Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De tegenstanders van Israël in Amerika (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105115)

Sinistra 29 april 2008 00:30

De tegenstanders van Israël in Amerika

Antizionisten beweren altijd bij hoog en laag dat zijn geen Jodenhaters zijn. In volgende speech van de NSM die plaats vond een aantal jaar geleden in Lansing Michigan horen in toespraken "Kosher Swines", "Jewish bastards"... Het zijn toch die lui die pleiten voor de afschaffing van Israël en het etnisch zuiveren van het nieuwe Palestina van Joden en Christenen??? Wat vind de antizionistische beweging eigenlijk van dit soort figuren???

http://nl.youtube.com/watch?v=Swukpgmuqr0&NR=1

tomm 29 april 2008 00:40

Sommige anti-zionisten zijn racisten en antisemieten, net zoals sommige anti-communisten nazi's zijn. Maar niet alle anti-zionisten zijn anti-semieten en niet alle anti-communisten zijn nazi's... :roll:

Honoré gepluimd 29 april 2008 04:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sinistra (Bericht 3391347)
Antizionisten beweren altijd bij hoog en laag dat zijn geen Jodenhaters zijn. In volgende speech van de NSM die plaats vond een aantal jaar geleden in Lansing Michigan horen in toespraken "Kosher Swines", "Jewish bastards"... Het zijn toch die lui die pleiten voor de afschaffing van Israël en het etnisch zuiveren van het nieuwe Palestina van Joden en Christenen??? Wat vind de antizionistische beweging eigenlijk van dit soort figuren???

http://nl.youtube.com/watch?v=Swukpgmuqr0&NR=1

De NSM heeft in gans de V.S. hooguit 60 of 70 leden; het is dan ook waanzin om de ganse "antizionistische beweging" met deze figuren in verband te brengen.

slegie 30 april 2008 19:41

het enige wat de geschiedenis ons leert is dat hoogmoed dikwijls voor de val komt.

En amerika en israël hebben het nu nog de touwtjes in handen in het midden oosten. en dankzij hun beleid kennen wij het moslim terrorisme.
maar dit leuke spelletje blijft niet bestaan en de joden klagen steeds maar over de nazi holocaust maar wat ik weet is dat als ooit de rollen in de machtverhouding worden omgekeerd en de moslims baas worden terug in het midden oosten dat de duitste holocaust een vakantiereis is geweest in vergelijking wat miljoenen moslims de joden toewensen nu.

het is ook raar dat een volk dat zulke holocaust tijden WO2 heeft meegemaakt net zo slecht bezig is als hun vroegere vijand (hitler)?

C2C 30 april 2008 20:40

Sinistra, ik vind dat ge hier als Jood toch erg nazistische technieken hanteert. Hoe durft ge.

Alle anti-zionisten zomaar in de anti-semitische hoek duwen. Dat neigt naar fascisme hé, kameraad.

Ik ben anti-zionist en ik heb niks tegen gewone Joden die tegen het Israelische terrorisme en tegen het grootjodendom strijden.

C uit W 30 april 2008 20:48

Eat this
En hij komt nog eens naar Gent ook, de 19e mei!

Ambiorix 30 april 2008 20:56

het anti-zionisme is iets groter dan dit soort groupusculus, mijnheer de zionist, iets wat u blijkbaar slecht op de maag ligt:twisted:

Francientje 1 mei 2008 13:17

Beter lezen jullie dit.

No less dangerous than anti-Semitism

http://www.haaretz.com/hasen/spages/979145.html

StevenNr1 1 mei 2008 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3395587)
Ik ben anti-zionist en ik heb niks tegen gewone Joden die tegen het Israelische terrorisme en tegen het grootjodendom strijden.

Dat in het vet moet er voor mij precies niet achter.

Sodomis 1 mei 2008 13:37

Citaat:

That is to say, the European sin is not anti-Semitism but rather pacifism, especially when dealing with the Europeans' attitude toward force on the part of a Western country. But this is not a sin that is any less dangerous than anti-Semitism. It was precisely the Holocaust that proved how dangerous silent acceptance was, even if accompanied with the most lofty excuses of preventing war and bringing "peace in our time" in the face of the forces of evil threatening openly to gain control, ruin and destroy - such are also the forces of fundamentalist Islam of our day.
Allé, de Europeanen die tegen de buitenlandse politiek van Israel zijn;
zijn nu geen Anti-Semieten meer, maar volgzame schapen van haar leiders.
Pacifistische bourgondiers die zich indentificieren met de underdog qua. :roll:

Hebben ze in Israel al ooit van "Gezond boerenverstand" gehoord,
vraag je je dan toch uiteindelijk af? :|

Israel heeft er alle economisch belang bij om de intifada in stand te houden.
Wat moeten ze gaan doen als er vrede is?
De "security sector" zal in duigen vallen & hun leger zal overgewardeerd zijn.
...en het is al zo moeilijk om als Israelische jongere een "normale" job te vinden op het moment.

C2C 1 mei 2008 14:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 (Bericht 3396599)
Dat in het vet moet er voor mij precies niet achter.

Voor mij wel.

Want Joden die niet tegen het terrorisme van de staat Israel in opstand komen zijn onverantwoordelijk.

Mocht mijn land terrorisme plegen, dan zou ik mij zeer expliciet verzetten.

Een beetje zoals in de Tweede Wereldoorlog: ge hadt de openlijke collaborateurs, de zwijgende massa (ik noem deze mensen stille collaborateurs) en de verzetsmensen.

Welnu, in zo'n situatie is het uw morele plicht om u te verzetten. Mensen die dat niet doen, daar heb ik iets tegen, ja.

tomm 1 mei 2008 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3396705)
Voor mij wel.

Want Joden die niet tegen het terrorisme van de staat Israel in opstand komen zijn onverantwoordelijk.

Mocht mijn land terrorisme plegen, dan zou ik mij zeer expliciet verzetten.

Een beetje zoals in de Tweede Wereldoorlog: ge hadt de openlijke collaborateurs, de zwijgende massa (ik noem deze mensen stille collaborateurs) en de verzetsmensen.

Welnu, in zo'n situatie is het uw morele plicht om u te verzetten. Mensen die dat niet doen, daar heb ik iets tegen, ja.

Zo eenvoudig is het niet, Israel wordt omringt door vijandige landen die al meerdere malen hebben geprobeerd het land te vernietigen. Rechtse politici maken van dat angstgevoel gebruik om hun expansiepolitiek te verkopen. Veel Israeli's zijn tegen de bezetting, maar denken dat ze geen partner hebben aan de andere kant. Partijen als Hamas doen er weinig aan dat de ontkrachten, en de Israelische regering maakt er gebruik van om hun terroristische politiek gewoon verder te zetten, met de zegening van de VS.

StevenNr1 1 mei 2008 14:28

Niet alle joden zijn inwoners/burgers van Israël, zij hebben dus geen verantwoordelijkheid voor wat dat land doet (tenzij ze het op een of andere manier steunen uiteraard.) Net zoals ook niet alle moslims verantwoordelijk zijn voor wat hun broeders elders uitsteken. (En ja, ik weet dat ik nu het Jood zijn voor die illustratie even onterecht vernauw tot het aanhangen van de Joodse religie.)

Francientje 1 mei 2008 14:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis (Bericht 3396607)
Allé, de Europeanen die tegen de buitenlandse politiek van Israel zijn;
zijn nu geen Anti-Semieten meer, maar volgzame schapen van haar leiders.
Pacifistische bourgondiers die zich indentificieren met de underdog qua. :roll:

Hebben ze in Israel al ooit van "Gezond boerenverstand" gehoord,
vraag je je dan toch uiteindelijk af? :|

Israel heeft er alle economisch belang bij om de intifada in stand te houden.
Wat moeten ze gaan doen als er vrede is?
De "security sector" zal in duigen vallen & hun leger zal overgewardeerd zijn.
...en het is al zo moeilijk om als Israelische jongere een "normale" job te vinden op het moment.

LOL!
http://www.israel21c.org/bin/en.jsp?...enZone=Culture

Geert C 1 mei 2008 15:03

Met alle respect, maar dit is een wel héél goedkope poging om elke vorm van kritiek op het Israëlische beleid gelijk te stellen met antisemitisme. :?

kelt 1 mei 2008 15:39

Wie niet voor ons is is tegen ons....

De denkwijze van de primitief :roll:

Ibn Khaldūn 1 mei 2008 17:19

Wie Tenach en Talmoed niet bestudeert en wie de plannen van N.W.O niet door heeft kan Israël (Isrāʾīl: de naam van de profeet Jakob v.z.m.h) niet begrijpen.

sus antigoon 1 mei 2008 20:44

ael cartoon ,vat perfect de Amerikaanse politiek samen ;-)

Sinistra 1 mei 2008 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sus antigoon (Bericht 3397409)

ael cartoon ,vat perfect de Amerikaanse politiek samen ;-)

Dit zou zo rechtstreeks uit een N.S.D.A.P propaganda boekje kunnen komen maar ik ben er vrij gerust in dat hoe hard je nog mogen schreeuwen en roepen Israël zal blijven bestaan en mss zelfs in de toekomst nog NAVO en E.U-lid worden. Nu durven sommige Westerse landen niet de kaart van Israël trekken omdat ze bezorgd zijn om de Arabische olieleveringen aan hun land, maar zodra alle auto,s en machines op waterstof rijden kunnen ze hun olie in hun reet stoppen.

Sinistra 1 mei 2008 20:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kelt (Bericht 3396819)
Wie niet voor ons is is tegen ons....

De denkwijze van de primitief :roll:

Als je niet voor het één bent ben je wel voor het ander hé. Dit noemt men logica.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be