Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Godsdienst en levensovertuiging (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=111)
-   -   interessante weetjes ivm de bijbel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105216)

dirk001 30 april 2008 22:38

interessante weetjes ivm de bijbel

1) Het is het best verkochte boek allertijden met een verkoop van zo een 8 miljard exemplaren
2) Het is wereldwijd nog steeds het best verkopende boek met zo een 100 miljoen stuks per jaar !
3) Voor een volgens sommigen niet bestaande God is hij blijkbaar toch vrij succesvol want we gebruiken op dit moment wereldwijd zijn tijdrekening als standaard !
4) En waarom gebruikt de ganse wereld de 7 daagse week net zoals beschreven in genesis 1 en oa ook in exodus 20 ?

Ibn Khaldūn 1 mei 2008 00:01

Ja dat is interessant.
Dank u

Svennies 1 mei 2008 00:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 (Bericht 3395774)
1) Het is het best verkochte boek allertijden met een verkoop van zo een 8 miljard exemplaren
2) Het is wereldwijd nog steeds het best verkopende boek met zo een 100 miljoen stuks per jaar !
3) Voor een volgens sommigen niet bestaande God is hij blijkbaar toch vrij succesvol want we gebruiken op dit moment wereldwijd zijn tijdrekening als standaard ! 4) En waarom gebruikt de ganse wereld de 7 daagse week net zoals beschreven in genesis 1 en oa ook in exodus 20 ?

Ach de pretentie die er van deze woorden uitstraald,niet god heeft de bijbel geschreven mijn beste.....Dat hebben mensen gedaan,en die hebben daar die zo door U geroemde wereldwijde tijdrekening en 7 daagse week in
neergeschreven,en dit volkomen gebaseerd op eigen ervaringen...
Of hoe je een gelovige met een dooie mus toch zo blij kan maken....

Oro N Ishi 1 mei 2008 09:24

de bijbel is gewoon een goed geschreven stuk literatuur met verhaaltjes met een boodschap.

Als je deze mentaal bevredigend vind dan heb ik nog een paar zo'n verhaaltjes:

- de 3 biggetjes
- roodkapje
- ....

De bijbel is gewoon de eerste vorm van een reclamebrochure

vlijmscherp 1 mei 2008 09:25

en de namen van de maanden, vanwaar komen die?

jevaly 1 mei 2008 09:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3396197)
en de namen van de maanden, vanwaar komen die?

De heilige Januarius heeft die uitgevonden! :-P

Ambiorix 1 mei 2008 12:58

Citaat:

3) Voor een volgens sommigen niet bestaande God is hij blijkbaar toch vrij succesvol want we gebruiken op dit moment wereldwijd zijn tijdrekening als standaard !
4) En waarom gebruikt de ganse wereld de 7 daagse week net zoals beschreven in genesis 1 en oa ook in exodus 20 ?

wat willen aantallen zeggen? niks.
De moslims zijn sinds kort met meer dan de christenen op deze aardbol. Hebben zij daarom "gelijk"?

Ibn Khaldūn 1 mei 2008 14:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3396547)
De moslims zijn sinds kort met meer dan de christenen op deze aardbol. Hebben zij daarom "gelijk"?

Kun je misschien de vraag een beetje anders stellen:

Hebben zij daarom "geen gelijk" ?

Hussar 1 mei 2008 14:07

Ik meen ooit eens te hebben gelezen dat een bepaalde ikea folder meer geproduceerd is dan de bijbel; mja t'is geen boek, maar het slaat de bijbel wel van zij troon

Geert C 1 mei 2008 15:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3396547)

Met meer dan de katholieken. Alle christelijke stromingen samen zijn nog wel met een pak meer. :-) Dit geheel terzijde natuurlijk. ;-)

rikbe 1 mei 2008 15:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Oro N Ishi (Bericht 3396195)
de bijbel is gewoon een goed geschreven stuk literatuur met verhaaltjes met een boodschap.

Als je deze mentaal bevredigend vind dan heb ik nog een paar zo'n verhaaltjes:

- de 3 biggetjes
- roodkapje
- ....

De bijbel is gewoon de eerste vorm van een reclamebrochure

Ik heb de Drie Biggetjes altijd beter gevonden dan de Bijbel.

Tommm 1 mei 2008 16:37

Citaat:

Weetjes over sex...
1) Elke dag vrijen mensen met elkaar, miljarden keer per dag worden lichaamsvloeistoffen tussen mannen en vrouwen en tussen mannen en tussen vrouwen uitgewisseld.
2) Elke dag wordt meer naar neukende mensen gekeken dan jezus of god wordt opgezocht op het internet, straf he.
3) Als mensen geen rekening houden met de gemiddelde neukbeurt elke 2 dagen worden ze kriggel.
4) Sex is bijzonder succesvol! Dankzij sex komen er elke dag kinderen bij.
Kijk, da's interessant.

Tommm 1 mei 2008 16:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rikbe (Bericht 3396801)
Ik heb de Drie Biggetjes altijd beter gevonden dan de Bijbel.

Bwa, sneeuwwitje en de zeven dwergen is ook niet mis.

okke 1 mei 2008 17:44

En As The World Turns is de langstlopende soap ter wereld...

Ambiorix 1 mei 2008 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3396764)
Met meer dan de katholieken. Alle christelijke stromingen samen zijn nog wel met een pak meer. :-) Dit geheel terzijde natuurlijk. ;-)

ja idd, foutje van mij;-)

Ibn Khaldūn 1 mei 2008 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix (Bericht 3397069)
ja idd, foutje van mij;-)

Volgens mij en theologisch gezien zijn er fundamentele verschillen tussen katholieken, protestanten en JG, dus aparte religies denk ik.

Visjnu 1 mei 2008 19:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn (Bericht 3397113)
Volgens mij en theologisch gezien zijn er fundamentele verschillen tussen katholieken, protestanten en JG, dus aparte religies denk ik.

Ook binnen de Islam zijn er echter theologisch gezien fundamentele verschillen tussen de stromingen. Het strict onderverdelen van mensen in religies is uiteindelijk maar iets artificieels.

Ibn Khaldūn 1 mei 2008 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu (Bericht 3397169)
Ook binnen de Islam zijn er echter theologisch gezien fundamentele verschillen tussen de stromingen. Het strict onderverdelen van mensen in religies is uiteindelijk maar iets artificieels.

Ja, je hebt gelijk.
Theologisch zijn er fundamentele verschillen tussen de islam, ahmadya (qadianisme) en baha'isme daarom zijn deze twee geen stromingen van de islam maar aparte religies.

Voor de rest bestaan er geen verschillen in de fundamenten van het geloof tussen sijeeten, soenieten en sufisme bijvoorbeeld.

Visjnu
Als je niet weet wat de fundamenten van het islamitische geloof is, dan ga ik uitleggen.

Travis66 2 mei 2008 09:47

Citaat:

1) Sorry, van de Ikea catalogus zijn er meer exemplaren
2) Ikea 160 miljoen elk jaar. (and growing)
3) Doen we niet. God schiep het licht en de duisternis op de eerste dag (alé, volgens het sprookje hé). Licht noemde hij dag en duidsternis noemde hij nacht.
Wij doen dat niet. Wij noemen dag de periode dat de zon naar ons toestaat en nacht de periode dat we ze niet kunnen zien.
God schiep de zon pas op de derde dag, dus hij gebruikte duidelijk een andere manier. Zo succesvol was hij dus niet.
4) Omdat de heidense romeinen maar 5 planeten kenden plus de zon en de maan.

rikbe 2 mei 2008 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ibn Khaldūn (Bericht 3397212)
Voor de rest bestaan er geen verschillen in de fundamenten van het geloof tussen sijeeten, soenieten en sufisme bijvoorbeeld.

Dan moorden ze elkaar uit voor bijzaken?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be