![]() |
huis te koop ...
Al enkele maanden zijn we op zoek naar een ander huis om te kopen.
Wat me opvalt is dat de verkoop van huizen precies niet goed meer draait. De meeste huizen dat we gingen bezoeken enkele maanden geleden staan momenteel nog altijd te koop. Toen we gingen informeren bij de bank zijn de leningen (in tegenstelling tot wat wordt gezegd) nochtans (nog) niet gestegen. Zou er dan toch een terugval zijn wat betreft onroerend goed? |
Citaat:
Trouwens, het segment waarin je kijkt is ook belangrijk. Huizen tussen 200 en 300K vliegen echt weg. Eens boven de 300K haken veel mensen af en dan kan het idd zijn dat de huizen wat langer op de markt blijven. |
En de prijzen zijn ook niet gezakt van woningen, misschien dat er daarom een beetje aanbod is dat blijft staan.
Maar het zou ook kunnen dat de meeste woningen die te koop aangeboden worden addertjes onder het gras hebben. |
De huizenmarkt is wat aan het afkoelen:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
mijn collega zijn huisje is geschat op 1.000.000 €, zolang hij niemand vind die deze prijs wil betalen mag het volgens de schatter dan wel zoveel waard zijn, hij zal ermee blijven zitten, het hoogste bod dat hij tot nu toe heeft gekregen is 800.000 €, dus is de vraag, is dit huis dan 1 miljoen waard of 800.000 €? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Wat is je probleem eigenlijk ? |
Citaat:
Het valt me gewoon op dat huizen precies langer "te koop" blijven dan pakweg een jaar geleden. Toen gingen ze inderdaad als zoete broodjes weg. Dit zou dus kunnen betekenen dat de huizen binnen relatief korte tijd zullen beginnen dalen in waarde en met dit gegeven in het achterhoofd moet men dus opletten wat men doet. Stel bijvoorbeeld dat ik een huis koop van 300.000 euro, er op rekende dat ik het mijne (waar we nu wonen) wel zal kwijt geraken voor 250.000 zou dit wel eens een grote misschatting kunnen zijn. |
Citaat:
|
Idd, huizen blijven langer te koop staan.
Ik informaaer me ook hier en daar, en kijk wat rond uit curiositeit. Het is dikwijls HALLUCINANT wat sommigen DURVEN vragen voor een onnozel krot in de het midden van niemandsland.:roll: En eigenlijk vind ik het goed zo, dat huizen langer leegstaan. Dat men maar weer snel eens gaat ontnuchteren.:? |
Mogelijks zullen huizen goedkoper worden, bouwgrond waarschijnlijk iets eerder met de nieuwe heffingen die men op leegstaande kavels/woningen nu begint te innen. Er zijn nogal wat grondspeculanten zowel groot of klein die één of meerdere kavels in bezit heeft en dat gewoon laat liggen zonder te bouwen immers. Met het oog op stijging van grondprijzen.
Maar dat zijn gemeentelijke verordeningen, dus nog steeds niet algemeen. Hoewel men zal overal snel volgen nu. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Van pakweg 100€/jaar naar 1000€/jaar |
De prijzen zijn schijnbaar in vrije val...
Onlangs een 'pastorij' gezien, waarvan de vraagprijs 1.800.000 € was en die uiteindelijk voor 1.600.000 werd verkocht... Er zijn geen zekerheden meer... :-D |
Citaat:
|
Zoals men hier al zei, het segment is eveneens belangrijk. Ik heb niet het gevoel dat huizen tussen de 200K en 300K goedkoper worden, integendeel...
huizen die oorspronkelijk onder de 200K stonden en werden gekocht, staan enige tijd later terug in de toonbanken boven de 200K; Enkel de erg dure huizen van 300K+ zullen het allicht moeilijk hebben... maar het is dan ook kredietcrisis voor iets. |
Citaat:
Best goedkoop om daar iets te kopen tegenwoordig. Allee, naar ons normen toch. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be