Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vandenbroucke dient ontslag in. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105419)

Sickboy 5 mei 2008 17:26

Vandenbroucke dient ontslag in.

http://www.gva.be:

SP.A-boegbeeld Frank Vandenbroucke diende vanochtend zijn ontslag als Minister van Onderwijs in na een stevige discussie met voorzitter Caroline Gennez. Die weigerde het ontslag echter te aanvaarden. Dat meldt De Standaard.

Vandenbroucke zou zich totaal niet kunnen vinden in de oppositiekoers die zijn partij voert rond de staatshervorming. Vandenbroucke wil 'mee het bestuur maken', terwijl de rest van de partij zich minder constructief opstelt.
Beleidspartij

Al sinds de, voor SP.A desastreuze, verkiezingen van 10 juni 2007 wijkt hij met zijn visie om communautair mee te onderhandelen af van de partijlijn. SP.A zit nog steeds in de Vlaamse regering en moet volgens Vandenbroucke dan ook zijn verantwoordelijkheid nemen als beleidspartij.
Bijzonder emotionele reactie

Toen BHV vanochtend tijdens het partijbureau ter sprake kwam, kookte het potje helemaal over bij de minister. Gennez nam akte van de "bijzonder emotionele reactie van Frank", maar kon hem toch op andere gedachten brengen.

Medio 2006 dreigde Vandenbroucke ook al met ontslag. De aanleiding was toen de "populistische en niet-structurele" schoolpremie. Hij vond het geen voorbeeld van goed doordacht beleid, maar haalde toen ook bakzijl.

Carolientje,Carolientje...

Zucht 5 mei 2008 17:41

Caroline says that Im just a toy
She wants a man, not just a boy
Oh, caroline says, ooohhh, caroline says

Caroline says she cant help but be mean
Or cruel, or oh so it seems
Oh, caroline says, caroline says

She say she doesnt want a man who leans
Still she is my germanic - queen
Yeah, shes my queen

The things she does, the things she says
People shouldnt treat others that way
But at first I thought I could take it all

Just like poison in a vial
Hey, she was often very vile
But of course, I thought I could take it all

Caroline says that Im not a man
So shell go get it catch as catch can
Oh, caroline says, yeah, caroline says

Caroline says moments in time
Cant continue to be only mine
Oh, caroline says, yeah, caroline says

She treats me like I am a fool
But to me shes still a german -

- queen, ooohhh, shes my -
- queen, ya ...
Queen, hey baby, shes my queen

http://www.lyricsfreak.com/l/lou+ree..._20085112.html

Gun 5 mei 2008 17:42

Eindelijk, zat er al een ganse tijd aan te komen, Frank is veel te Vlaams voor de Sp.a

brother paul 5 mei 2008 17:44

misschien is dat het verschil tussen brains en grote mond. IN het eerste geval neem je een standpunt in zonder aan politiek te doen, maar goed voor de gemeenschap, in het andere geval zit je gewoon alle chantagetruuks te zoeken om dingen te bekomen die je niet moet bekomen.

L. J. Brutus 5 mei 2008 17:49

Kon hij nu geen ontslag nemen vóór dat hij het hoger onderwijs weer ging hervormen?

Knuppel 5 mei 2008 17:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3405333)
Eindelijk, zat er al een ganse tijd aan te komen, Frank is veel te Vlaams voor de Sp.a

Hij is blijft echter Belgisch genoeg om zijn Vlaamse keutel op tijd en stond weer in te trekken.

Geert C 5 mei 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gun (Bericht 3405333)

Vlaamsgezindheid heeft er volgens mij niets mee te maken. Volgens mij botst het omdat voor hem politiek om beleid draait en niet om machtsspelletjes.

Jazeker 5 mei 2008 17:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zucht (Bericht 3405332)
Caroline says that Im just a toy
She wants a man, not just a boy
Oh, caroline says, ooohhh, caroline says

Caroline says she cant help but be mean
Or cruel, or oh so it seems
Oh, caroline says, caroline says
...

Derk?

Knuppel 5 mei 2008 17:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3405364)
Vlaamsgezindheid heeft er volgens mij niets mee te maken. Volgens mij botst het omdat voor hem politiek om beleid draait en niet om machtsspelletjes.

Waarmee je toegeeft dat de rooien machtsspelletjes spelen.
Machtsspelletjes waar FVDB liever niet aan meedoet.

Hij liet zich echter uit de federale regering winkelen omdat de PS dat zo wilde en geeft ook nu weer toe aan de rode partijlijn.

born2bewild 5 mei 2008 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3405364)

politiek IS een machtsspelletje.
So?

Mitgard 5 mei 2008 19:45

ik moest die teletubbie parvenu carriérist toch niet hebben.
good riddance.

met zijn heimelijk grijnske altijd.

solidarnosc 5 mei 2008 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3405372)
Waarmee je toegeeft dat de rooien machtsspelletjes spelen.
Machtsspelletjes waar FVDB liever niet aan meedoet.

Hij liet zich echter uit de federale regering winkelen omdat de PS dat zo wilde en geeft ook nu weer toe aan de rode partijlijn.

Na 20 jaar regering is er binnen de SP.a een kaste gegroeid die niet weet wat oppositie voeren is en die het liever ook niet leert omdat een deelname aan de macht zo zijn voordelen heeft. Vergeet niet dat ook Di Rupo en de vakbonden wil dat de SP.a in de federale regering komt en wordt betrokken in de onderhandelingen. Ik zie trouwens het verband niet tussen het opstappen als minister en toegeven aan de partijlijn. Moest ie toegeven zou hij toch niet opstappen? Hij stapt toch op?

ICE-MAN 5 mei 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3405727)
good riddance.

.....het heimelijk grijnske van een pyro-cleptomaantje ??????....... whoesshhhh de fik in de dollars.............:lol:

Jazeker 5 mei 2008 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3405727)
good riddance.

1. There is no riddance. Denk je dat hij zijn parlementaire wedde echt opzij gaat zetten? Ik vrees dat voor een keertje de journalisten het spiekbriefje niet hebben kunnen of willen filmen. Het is een toneeltje. Gennez wil de dure loftbewoner blijven aanspreken, maar beseft dat VDB een beetje het vlaemssche belang aanspreekt (nl. die kiezers die van de SP.a zijn gaan weglopen). Zo'n conflictje zorgt voor stemmen van de loftbewoners voor Gennez en van nogal goedgelovige linkse Vlaamsvoelenden voor FVDB. En wie intussen het pleit verloren heeft is duidelijk maar van geen belang.

2. Ja, die januskop met die eeuwige grijns is inderdaad ergerlijk. Maar ik moet toegeven... fouten gemaakt e.d., is hij zo nu en dan uit z'n rol van SP.a'er gevallen en is door zijn uitspraken over mistoestanden door druk van de PS moeten gaan verhuizen naar de Vlaamse regering want ze konden met hem niets doen in de federale.

Ik zou het een schizo noemen... toch SP.a en toch soms de werkelijkheid merken. Raar geval.

Jan Meuleman 5 mei 2008 20:08

Zou de SPa nu niet van naam moeten veranderen? Vlaamse Primitieven zou passen.

Jazeker 5 mei 2008 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 3405754)
Na 20 jaar regering is er binnen de SP.a een kaste gegroeid die niet weet wat oppositie voeren is en die het liever ook niet leert omdat een deelname aan de macht zo zijn voordelen heeft.

Maar de SP.a MOET totaal geen oppositie voeren. Dat doet de VRT voor hen. Lientje Gennez die zit nu al een jaar in dezelfde studio op een stoeltje. 's Ochtends bouwt men het decor van het vroege journaal rond haar. 's Avonds dat van het late nieuws. Intussen bouwt men het decor van Koppen, Phara, De Zevende dag, e.d. allemaal rond haar. Er is maar 1 constante. Die Gennez die zit er.

Doet me een beetje denken aan die flauwe grap waarbij men de reeds lang dode opa steeds weer voor het raam zet als het pensioen eraan moet komen.

Jazeker 5 mei 2008 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3405798)

Ik zou dat een blaam vinden op een rist van fantastische schilders.

solidarnosc 5 mei 2008 20:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3405798)

Nja dan bestaat het risico dat de mensen dat zullen verwarren met de nieuwe naam van SPIRIT....;-)

Jan Meuleman 5 mei 2008 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3405803)
Ik zou dat een blaam vinden op een rist van fantastische schilders.

Uiteraard

Txiki 5 mei 2008 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sickboy (Bericht 3405276)
http://www.gva.be:
Vandenbroucke zou zich totaal niet kunnen vinden in de oppositiekoers die zijn partij voert rond de staatshervorming. Vandenbroucke wil 'mee het bestuur maken', terwijl de rest van de partij zich minder constructief opstelt.

Wat een onzin. Hij zou dan uit de SP.A moeten stappen in de eerste plaats. Maar dat doet hij niet. Natuurlijk niet.

Mij doet het eerder een andere vraag rijzen: aangezien SP.A federaal voor oppositie kiest, blijft de enige top-politicus die nog steevast in de schijnwerpers kan komen FVDB. Op Vlaams niveau dan nog wel. Wringt daar niet het schoentje?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be