![]() |
Vergeten cantus liederen
Vermits Percalion begon over cantussen,
heb ik wel eens goesting om meer cantusliederen te leren kennen, buiten deze die nu nog gezongen worden in zo goed als elke cantus :roll: ;-) EDIT: er mogen dus ook gewone liederen worden gepost :D |
Dus posten maar die cantusliederen die ergens diep verdoken zitten in uw hoofd/codex/...
|
'k Heb nooit cantus gedaan ;-)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
mwa, er mogen er ook bekende gepost worden... ik ken er ook zoveel niet vanaf ;-)
voor mij maakt het niet uit of het nu in de ene club/regio een vaak gezongen lied is of niet... |
Citaat:
Qua liederenkennis is het ook dikwijls schraal gesteld: daarom dat er in clubs dikwijls de nadruk gelegd wordt op het introduceren van nieuwe, onbekendere liedjes, om zo het aanbod wat gevarieerd te houden. Sommige clubs organiseren een "cantorenkonvent", een activiteit die speciaal bedoeld is voor het onderhouden en aanleren van liedjes. Enfin, elke club of kring doet wat 'ie wil natuurlijk, maar moesten al mijn cantussen hetzelfde zijn als het afgezaagd afdrammen van dezelfde "jukebox-liedjes", kzou er na een tijd niks meer aan vinden denk ik. maar nogmaals: ik kom ook graag op kring-cantussen, het is nu éenmaal iets anders. |
mijn favoriete liedjes waren
Home on the range de kikker klokke roeland het lied van pater callewaert ... |
Ik heb op zee mijn leven lang gevaaaaaaaaaren, mijn vissersdorp ligt aan het noordzeestrand. K verdien mijn brood met zwalpen op de baaaaaaaaren, toch denk ik vaak mijn rijkdom ligt aan laaaaaaaaaaaaaaand
Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht, (strontzat),... En uiteraard ook Ze zullen hem niet temmen, de fiere Vlaamse leeuw... |
hertog jan
de gilde viert het vendel moet marsjeren wij zijn bereid gaudeamus igitur eine Seefahrt das Polenkind Loch Lommon het bronsgroene eikenhout het wilhelmus ... |
Citaat:
|
Mijn favorieten:
Loch Lomond Red River Valley A, a, a valete studia Welk genoegen, welk genoegen (titel vergeten, 1e strofe is in ieder geval geen nederlands) |
De oude roldersklacht. :cry:
Sarie marais En uiteraard, The Wild Rover! :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:57. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be