Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nieuwe missverkiezing: blanke missen only! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104838)

circe 23 april 2008 15:36

Nieuwe missverkiezing: blanke missen only!

hoezo? is dat racistisch? waar haal je het uit.

Miss Black Belgium is net helemaal niet racistisch, ik heb ook Miss Marokko in Nederland al geweten, dus waarom zou er geen Miss White Belgium kunnen zijn????

-----------------------------

Te dik voor Miss België
De Antwerps-Congolese Ornela Mbala-Makaya (19) is vrijdagavond tot kersverse ’Miss Black Belgium 2008’ verkozen. De verkiezing, georganiseerd door drie Afrikaanse vzw’s, vond voor de eerste keer plaats in een Vlaamse stad. Ornela woont sinds 10 jaar in België. Eerst streek haar familie neer in de Kempen, daarna verhuisde ze naar hartje metropool.

”Er waren 15 finalistes. Allemaal bloedmooie Afrikaanse meisjes, tot in de puntjes opgemaakt”, is de 19-jarige Ornela Mbala-Makaya nog steeds een beetje verbaasd. Want ondanks de moordende concurrentie koos de 7-koppige jury uiteindelijk voor de Antwerps- Congolese studente humane wetenschappen.

”Ik doe geen halve dingen. Ik zet me altijd en voor alles 100% in. ” ”Enkele mensen van de organisatie hadden me gevraagd deel te nemen. Ik vond het een ideale manier om de Afrikaanse gemeenschap in een positief daglicht te stellen. Toch had ik het voorbereidend werk wat onderschat, want tijdens de paasvakantie werden we elke dag opgetrommeld door onze danslerares, om talloze pasjes en catwalks aan te leren. Maar er heerste een heel leuke en gemoedelijke sfeer. Geen ruzie of jaloezie. Ik zie missverkiezingen helemaal niet als iets negatief. Toegegeven, het is vooral de schoonheid die wordt gepromoot. Maar toch niet op een slechte manier?"

"Ik wil de Afrikaanse gemeenschap vertegenwoordigen als iemand die hersens en ambities heeft. In september ga ik rechten studeren. Ik wil het maken als advocate en zakenvrouw, maar ook de mensen helpen. En me vooral inzetten voor mijn gemeenschap."

Ziet ze deze verkiezing als een springplank naar Miss België? ”Helemaal niet, ik vind mezelf veel te dik voor Miss België. Heb je die meisjes al eens gezien? Daartussen maak ik geen kans”.

http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artikel.asp?art={6B7B6E28-9FB4-4D05-ADC4-B5866C5338D8}

HAMC 23 april 2008 15:49

Black Belgium? What is dat?

circe 23 april 2008 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3379210)
Black Belgium? What is dat?

hewel, Belg, maar enkel als je de juiste huidskleur hebt. Damagzenne!

job 23 april 2008 18:23

feauteau !

the_special_one 23 april 2008 18:32

leuk voor hen

alberto 23 april 2008 18:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door circe (Bericht 3379189)

"Ik wil de Afrikaanse gemeenschap vertegenwoordigen als iemand die hersens en ambities heeft. In september ga ik rechten studeren. Ik wil het maken als advocate en zakenvrouw, maar ook de mensen helpen. En me vooral inzetten voor mijn gemeenschap."

Bedoelt ze nu eigen volk eerst?

Rudy 23 april 2008 19:11

Citaat:

Miss Black Belgium is net helemaal niet racistisch, ik heb ook Miss Marokko in Nederland al geweten, dus waarom zou er geen Miss White Belgium kunnen zijn????

-----------------------------

Te dik voor Miss België
De Antwerps-Congolese Ornela Mbala-Makaya (19) is vrijdagavond tot kersverse ’Miss Black Belgium 2008’ verkozen. De verkiezing, georganiseerd door drie Afrikaanse vzw’s, vond voor de eerste keer plaats in een Vlaamse stad. Ornela woont sinds 10 jaar in België. Eerst streek haar familie neer in de Kempen, daarna verhuisde ze naar hartje metropool.

”Er waren 15 finalistes. Allemaal bloedmooie Afrikaanse meisjes, tot in de puntjes opgemaakt”, is de 19-jarige Ornela Mbala-Makaya nog steeds een beetje verbaasd. Want ondanks de moordende concurrentie koos de 7-koppige jury uiteindelijk voor de Antwerps- Congolese studente humane wetenschappen.

”Ik doe geen halve dingen. Ik zet me altijd en voor alles 100% in. ” ”Enkele mensen van de organisatie hadden me gevraagd deel te nemen. Ik vond het een ideale manier om de Afrikaanse gemeenschap in een positief daglicht te stellen. Toch had ik het voorbereidend werk wat onderschat, want tijdens de paasvakantie werden we elke dag opgetrommeld door onze danslerares, om talloze pasjes en catwalks aan te leren. Maar er heerste een heel leuke en gemoedelijke sfeer. Geen ruzie of jaloezie. Ik zie missverkiezingen helemaal niet als iets negatief. Toegegeven, het is vooral de schoonheid die wordt gepromoot. Maar toch niet op een slechte manier?"

Ziet ze deze verkiezing als een springplank naar Miss België? ”Helemaal niet, ik vind mezelf veel te dik voor Miss België. Heb je die meisjes al eens gezien? Daartussen maak ik geen kans”.

http://www.gva.be/Antwerpen/2000/artikel.asp?art={6B7B6E28-9FB4-4D05-ADC4-B5866C5338D8}

Dit onbenullig artikel heb ik over het hoofd gezien;

Wat is uw probleem?

Da's geen racisme. Da's pure intern vrouwenzever. Het bewijst nogmaals dat heel wat vrouwen liever een soort westers ideaalbeeld nastreven. Zelfs de jury. Als het aan mij lag. De kleur is van geen belang en het mag een maatje groter zijn;

Laten we eerlijk zijn. Wie gaat discussiëren over criteria bij vrouwenmaten. Indien je racisme aankaart zal volgens jou kleur ook wel belangrijk zijn. Uw keus.

Wat is de bedoeling eigenlijk ?

circe 23 april 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy (Bericht 3379773)
Dit onbenullig artikel heb ik over het hoofd gezien;

Wat is uw probleem?

Da's geen racisme. Da's pure intern vrouwenzever. Het bewijst nogmaals dat heel wat vrouwen liever een soort westers ideaalbeeld nastreven. Zelfs de jury. Als het aan mij lag. De kleur is van geen belang en het mag een maatje groter zijn;

Laten we eerlijk zijn. Wie gaat discussiëren over criteria bij vrouwenmaten. Indien je racisme aankaart zal volgens jou kleur ook wel belangrijk zijn. Uw keus.

Wat is de bedoeling eigenlijk ?

kalm kalm rudy, als je het niet begrijpt hoef je ook de moeite niet te doen. 8-)

circe 23 april 2008 19:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 3379674)

tja... men zou het bijna durven veronderstellen hé?

L. J. Brutus 23 april 2008 19:21

Ik snap het niet. "Belgium" is toch al één grote grap, dus waarom nog vuur op het water gooien?

Rechtvaardigheid 23 april 2008 20:10

Tja, als er werkelijk een Missverkiezing Black Belgium is dan moet een Missverkiezing White Belgium ook kunnen. Ik ben absoluut geen racist en ik schijt op Vlaams Belangers ... maar dit is gewone pure logica die het gezever van de politieke correctheid aan de kaak stelt.

De racisten zullen dit ongetwijfeld als een ijzersterk argument kunnen gebruiken tegen pseudo-intellectueel links.

Jeronimo 23 april 2008 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid (Bericht 3379988)
Tja, als er werkelijk een Missverkiezing Black Belgium is dan moet een Missverkiezing White Belgium ook kunnen. Ik ben absoluut geen racist en ik schijt op Vlaams Belangers ... maar dit is gewone pure logica die het gezever van de politieke correctheid aan de kaak stelt.

De racisten zullen dit ongetwijfeld als een ijzersterk argument kunnen gebruiken tegen pseudo-intellectueel links.

Ik zal terugschijten!
:shit: :shit: :shit:

Rechtvaardigheid 23 april 2008 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo (Bericht 3380299)
Ik zal terugschijten!
:shit: :shit: :shit:

:lol:

er mag ook al eens gelachen worden

jamás será vencido 23 april 2008 21:32

Citaat:

dus waarom zou er geen Miss White Belgium kunnen zijn????

Omdat alle mooie meisjes dan al op voorhand zijn uitgeschakeld ;-)

Online 23 april 2008 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alberto (Bericht 3379674)

Uiteraard. Daar is niets mis mee hoor, alle volksgemeenschappen ter wereld mogen dat ... behalve eentje. Als die dat doen zijn het verzuurde rassiesten onder hun kerktoren.

jamás será vencido 23 april 2008 21:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid (Bericht 3379988)

Uiteraard is een miss black verkiezing onwenselijk, indien ze als doel heeft om blanken uit te sluiten.
Er wordt echter volledig voorbij gegaan aan de bedoeling van zulk een verkiezing, namelijk een bepaalde gediscrimineerde doelgroep even in het daglicht zitten...

Ik zie moeilijk in met wat voor goede bedoelingen een missverkiezing alleen voor blanken georganiseerd zou worden?

Online 23 april 2008 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3380326)
Uiteraard is een miss black verkiezing onwenselijk, indien ze als doel heeft om blanken uit te sluiten.
Er wordt echter volledig voorbij gegaan aan de bedoeling van zulk een verkiezing, namelijk een bepaalde gediscrimineerde doelgroep even in het daglicht zitten...

Ik zie moeilijk in met wat voor goede bedoelingen een missverkiezing alleen voor blanken georganiseerd zou worden?

Een gediscrimineerde doelgroep.
Onze poco's zijn daar weer met hun oude clichés.:roll:

Rechtvaardigheid 23 april 2008 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3380338)

Gediscrimineerd? Bij de laatste misverkiezingen werd er niet gediscrimineerd. Een allochtoon liefje van een crimineel die zijn slachtoffers verschrikkelijk mishandeld was deed mee voor de top. En is er geen zwartje (poco-alarm!) dat onlangs gewonnen heeft?

-=EXCALIBUR=- 23 april 2008 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Online (Bericht 3380338)

Inderdaad... je houdt het gewoon niet voor mogelijk hoe ze het allemaal draaien en keren om het toch maar weer door de strot te krijgen.

jamás será vencido 23 april 2008 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rechtvaardigheid (Bericht 3380348)
Gediscrimineerd? Bij de laatste misverkiezingen werd er niet gediscrimineerd. Een allochtoon liefje van een crimineel die zijn slachtoffers verschrikkelijk mishandeld was deed mee voor de top. En is er geen zwartje (poco-alarm!) dat onlangs gewonnen heeft?

Vanwaar discriminatie verengen tot een misverkiezing?
Discriminatie van kleurlingen gebeurt in onze maatschappij nog steeds dagelijks. Het kan ook zijn dat een lesbienne een misverkeizing wint. Wil dit plots zeggen dat er geen discriminatie is van holebi's? Dat deze niet anders worden behandeld?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be