![]() |
Kippenvel
Wie of wat bezorgt u kippenvel?
Out of the blue bij mij? - Sinead O'Connor samen met Pink Floyd die het nummer 'Mother' brengen - Fleetwood Mac met Madison Blues - (vooral) de laatste seconden van Nirvana Unplugged - vriendin die terugkwam na een lange reis - een vreemde luchthaven uitstappen - het leven van mijn grootvader - .... - en een kapotte mazoutketel natuurlijk. er zijn er eigenlijk keiveel, nu ik erover begin na te denken. :| |
Halve gebraden kip.
En de CD van Ry Cooder: Chicken skin music |
3500 mensen, ergens op een begrafenis in Engeland.
|
Bij mij wordt kippenvel vooral veroorzaakt door een soort exitatie die maakt dat mijn lichaamsbeharing wil gaan rechtop staan in een poging om het me warmer te doen krijgen of om vervaarlijk over te komen op een vijand, mocht ik nog een zwaar behaarde voorouder van de mens zijn.
Ik ga deze post wel eens herlezen of die nu ergens op slaat. |
Van het geluid van Txalaparta (een houten muziekinstrument) in combinatie met de emoties van het moment: verwelkoming van een vrijgelaten politieke gevangene, overlijden van iemand...
|
Emperor en Immortal slagen er soms wel in ;-)
|
In negatieve zin:
een kapotte verwarming hartje winter In positieve zin: bepaalde muziek |
Citaat:
![]() ![]() Het Requiem van Mozart lapt het mij altijd. Net als de highlights uit Die Zauberflote en de finale act van Don Giovanni. *weet ineens wat hij nu eens gaat beluisteren* |
Ik krijg meer kippenvel van andere soorten muziek, maar Mozart is één van die weinige klassiekers, die er bij mij wel door kunnen. Enkel Beethoven krijgt me soms wat depri of in de gordijnen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Je mag altijd een linkje van youtube plaatsen. Kan ik even mijn gehoor verruimen. :) |
Citaat:
Ik zit hier nu al met kippenvel |
Weet het niet meer. Had gisteren zoiets geloof ik.
Was iets aan t vertellen, een verhaal waar ik kippevel van kreeg. Oh en van gebraden kip natuurlijk. :lol: Derk :roll: |
Citaat:
Jammer genoeg niet compleet. |
http://www.youtube.com/watch?v=rEs1wtsw_IA les choristes dus zeker... Is de eerste waaraan ik denk maar zijn veel dingen eigenlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ow man da laatste liedje heb ik zó vaak snachts geluisterd |
Oh nu weet ik het weer.
Iemand anders was over Radiohead aan het praten. Over 'OK Computer'. En ik kreeg spontaan vander chickenskinism. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:01. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be