![]() |
Het ene gebod dat alle andere vervangt
DOE NIET WAT VERMIJDBAAR EN SCHADELIJK IS.
Gemakkelijk te onthouden en uit te voeren. Veel minder ingewikkeld en efficiënter dan de tien geboden. Deze religieus-spirituele uitvinding is door mij gepantenteerd en bij ieder gebruikmaking ervan ben je mij royalties verschuldigd. Begin er dus meteen mee! |
Citaat:
nou ja Gelukkig heb je er een 'pantent' op genomen :) |
Citaat:
Als het maar schadelijk en vermijdbaar is, zoals tikfouten. En mensen uitlachen. |
k'vraag me af welk gebod de pasterkes nog niet verkracht hebben
|
![]() |
Citaat:
Niet zo goed zou ik zeggen. Ik kan net zo goed helemaal niks doen zonder daarbij jou gebod te overtreden. Jou gebod zet bijgevolg aan tot passiviteit of luiheid. Als heel de wereld dat doet? Ik vind Christus' gebod beter. Doe aan anderen wat je zelf wil dat je overkwam. Als heel de wereld dat doet? Paulus. |
Citaat:
Serieuzer dan: dat is idd een goed gebod. |
Citaat:
|
Citaat:
Christus had geen geboden. Dat zijn uitvindsels van de christelijke hiërarchie. |
Alles nalaten wat crimineel is en ongewenst is dus niet gewenst?
En 'keer je andere wang toe' geeft dus aanleiding tot luiheid en passiviteit? |
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
Citaat:
hola, milieuvervuiling is sinds kort officieel een zonde en luiheid dus niksdoen leidt tot een kleinere ecologische voetafdruk, dus is goed dus luiheid is geen zonde meer, integendeel ! ??? Benedictus ? hoe zit t ermee ? |
Citaat:
|
Het enige gebod is ooit verkondigd door ene "Hillel" - stichter van een judaïsche sekte naar hem genoemd nl. het "hillelisme" L.L. Zamenhof was er een volgeling van, die deze filosofie wilde uitdiepen in de "fundamenta ideo" en soort morele basis voor het Esperantisme.
|
Citaat:
|
Citaat:
Het ene gebod : Je zal niet doen aan een ander wat je niet wenst dat een ander aan jou zou doen. Of de variaties van dat gebod die reeds op deze draad staan. Je mag niet vergeten dat dit een nederlandse vertaling van het origineel is - je zal geen schade berokkenen of doe aan een ander wat je ook aan jezelf zou doen zijn gewoon variatries op hetzelfde principe. Op te merken valt dat in dit "enige gebod" verassend genoeg geen antwoord gegeven wordt op vragen ivm aanbidding van god en de goddelijke natuur van het gebod zelf. |
Citaat:
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet!" is beter 8-) En dat is inderdaad een mooie visie. |
Citaat:
Bij nietsdoen gaat het vooral over werken of sporten en dat zijn geen dingen die slecht zijn voor het milieu, tenzij je natuurlijk in een afvalverwerkingsbedrijf werkt, maar dat wordt toch sowieso gedaan en dan is het beter dat het zo weinig mogelijk belastend is voor het milieu( en wat je zelf doet, doe je meestal beter), grtz Rune |
Citaat:
Je zal toch zeker niet zo lui en zo passief zijn dat je niet aan onkuisheid doet, Paulus? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be