![]() |
Dit vind ik nou de ware Duitse helden uit WO!!
Deze vijf studenten, Willi Graf, Christoph Probst, Alexander Schmorell, Hans Scholl en zijn moedige zus Sophie Scholl.
Door Koninginnedag kon pas vandaag de film afkijken die Canvas gisteren uitzond. Wat een waardeloos kut-regime was dat Nazi-Duitsland, vervult met haat, bedrog en volkerenmoord op grote schaal. Dat tere kwestbare meisje en haar makkers dat na een showproces ter dood werden veroordeeld en onthoofd. |
Moet je vanavond op TV1 naar "Koppen" kijken, kan je zien hoe welkom die nazi's nog altijd zijn in het door "cordon sanitaire" geplaagd Vlaanderen. Overigens een partij met als slogan
"Eigen volk eerst" zou in Nederland niet in een Cordon Sanitaire geplaatst worden, maar gewoon verboden (om die slogan te voeren wegens slogan van Mussert). Je mag veel zeggen en zelfs lachen met de "belgen" maar we zijn vreselijk verdraagzaam. Es Lebe Sophie Scholl ! |
Heb ook gekeken. Diep onder de indruk.
|
Citaat:
Wilders of Dewinter zijn dan wel fanatiek anti-moslim, maar ik zie ze nog niet moslims op transport stellen naar vernietiginskampen. Maar waakzaamheid tegen haatgroeperingen van links tot rechts (ook die van moslims) is geboden. |
Citaat:
|
Citaat:
Landverraders klinkt beter. Wat betekend de mening van 5 studenten t.o.v de mening van miljoenen Duiters? |
Mooie film, het is al een tijdje geleden dat ik hem heb gezien.
|
Citaat:
Zelfs het VB zou je om deze mening royeren. |
Citaat:
|
Citaat:
Neen die jongelui die veilig achter het front de boel een beetje probeerden te saboteren waren landverraders in de juiste betekenis van het woord. Hun veroordeling was volkomen terecht ! |
Citaat:
Sommigen op dit forum zijn werkelijk voor niks beschaamd... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zonder Sophie Scholl en haar collega's te willen afkraken... ik vond dat de film wel wat genuanceerder mocht zijn. Het kwam gewoon niet echt over. Dit lijkt wel vaker te gebeuren, dat men bij films over historische personen geen "persoon" meer neerzet...
|
Citaat:
Ik denk ook dat die steun van de Duitste bevolking voor de Nazi's helemaal niet zo groot was. Velen waren gewoon bang voor hun hachie en een ander gedeelte was vokomen gehersenspoeld. Nazi-Duitsland is samen met het regime van Stalin en Mao het meest verachtelijke wat er ooit bestaan heeft! De ellende begon overgens al direct na WO I, de herstelbetalingen die Duitsland moest betalen waren onrealistisch hoog. Een goede voedingsbodem voor een regime als dat van Hitler! |
Citaat:
Denk je werkelijk dat niet iedere Duitse frontsoldaat reeds wist dat de oorlog verloren was na Stalingrad ? Toch bleven ze hun plicht doen om hun land te beschermen, ook toen alle hoop reeds verwenen was. Ik spreek niet graag over helden maar deze frontsoldaten maken veel meer aanspraak op dit etiket dan enkele pubers die hun eigen volk en hun eigen soldaten poogden een mes in de rug te steken ! |
Citaat:
Hazo, en jij weet dat ? Indertijd een peiling afgenomen van enkele tientallen miljoenen Duitsers ofzo ?? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik was misschien onduidelijk, ik heb het niet over de soldaten he, dat die luisterden begrijp ik volkomen zij waren ook een vd grootste slachtoffers van het regime, als je weet wat zij hebben afgezien.
Ik had het over Honore die de studenten veroordeelt omdat ze in opstand kwamen tegen hun regime. Dan was mijn vraag "Dus eigenlijk zeg je, hoe verachterlijk (u gaat toch akkoord dat het Hitlerregime waanzinnig was?) je land is je moet het blijven steunen no matter what?" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be