Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   met steentjes gooien (https://forum.politics.be/showthread.php?t=104941)

Adrian 25 april 2008 11:41

met steentjes gooien

1 Bijlage(n)
Ze smijten weer met "zware straffen".
Ik vraag me af wat je hier in België moet doen om wél in de gevangenis te geraken.

Sodomis 25 april 2008 11:46

Citaat:

Ik vraag me af wat je hier in België moet doen om wél in de gevangenis te geraken.
Op zijn minst meerderjarig zijn.
(uitzonderingen bevestigen de regel)

Johan217 25 april 2008 11:51

Bij "boefjes" denk ik steeds aan Kwik en Flupke. Dit is wel iets van een andere orde.

Anna List 25 april 2008 12:19

vooral een celstraf krijgen van meer dan drie jaar effectief

volgens een omzendbrief van la Onckelinckx worden diegene die minder krijgen toch naar huis gestuurd ...

Jazeker 25 april 2008 12:36

een "steentje" van meer dan dertig kilo door een voorruit kwakken, dat zijn geen "boefjesstreken" meer, maar gewoon een moordpoging.

santos 25 april 2008 12:45

Maar we kunnen 14 jarige toch niets doen ofwel?
MOgen die al voor assissen komen bvb?

Nefertete 25 april 2008 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3384083)

De twee jonge daders konden gevat worden met de hulp van een paracommando en een landbouwer. Ze werden voor de jeugdrechter gebracht, die besliste hen in een gesloten centrum te plaatsen, maar er was geen plaats in een instelling. (belga/mvdb)

Belgie ten voeten uit.

Rob Roy 25 april 2008 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3384083)

Als we ze niets kunnen doen, moet de wet aangepast worden. Die dateert uit een heel andere tijd, toen dit probleem niet of nauwelijks bestond en men nog kon rekenen op ouders om hun foutlopende kroost weer op het rechte pad te brengen. Totaal onaangepast.

santos 25 april 2008 13:01

Bon voor mij is de jeugdrechter in dit geval niets doen hé.
We kunnen wel iets doen maar is dat wel genoeg?

sus antigoon 25 april 2008 13:02

Zijn jullie nooit tieners geweest :roll: probleem is dat jullie niets meer kunnen verdragen van jongeren

Rob Roy 25 april 2008 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door santos (Bericht 3384122)
Bon voor mij is de jeugdrechter in dit geval niets doen hé.
We kunnen wel iets doen maar is dat wel genoeg?

Het ziet er naar uit dat deze jongens geen "die-hards" zijn, dus mogen ze nog een kans krijgen. Een heropvoedingsprogramma van enkele jaren lijkt me een strikt minimum. Daarnaast mogen ook de ouders aangepakt worden: hopelijk moeten ze alle materiële schade vergoeden, evenals een fikse morele schadevergoeding.

Wat recidive betreft zou ik voor jongeren de regel "three strikes and you're out" hanteren. Bij de derde keer is het afgelopen: dan gaat men voor vele, vele jaren achter de tralies.

santos 25 april 2008 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon (Bericht 3384124)
Zijn jullie nooit tieners geweest :roll: probleem is dat jullie niets meer kunnen verdragen van jongeren

Jawel maar als ik tiener was gingen we spijkers op de rails leggen ipv stenen van de brug afgooien om te zien of er iemand gaat verongelukken.

Rob Roy 25 april 2008 13:06

Citaat:

Ze zijn allemaal verzuurd, Sus, nu mag je al geen rotsblok meer in de kajuit van een rijdende camion gooien! Wie heeft dat niet gedaan in zijn jeugd, zeg?

santos 25 april 2008 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3384128)
Het ziet er naar uit dat deze jongens geen "die-hards" zijn, dus mogen ze nog een kans krijgen. Een heropvoedingsprogramma van enkele jaren lijkt me een strikt minimum. Daarnaast mogen ook de ouders aangepakt worden: hopelijk moeten ze alle materiële schade vergoeden, evenals een fikse morele schadevergoeding.

Wat recidive betreft zou ik voor jongeren de regel "three strikes and you're out" hanteren. Bij de derde keer is het afgelopen: dan gaat men voor vele, vele jaren achter de tralies.

Dat is het probleem bij het jeugdrecht. Dat gaat eerder voor enkele maanden ipv jaren.

Jan Meuleman 25 april 2008 13:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3384128)

Kan je dat nu echt niet verdragen Rob? Wij speelden toch ook met keitjes. 't was wel niet op een autostrade, maar langs het water. Want er waren geen autostrades.

Another Jack 25 april 2008 13:58

Citaat:

Kunnen we dit allemaal negeren?

Alstublieft?

@ Sus: Bol het hier af aub

HAMC 25 april 2008 14:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3384226)
Kunnen we dit allemaal negeren?

Alstublieft?

@ Sus: Bol het hier af aub

Ach, we mogen toch nog wel eens lachen zeker.

Another Jack 25 april 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3384239)
Ach, we mogen toch nog wel eens lachen zeker.

Ik twijfel er hard aan of dat dan wel de bedoeling van Sus is.

HAMC 25 april 2008 14:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 3384246)
Ik twijfel er hard aan of dat dan wel de bedoeling van Sus is.

Lachen met hem bedoel ik.

Another Jack 25 april 2008 14:06

Ik heb 'em...

De vrijdagmoeheid slaat toe!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be