Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   8 miljoen illegalen in de EU (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105390)

Gargamel 5 mei 2008 06:53

8 miljoen illegalen in de EU

Europa wil af van 8 miljoen illegalen

Europa wil de instroom van mensen zonder papieren strenger aanpakken. De richtlijn die de Europese Commissie klaar heeft, zal ook het Belgische asielbeleid strenger maken, zo schrijft De Morgen maandag.

Illegalen zullen tot 18 maanden lang opgesloten kunnen worden met het oog op hun repatriëring. Wie teruggestuurd is, mag vijf jaar lang Europa niet meer in. De opsluiting van niet-begeleide minderjarige vluchtelingen blijft toegestaan.

Dat zijn de meest opvallende maatregelen die de Commissie voorstelt voor een uniform asielbeleid in de lidstaten. Volgens de Commissie verblijven 8 miljoen mensen zonder papieren in Europa, en daar wil ze vanaf. Als het voorstel goedgekeurd wordt, zal ook België zijn beleid moeten aanpassen.

De strenge aanpak zorgt nu al voor verzet. Woensdag houden internationale organisaties een grote betoging in Brussel. Ze erkennen evenwel dat de richtlijn ook positieve punten bevat. Zo wordt de vrijwillige terugkeer de expliciete voorkeursoptie en moet er bij de opsluiting van mensen zonder papieren altijd eerst langs de rechter gegaan worden.
jns (belga)
...............................................
Voila sè.Nu pakken ze al de toekomstige stemmers van de sossen en groen terroristen af.:-P

Veel aarde zal het wel niet aan de dijk brengen,zolang corrupte landen als Turkije en Marocco,mensensmokkelaars laten begaan.

Bhairav 5 mei 2008 07:59

Ze blijven inderdaad beter creperen in eigen land.

An Arkos 5 mei 2008 10:41

Op naar de versterking van Fort Europa! :roll:

Savatage 5 mei 2008 11:34

Eindelijk een positief bericht komende van de EU.

Herr Oberst 5 mei 2008 12:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos (Bericht 3404298)
Op naar de versterking van Fort Europa! :roll:

Fort Europa... dat zou nog eens een idee zijn.

AdrianHealey 5 mei 2008 13:20

Allemaal legaliseren, zonder sociale rechten, en toelaten dat ze werken.
Welvaart voor iedereen!

Babylonia 5 mei 2008 20:29

Zou dan maar beter vast een plan voor een muur ook beginnen maken rond europa beste commisieleden. Gelukkig zijn paspoorten wereldwijd te koop wat een chance.

Internationale manifestatie tegen de richtlijn die gevangenneming en deportatie van mensen zonder papieren toelaat en verstrengt.

woensdag 7 mei vanaf 12 u 30 op de Luxemburgplein ( place du Luxembourg) in Brussel:

De richtlijn bepaalt:

- dat de overheid mensen zonder papieren, in afwachting van deportatie, 18 maanden gevangen mogen houden

- De opsluiting van niet-begeleide minderjarige vluchtelingen mag.

- uitgewezen vluchtelinge het verbod krijgen om de volgende 5 jaar terug te keren naar Europa

Plan: http://www.mappy.com/mappymij/map?da...4-A456DCCA0D5D

Bhairav 5 mei 2008 21:14

We verdienen ze, die illegalen.
Wij als "rijke westen" buiten die arme landen schaamteloos uit, misschien niet rechtstreeks, maar ik vind dat wij dan mogen opdraaien aangezien "wij" zo superieur zijn met onze westerse waarden.

Txiki 5 mei 2008 21:31

Hoe kan een mens ooit illegaal zijn? Ik vind het vreselijk dat de status van papieren omgezet wordt tot een benaming van een mens.

Ik heb met mensen samengewerkt die niet voldeden aan de wettelijke vereisten die hier gelden. We hebben ze geholpen om hun status een legaal karakter te geven. En zie, ze leven gewoon verder, zijn geïntegreerd.

Maar nooit, NOOIT, zal ik een mens aanzien als een "illegaal".

Txiki 5 mei 2008 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav (Bericht 3405914)
We verdienen ze, die illegalen.
Wij als "rijke westen" buiten die arme landen schaamteloos uit, misschien niet rechtstreeks, maar ik vind dat wij dan mogen opdraaien aangezien "wij" zo superieur zijn met onze westerse waarden.

Helemaal mee eens

Mbeya 5 mei 2008 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Babylonia (Bericht 3405841)
Zou dan maar beter vast een plan voor een muur ook beginnen maken rond europa beste commisieleden.

lol, ik heb het ook al gedacht, hoe lang gaat het duren tot er iemand met dat idee aan komt zetten en t nog meent ook :lol:

is al verschillende keren geprobeerd (Berlijn, Israel/palestina, Amerika-Mexico... heeft nog nooit gewerkt

Sjaax 5 mei 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel (Bericht 3403931)
8 miljoen illegalen in de EU

1.6%. Klein bier.

Heftruck 5 mei 2008 23:39

Ik heet hen van harte welkom!

Francientje 6 mei 2008 09:49

Mensen die komen om te werken voor een behoorlijk loon , dat is dus één zaak.
Ik zou zo zeggen, als ze werk hebben, geef ze een verblijfsvergunning.
Mensen die inwijken omwille van de sociale zekerheid, dat is dus iets heel anders en
iets veel gevaarlijkers.

Rob Roy 6 mei 2008 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck (Bericht 3406231)
Ik heet hen van harte welkom!

Eerst de maatschappelijke miserie van vorige migraties opruimen.

Txiki 6 mei 2008 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3406462)

Hier heb ik laatst nog op gewezen in een gesprek met VUB-studenten sociologie.

Inderdaad, vorige migraties zijn aan hun lot overgelaten geweest. Hebben geen begeleiding gekregen om thuis te geraken in de voor hun nieuwe en vreemde maatschappij. Met alle gevolgen vandien.

Of er sprake moet zijn van "eerst dit en dan het andere" weet ik niet zo zeker. Het wordt alleszins tijd dat er een doordacht beleid uitgetekend wordt.

Astar 6 mei 2008 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3405953)

Ik heb met mensen samengewerkt die niet voldeden aan de wettelijke vereisten die hier gelden. We hebben ze geholpen om hun status een legaal karakter te geven.

Euh....en hoe heb je dat dan gedaan Txiki ?

StevenNr1 6 mei 2008 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Francientje (Bericht 3406460)
Mensen die komen om te werken voor een behoorlijk loon , dat is dus één zaak.
Ik zou zo zeggen, als ze werk hebben, geef ze een verblijfsvergunning.

Maar je mag geen werk aannemen zolang je geen verblijfsvergunning hebt.

AdrianHealey 6 mei 2008 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3406462)

We doen ons best, maar rechts blijft het verknallen.

Txiki 6 mei 2008 11:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Astar (Bericht 3406512)
Euh....en hoe heb je dat dan gedaan Txiki ?

Onze werkgever zelf heeft zich daar voornamelijk mee beziggehouden. Een vaste verblijfplaats, een vaste job en dan het papierenwerk dat opgevolgd werd door de jurist.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be