Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Onze regering ! ! ?? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105112)

Tvi 28 april 2008 20:15

Onze regering ! ! ??

Onze zuur verdiende centen gaan door ramen en deuren buiten. Ofwel hebben we weer meer ministers en aanverwanten, of er staan treinen te rotten. Wegen zitten vol putten, enz
Laat ons de geleerden ( ministers ) eens een les geven van goed huishouden.
Kijk eerst wat we nodig hebben, en geeft dan centen uit.
Geen duo jobs, dat mag de gewone man of vrouw ook niet hebben.
Ook van toepassing in de college's van Burgemeester en Schepenen.
Dit is een volwaardig betaalde job, waar de politieker zelf heeft voor gekozen.
Niet lullen over Wallonie,Vlaanderen of Zaventem. Zavemtem heeft een nationale airport, dus is Belgisch. Stoppen met zeveren van wie het is. Het is Belgisch. Geldt tevens voor veel andere zaken.
Laat de belastingen zakken: voorbeeld als een werknemer in plaats van de werktijd te verkorten, en de werkdruk te verhogen, komt de stress als gevolg. We gaan terug enkele uren per week extra werken aan hetzelfde bruto loon, zelfde productie, maar de belastingen dalen met 10 %, dit voor alle partijen, gaan we stressvrij werken, minder in file staan met glijdende uren, en is iedereen tevreden, want ik heb ook meer centen netto. Als ik met plezier ga werken, heb ik ook geen zin om te staken, en is het beter voor iedereen. Betere kwaliteit en een betere bediening voor ons allen. Ik kan zo nog doorgaan, maar ik vermoed dat er nog veel goede ideetjes gaan komen.

Txiki 28 april 2008 20:38

Ik heb alvast "een leuk ideetje" voor je om van al deze miserie af te zijn: doek België op en laat Vlaanderen en Wallonië zélf beslissen wat ze willen doen en hoe.

Leuk ideetje toch? Vernieuwend en progressief...

kamiel spieces 28 april 2008 20:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tvi (Bericht 3390802)
Onze zuur verdiende centen gaan door ramen en deuren buiten. Ofwel hebben we weer meer ministers en aanverwanten, of er staan treinen te rotten. Wegen zitten vol putten, enz
Niet lullen over Wallonie,Vlaanderen of Zaventem. Zavemtem heeft een nationale airport, dus is Belgisch. Stoppen met zeveren van wie het is. Het is Belgisch. Geldt tevens voor veel andere zaken.
Laat de belastingen zakken: voorbeeld als een werknemer in plaats van de werktijd te verkorten, en de werkdruk te verhogen, komt de stress als gevolg. We gaan terug enkele uren per week extra werken aan hetzelfde bruto loon, zelfde productie, maar de belastingen dalen met 10 %, dit voor alle partijen, gaan we stressvrij werken, minder in file staan met glijdende uren, en is iedereen tevreden, want ik heb ook meer centen netto. Als ik met plezier ga werken, heb ik ook geen zin om te staken, en is het beter voor iedereen. Betere kwaliteit en een betere bediening voor ons allen. Ik kan zo nog doorgaan, maar ik vermoed dat er nog veel goede ideetjes gaan komen.

Er is gewoon teveel verwaarloosd in België, wegen die vol putten en scheuren zitten, file's die kilometers ver reiken, dorpskernen die versleten zijn, openbaar vervoer dat op geen klote trekt, veel te hoge belastingen, ministers die niet kunnen besturen en zo kunnen we wel even doorgaan.

Klinkt pessimistisch maar als we eerlijk zijn dan weten we dat het waar is.

Tis simpel, de oorzaak van van al deze problemen situeert zich in de Wetsraat!

Kijk eerst wat we nodig hebben, en geef dan centen uit.

sus antigoon 28 april 2008 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tvi (Bericht 3390802)

Werken , zwijgen en betalen, dat is alles wat jullie gaan doen en al tientallen jaren doen en Wallonië onderhouden :lol:

en toekijken hoe de sp.a en de PS heersen :-P

Gwyndion 28 april 2008 20:57

-plaatst een bordje "Don't feed the trolls"-

Het is inderdaad zo dat er wel wat onderhoud zo mogen gebeuren, ik zou de situatie nog niet hopeloos noemen maar dan zou er wel wat verandering moeten komen (stoppen met de vriendjespolitiek, overbodige regeringen/kabinetten/ministers,...) dus ...

kamiel spieces 28 april 2008 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon (Bericht 3390929)
Werken , zwijgen en betalen, dat is alles wat jullie gaan doen en al tientallen jaren doen en Wallonië onderhouden :lol:

Zo is het en zo zal het altijd zijn!

Amen

the_special_one 28 april 2008 21:07

groot gelijk, afschaffen die boel

HAMC 28 april 2008 21:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3390886)
Ik heb alvast "een leuk ideetje" voor je om van al deze miserie af te zijn: doek België op en laat Vlaanderen en Wallonië zélf beslissen wat ze willen doen en hoe.

Dat is nu net het enige dat verboden is.

HAMC 28 april 2008 21:40

Citaat:

We zullen zien.

Txiki 28 april 2008 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3391078)
Dat is nu net het enige dat verboden is.

En daarom vernieuwend en progressief ;-)

HAMC 28 april 2008 21:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3391089)
En daarom vernieuwend en progressief ;-)

Is het links dat u wil zeggen?

Txiki 28 april 2008 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HAMC (Bericht 3391121)
Is het links dat u wil zeggen?

:-D nee, echt "progressief": geloven in vooruitgang

HAMC 28 april 2008 21:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3391133)

Ah ok dan.

L. J. Brutus 28 april 2008 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3391133)

In wiens vooruitgang, dat is de vraag natuurlijk.

nun 28 april 2008 22:18

Het centrale idee van de SPA zit zo goed in elkaar dat je er echt geen spaander tussenkrijgt.

"De overheid kwam dit jaar niet toe met een overheidsbeslag van 65%, daarom willen we het volgend jaar is proberen met een overheidsbeslag van 75%."

Crochettie 29 april 2008 02:44

Meer frituren op straat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

VlaamseKracht 29 april 2008 04:56

Citaat:

Dat liedje zal niet blijven duren...:vlaander:

kamiel spieces 29 april 2008 06:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door VlaamseKracht (Bericht 3391404)
Dat liedje zal niet blijven duren...:vlaander:

En hoe denken jullie dan dat probleem te gaan oplossen in België?

kamiel spieces 29 april 2008 07:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3390886)

Tja ideeën heb jij wel genoeg dat is niet te ontkennen ;-)

Het landje is nu al niet meer dan een speldeprik groot op de kaart en dan wil je het nog eens gaan opsplitsen in 2 delen of wa???

Johan217 29 april 2008 07:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kamiel spieces (Bericht 3391443)
Het landje is nu al niet meer dan een speldeprik groot op de kaart en dan wil je het nog eens gaan opsplitsen in 2 delen of wa???

Small is beautiful :-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be