![]() |
Vandenbroucke dient ontslag in.
http://www.gva.be:
SP.A-boegbeeld Frank Vandenbroucke diende vanochtend zijn ontslag als Minister van Onderwijs in na een stevige discussie met voorzitter Caroline Gennez. Die weigerde het ontslag echter te aanvaarden. Dat meldt De Standaard. Vandenbroucke zou zich totaal niet kunnen vinden in de oppositiekoers die zijn partij voert rond de staatshervorming. Vandenbroucke wil 'mee het bestuur maken', terwijl de rest van de partij zich minder constructief opstelt. Beleidspartij Al sinds de, voor SP.A desastreuze, verkiezingen van 10 juni 2007 wijkt hij met zijn visie om communautair mee te onderhandelen af van de partijlijn. SP.A zit nog steeds in de Vlaamse regering en moet volgens Vandenbroucke dan ook zijn verantwoordelijkheid nemen als beleidspartij. Bijzonder emotionele reactie Toen BHV vanochtend tijdens het partijbureau ter sprake kwam, kookte het potje helemaal over bij de minister. Gennez nam akte van de "bijzonder emotionele reactie van Frank", maar kon hem toch op andere gedachten brengen. Medio 2006 dreigde Vandenbroucke ook al met ontslag. De aanleiding was toen de "populistische en niet-structurele" schoolpremie. Hij vond het geen voorbeeld van goed doordacht beleid, maar haalde toen ook bakzijl. Carolientje,Carolientje... |
Caroline says that Im just a toy
She wants a man, not just a boy Oh, caroline says, ooohhh, caroline says Caroline says she cant help but be mean Or cruel, or oh so it seems Oh, caroline says, caroline says She say she doesnt want a man who leans Still she is my germanic - queen Yeah, shes my queen The things she does, the things she says People shouldnt treat others that way But at first I thought I could take it all Just like poison in a vial Hey, she was often very vile But of course, I thought I could take it all Caroline says that Im not a man So shell go get it catch as catch can Oh, caroline says, yeah, caroline says Caroline says moments in time Cant continue to be only mine Oh, caroline says, yeah, caroline says She treats me like I am a fool But to me shes still a german - - queen, ooohhh, shes my - - queen, ya ... Queen, hey baby, shes my queen http://www.lyricsfreak.com/l/lou+ree..._20085112.html |
Eindelijk, zat er al een ganse tijd aan te komen, Frank is veel te Vlaams voor de Sp.a
|
misschien is dat het verschil tussen brains en grote mond. IN het eerste geval neem je een standpunt in zonder aan politiek te doen, maar goed voor de gemeenschap, in het andere geval zit je gewoon alle chantagetruuks te zoeken om dingen te bekomen die je niet moet bekomen.
|
Kon hij nu geen ontslag nemen vóór dat hij het hoger onderwijs weer ging hervormen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Machtsspelletjes waar FVDB liever niet aan meedoet. Hij liet zich echter uit de federale regering winkelen omdat de PS dat zo wilde en geeft ook nu weer toe aan de rode partijlijn. |
Citaat:
So? |
ik moest die teletubbie parvenu carriérist toch niet hebben.
good riddance. met zijn heimelijk grijnske altijd. |
Citaat:
Na 20 jaar regering is er binnen de SP.a een kaste gegroeid die niet weet wat oppositie voeren is en die het liever ook niet leert omdat een deelname aan de macht zo zijn voordelen heeft. Vergeet niet dat ook Di Rupo en de vakbonden wil dat de SP.a in de federale regering komt en wordt betrokken in de onderhandelingen. Ik zie trouwens het verband niet tussen het opstappen als minister en toegeven aan de partijlijn. Moest ie toegeven zou hij toch niet opstappen? Hij stapt toch op? |
Citaat:
|
Citaat:
2. Ja, die januskop met die eeuwige grijns is inderdaad ergerlijk. Maar ik moet toegeven... fouten gemaakt e.d., is hij zo nu en dan uit z'n rol van SP.a'er gevallen en is door zijn uitspraken over mistoestanden door druk van de PS moeten gaan verhuizen naar de Vlaamse regering want ze konden met hem niets doen in de federale. Ik zou het een schizo noemen... toch SP.a en toch soms de werkelijkheid merken. Raar geval. |
Zou de SPa nu niet van naam moeten veranderen? Vlaamse Primitieven zou passen.
|
Citaat:
Doet me een beetje denken aan die flauwe grap waarbij men de reeds lang dode opa steeds weer voor het raam zet als het pensioen eraan moet komen. |
Citaat:
|
Citaat:
Nja dan bestaat het risico dat de mensen dat zullen verwarren met de nieuwe naam van SPIRIT....;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Mij doet het eerder een andere vraag rijzen: aangezien SP.A federaal voor oppositie kiest, blijft de enige top-politicus die nog steevast in de schijnwerpers kan komen FVDB. Op Vlaams niveau dan nog wel. Wringt daar niet het schoentje? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be