

De enige oplossing voor dit angst wekkende gebeurtenis is "stop the war in iraq and palestine" stop "the real terror"

http://www.shoutedword.com/activism/...0the%20war.jpg

'amer moussa van jamia al arabia van egypte had toch gelijk toen hij zei in en pers intervieuw "als de v.s. zonder v.n. resolutie iraq aanvalt dan gaan de poorten van de hel open"

KORT daarna vreselijk aanslag MAROKKO daarna volgt TURKIJE daarna dit ,ESPANA ,De vraag is wie heeft er hier profijt aan? aan wie zal dat goeddunken ? laden,? abou sayaf,? of BUCH ,SHARON !!!
Wat ik denk is; moslim en christenen elkaar afslachten terwijl de zionisten toekijken en profiteren van de vuile lucht :!: :!:
Dat is eigelijk wat ze willen.

Seba 14 maart 2004 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
De enige oplossing voor dit angst wekkende gebeurtenis is "stop the war in iraq and palestine" stop "the real terror"

kwamen die 3 Marrokanen en die Tunesiërs dan uit Palestina of Irak?

Darwin 14 maart 2004 14:05

Citaat:

De enige oplossing is dat we allemaal met onze Duivelsboekskes naar "Mount Doom" wandelen en ze daar in het vuur kieperen zodat het "Boze Oog" geen vat meer op ons heeft.

Ik ben onmiddellijk bereid om met mijn Nieuw Testament op tocht te gaan.

Neem jij jouw Koran ook mee?

Lincoln 14 maart 2004 14:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

De enige oplossing is dat we allemaal met onze Duivelsboekskes naar "Mount Doom" wandelen en ze daar in het vuur kieperen zodat het "Boze Oog" geen vat meer op ons heeft.

Dan heb je dan de verkeerde weg genomen want dat is wat de terror wil!!!!

Xnorf 14 maart 2004 14:31

laten wij allen Godfried van Bouillon als voorbeeld nemen, die deed er tenminste iets aan. Wie haat zaait zal dood oogsten. Of denk je nu echt dat het westen zich als schaapjes zal laten slachten???

Olivier 14 maart 2004 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xnorf
laten wij allen Godfried van Bouillon als voorbeeld nemen, die deed er tenminste iets aan. Wie haat zaait zal dood oogsten. Of denk je nu echt dat het westen zich als schaapjes zal laten slachten???

Kruisvaarders classificieer ik onder kindermoordenaars, plunderaars en verkrachters. Een goede aanrader, lees eens wat werken van arabische auteurs van die tijd. De rollen waren toen omgekeerd: wij waren de barbaarse christen fundis en zij de hoger ontwikkelden.....

Xnorf 14 maart 2004 14:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Olivier
Citaat:

Kruisvaarders classificieer ik onder kindermoordenaars, plunderaars en verkrachters. Een goede aanrader, lees eens wat werken van arabische auteurs van die tijd. De rollen waren toen omgekeerd: wij waren de barbaarse christen fundis en zij de hoger ontwikkelden.....

arabische auteurs .... juist ja , echt objectieve informatie als je het mij vraagt.

Olivier 14 maart 2004 14:42

Citaat:

Citaat:

arabische auteurs .... juist ja , echt objectieve informatie als je het mij vraagt.

En is christelijke literatuur van die tijd dan wel objectief ? Voor ons was het een heilige oorlog tegen de bezetter van de heilige stad Jeruzalem....rara waar horen we van die dingen nog de dag van vandaag.....

Pelgrim 14 maart 2004 14:57

Citaat:

Citaat:

Ik wil die lange tocht wel maken. Hier moet nog ergens een 'mein kampf' in de kelder liggen.

Xnorf 14 maart 2004 15:03

Citaat:

Citaat:

En is christelijke literatuur van die tijd dan wel objectief ? Voor ons was het een heilige oorlog tegen de bezetter van de heilige stad Jeruzalem....rara waar horen we van die dingen nog de dag van vandaag.....

met andere woorden , ge weet zelf niet wie de goede en de slechte was , dus waarom dan oordelen?

Olivier 14 maart 2004 15:08

Citaat:

Citaat:

met andere woorden , ge weet zelf niet wie de goede en de slechte was , dus waarom dan oordelen?

Ik ben geneigd om de arabische kant te geloven......die waren intelectueel en cultureel een maatje te groot voor ons toen.

Nu is het omgekeerd.....

lyot 14 maart 2004 16:11

Citaat:

Citaat:

daarom is Darwin ook géén haar beter dan OBL..

Xnorf 14 maart 2004 16:15

Citaat:

Citaat:

Ik ben geneigd om de arabische kant te geloven......die waren intelectueel en cultureel een maatje te groot voor ons toen.

Nu is het omgekeerd.....

dan zit daar de tegenstelling in onze visies , ik ben eerder geneigd mijn eigen volk te geloven, dat is een kwestie waar juist/fout niet bestaat..
er zal wel een waarheid zitten in beide versies

Darwin 14 maart 2004 16:25

Citaat:

Citaat:

Als het dat is wat de terroristen nastreven dan heeft het terrorisme toch nog enige zin.

Net zoals de wandaden van WOII blijkbaar nodig waren om de UNO te creëren.

"Gods" wegen zijn ondoorgrondelijk...

Olivier 14 maart 2004 16:30

Citaat:

Citaat:

Nu is het omgekeerd.....

dan zit daar de tegenstelling in onze visies , ik ben eerder geneigd mijn eigen volk te geloven, dat is een kwestie waar juist/fout niet bestaat..
er zal wel een waarheid zitten in beide versies

Hmm ik moet u gelijk geven :)

Een geschiedkundige zou er een hele brok aan hebben om een accuraat en waarheidsgetrouw verhaal te distilleren uit beide bronnen.

illwill 14 maart 2004 16:44

Citaat:

'amer moussa van jamia al arabia van egypte had toch gelijk toen hij zei in en pers intervieuw "als de v.s. zonder v.n. resolutie iraq aanvalt dan gaan de poorten van de hel open"

KORT daarna vreselijk aanslag MAROKKO daarna volgt TURKIJE daarna dit ,ESPANA ,De vraag is wie heeft er hier profijt aan? aan wie zal dat goeddunken ? laden,? abou sayaf,? of BUCH ,SHARON !!!
Wat ik denk is; moslim en christenen elkaar afslachten terwijl de zionisten toekijken en profiteren van de vuile lucht :!: :!:

Met de steun van de VN was net hetzelfde gebeurt!!

lyot 14 maart 2004 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

feit is dat de VN de oorlog niet wilde goedkeuren omdat ze schrik had voor wat de gevolgen precies zouden zijn van zulk een imperialistische oorlog... De wereld is maakbaar..Dat was de houding achter het VS beleid.. De VN was daarvan niet overtuigd..

illwill 14 maart 2004 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lyot
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door illwill

feit is dat de VN de oorlog niet wilde goedkeuren omdat ze schrik had voor wat de gevolgen precies zouden zijn van zulk een imperialistische oorlog... De wereld is maakbaar..Dat was de houding achter het VS beleid.. De VN was daarvan niet overtuigd..

Tja laat alle schurken leiders rustig machtiger worden en op een zeker moment is voor hen hun eigen land ook te klein en zal men op andere plaatsen vernieling zaaien. Daar is nu voor saddam zijn geval een stokje voor gestoken gelukkig. Had men bij Hitler en weet ik veel wie ook beter op voorrand gedaan.

Darwin 14 maart 2004 22:52

In 1991 moest Saddam gestopt worden of hij had het gehele Midden Oosten ingepalmd. Gevolg : een UNO-oorlog.

Maar toen vonden mensen als Colin Powell dat Saddam zelf niet mocht afgezet worden omdat dat instabiliteit in de regio zou creëren. Gevolg : een UNO-embargo.

Maar jaarlijks kwamen door die UNO-boycot tienduizenden mensen om het leven als we links mogen geloven.

Toen kwam 9/11 en na het doden en onderdrukken in Afghanistan besloten de VS ineens dan ook maar het doden en onderdrukken in Irak te stoppen.

De boycot is opgeheven, de Irakezen zijn verlost van Saddam en zijn mogelijke opvolgers en hebben nu de kans om hun eigen toekomst op te bouwen.

Maar nog zijn de islamietjes niet tevreden. Zij zullen nooit tevreden zijn en altijd een reden vinden om de schuld voor hun falen op de rest van de wereld te steken.

Griffin 15 maart 2004 20:18

Citaat:

In 1991 moest Saddam gestopt worden of hij had het gehele Midden Oosten ingepalmd. Gevolg : een UNO-oorlog.
Maar toen vonden mensen als Colin Powell dat Saddam zelf niet mocht afgezet worden omdat dat instabiliteit in de regio zou creëren. Gevolg : een UNO-embargo.
Maar jaarlijks kwamen door die UNO-boycot tienduizenden mensen om het leven als we links mogen geloven.
Toen kwam 9/11 en na het doden en onderdrukken in Afghanistan besloten de VS ineens dan ook maar het doden en onderdrukken in Irak te stoppen.
De boycot is opgeheven, de Irakezen zijn verlost van Saddam en zijn mogelijke opvolgers en hebben nu de kans om hun eigen toekomst op te bouwen.
Maar nog zijn de islamietjes niet tevreden. Zij zullen nooit tevreden zijn en altijd een reden vinden om de schuld voor hun falen op de rest van de wereld te steken.

Njah, de islamietjes zoals u het zo mooi en betuttelend zegt, die zijn opgedeeld zoals de katholieken in een hele boel verschillende geloofsovertuigingen of hoe je het ook noemt. Je vergeet dat er ene groep was die het tijdens Saddam zijn bestuur goed had en nu in de minderheid zal belanden in Irak. Je moet niet alles op een hoopje gooien en veralgemenen, zo bewijs je alleen maar dat je er niks van af weet.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be