Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Poldertaliban wil popmuziek verbieden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104902)

Spinoza 24 april 2008 14:58

Poldertaliban wil popmuziek verbieden

Citaat:

Voor wie nog steeds denkt dat religieuze intolerantie alleen in de Arabierische zandbak voorkomt. De Gelderse Statenfractie van de SGP ontvouwde bij monde van Nelis Zondag (!) haar plannen wat betreft de toekomst van Nederland. Eerste punt op de agenda: Een totaalverbod op popmuziek. Volgens de ultra-orthodoxe Zondag (HIER met vrouw incognito op werkstage in de USA) zorgt heidense beatmuziek voor een kloof tussen mens en Heer. Bovendien leidt dansen tot plezier hetgeen weer een levenslange drank- en drugsverslaving in de hand werkt. Tijdens een debat over subsidies aan popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem liet de grefo-fundamentalist weten: "Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is." Om daar aan toe te voegen ritme, akkoorden en wilde bewegingen terstond IN DE BAN te zullen gooien zodra de SGP (3 zetels) aan de macht komt. Tokkelen blijft onder strikt toezicht toegestaan, alsmede het bespelen van een pijporgel. Verder komen er verplichte luistersessie's naar Ellie & Rikkert, worden rokken boven de enkels weer taboe en visjes op de bumper verplicht. Tot die tijd: MUZIEK!
Bron: GeenStijl

Tjeerd 24 april 2008 15:24

De SGP viert vandaag haar 90ste verjaardag. Dat wordt dus geen muzikaal optreden op hun verhaardagsfeestje ;-)

Daimanta 24 april 2008 18:52

Leuk voor hun. Het is niet zo dat door het verbieden van popmuziek er kostbaar erfgoed verloren gaat. Misschien moeten ze hier dan andere muziek dan die commerciële troep draaien :o

Zwartengeel 24 april 2008 19:04

Is niets nieuws:

http://www.lordsofmetal.nl/column.php?id=78

the_special_one 24 april 2008 19:25

Hihi, en die hopen stemmen te halen?

Derk de Tweede 25 april 2008 07:06

Neem nou zo'n deksmaniak als Cliff Richard!
Het is toch algemeen bekend dat hij te strakke broeken draagt die de mannelijke geslachtsorganen onnodig prikkelen.
Dit zal leiden tot ongewenste voorhuwelijkse vleeschelijke gemeenschap.
Hier die verschrikkelijke nozem met een volgend onschuldig slachtoffer:

Pelgrim 25 april 2008 16:32

speciaal om die kwezels te kloten zou er eigenlijk een hardcore punkgroep moeten gaan optreden in de straat vlak voor het partijkantoor.

Txiki 25 april 2008 17:41

misschien hebben de Heideroosjes wel zin?

Bhairav 25 april 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3384892)

Die zijn te braaf zou ik zeggen, maar als popmuziek voor hun al des duivels is...

Txiki 25 april 2008 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3384923)
Die zijn te braaf zou ik zeggen, maar als popmuziek voor hun al des duivels is...

Ze zijn braaf, da's waar. Hadden de gasten van Eskorbuto nog geleefd, 'k zou meteen gevraagd hebben. Gora Eskorbuto!

http://nl.youtube.com/watch?v=2W0ah8...eature=related

forumspook 27 april 2008 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3384892)

In feite een fantastische naam voor een hardcore punk groep:-)
"Heideroosjes in concert"

Positiefke 27 april 2008 23:13

Doet mij een beetje denken aan die film 'footloose'.

filosoof 27 april 2008 23:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 3381644)
Voor wie nog steeds denkt dat religieuze intolerantie alleen in de Arabierische zandbak voorkomt. De Gelderse Statenfractie van de SGP ontvouwde bij monde van Nelis Zondag (!) haar plannen wat betreft de toekomst van Nederland. Eerste punt op de agenda: Een totaalverbod op popmuziek. Volgens de ultra-orthodoxe Zondag (HIER met vrouw incognito op werkstage in de USA) zorgt heidense beatmuziek voor een kloof tussen mens en Heer. Bovendien leidt dansen tot plezier hetgeen weer een levenslange drank- en drugsverslaving in de hand werkt. Tijdens een debat over subsidies aan popcentra Doornroosje in Nijmegen en Luxor Live in Arnhem liet de grefo-fundamentalist weten: "Popmuziek heeft de intentie de mens los te maken van God. Vergeten wordt waartoe de mens op aarde is." Om daar aan toe te voegen ritme, akkoorden en wilde bewegingen terstond IN DE BAN te zullen gooien zodra de SGP (3 zetels) aan de macht komt. Tokkelen blijft onder strikt toezicht toegestaan, alsmede het bespelen van een pijporgel. Verder komen er verplichte luistersessie's naar Ellie & Rikkert, worden rokken boven de enkels weer taboe en visjes op de bumper verplicht. Tot die tijd: MUZIEK! Bron: GeenStijl

De zwarte kousen...
en Klik dit

http://www.youtube.com/watch?v=hzGQV6TCQWo

Pelgrim 28 april 2008 09:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forumspook (Bericht 3388919)
In feite een fantastische naam voor een hardcore punk groep:-)
"Heideroosjes in concert"

Het idee daarvoor kwam van Urbanus, ergens begin jaren tachtig, met het nummer 'Kodazuur'.

Zwartengeel 28 april 2008 09:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 3389213)
Het idee daarvoor kwam van Urbanus, ergens begin jaren tachtig, met het nummer 'Kodazuur'.

Ik dacht dat het uit zijn sketch over de 'Hells Angels' kwam.

Paracelsus 28 april 2008 09:45

Als ik die van de SGP bezig zie (of de CU) ben ik altijd blij Belg te zijn en geen Hollander. Blij dat we die protestantenzooi hier destijds buitengepoeierd hebben, als dat nu richting Bible Belt in Holland of Amerika was maakt niet uit.

Libro 28 april 2008 11:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3383376)
Neem nou zo'n deksmaniak als Cliff Richard!
Het is toch algemeen bekend dat hij te strakke broeken draagt die de mannelijke geslachtsorganen onnodig prikkelen.
Dit zal leiden tot ongewenste voorhuwelijkse vleeschelijke gemeenschap.
Hier die verschrikkelijke nozem met een volgend onschuldig slachtoffer:

Ik denk dat die juffrouw wel veilig is bij Cliff Richard.
On topic: lopen er in Europa nog echt zo'n bekrompen pilaarbijters rond? Dan is er nog werk aan de winkel.

Spinoza 28 april 2008 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus (Bericht 3389229)
Als ik die van de SGP bezig zie (of de CU) ben ik altijd blij Belg te zijn en geen Hollander. Blij dat we die protestantenzooi hier destijds buitengepoeierd hebben, als dat nu richting Bible Belt in Holland of Amerika was maakt niet uit.

Met al die katholieke pedo-priesters is het natuurlijk een stuk gezelliger.

Txiki 28 april 2008 19:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3389219)
Ik dacht dat het uit zijn sketch over de 'Hells Angels' kwam.

Dat dacht ik ook...

willem1940NLD 1 mei 2008 01:22

Ik vermoed dat het voorvoegsel "pop" in sommige dialecten foutieve associaties wekt.
8-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be