Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Leterme is wallonie gaan verkopen aan Sarko (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105437)

ICE-MAN 5 mei 2008 20:39

Leterme is wallonie gaan verkopen aan Sarko

Zou leterme wallonië gaan verkopen zijn aan Sarko....?????

zouden de fransen de walen wel willen ??????????????:-D:-D

solidarnosc 5 mei 2008 20:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN (Bericht 3405871)

Direct en zeker als ze er Brussel als kers bovenop krijgen. Nordisten zijn momenteel "super" in Frankrijk dus als ze de kans krijgen om er een paar miljoen bij te krijgen dan zullen ze niet aarzelen. Economisch misschien niet het meeste verantwoorde maar dat is Frankrijk ook niet. ;-)

AyneRand 5 mei 2008 20:45

Citaat:

Even naar Le Figaro gekeken, en nee, er staat geen lijn in over deze ontmoeting, veel zaaks zal het dus niet geweest zijn ...

Txiki 5 mei 2008 21:33

Vlaanderen en Wallonië zijn toch al lang verkocht aan Frankrijk? Ga eens na hoever de Franse invloed gaat op de economie hier...

azert 5 mei 2008 21:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3405881)
Even naar Le Figaro gekeken, en nee, er staat geen lijn in over deze ontmoeting, veel zaaks zal het dus niet geweest zijn ...

Vlaanderen denkt echt dat het belangrijk is in de wereld; maar stelt inderdaad helaas niets voor.

AyneRand 5 mei 2008 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3405962)
Vlaanderen en Wallonië zijn toch al lang verkocht aan Frankrijk? Ga eens na hoever de Franse invloed gaat op de economie hier...

Hoe zou dat komen? Het grootste durffonds in Vlaanderen is maar 300 ME waard. Vergelijk dat met CNP (Albert Frère) die is er meer dan 6.000 ME waard. En dan spreek ik niet over de Franse of over de Engelse, en vandaag de dag steeds meer de Chinese en die uit het Midden-Oosten.

Txiki 5 mei 2008 22:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3406060)
Hoe zou dat komen? Het grootste durffonds in Vlaanderen is maar 300 ME waard. Vergelijk dat met CNP (Albert Frère) die is er meer dan 6.000 ME waard. En dan spreek ik niet over de Franse of over de Engelse, en vandaag de dag steeds meer de Chinese en die uit het Midden-Oosten.

Ja ik weet het. Daarom maak ik altijd een onderscheid tussen "de Vlaamse economie" en "de economie in Vlaanderen".

Ik zou maar al te graag meer Vlaamse economie willen zien...

AyneRand 5 mei 2008 22:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3406073)
Ja ik weet het. Daarom maak ik altijd een onderscheid tussen "de Vlaamse economie" en "de economie in Vlaanderen".

Ik zou maar al te graag meer Vlaamse economie willen zien...

Dat is nu net de strategie die Frère nooit gevolgd heeft, een economische strategie binden aan een regio, hij heeft altijd cross-border gewerkt, daarom dat hij 20 keer meer investeringsmiddelen heeft dan het grootste Vlaams fonds. Vlaanderen denkt niet global enough, ze denken te klein.

Everytime 5 mei 2008 22:17

Citaat:

Nochtans is er een fervente aanhanger van de rattachisme die bij "Le Figaro" werkt : Eric Zemmour. Maar bon, hij blijft een uitzondering.

Txiki 5 mei 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3406095)
Dat is nu net de strategie die Frère nooit gevolgd heeft, een economische strategie binden aan een regio, hij heeft altijd cross-border gewerkt, daarom dat hij 20 keer meer investeringsmiddelen heeft dan het grootste Vlaams fonds. Vlaanderen denkt niet global enough, ze denken te klein.

Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is een economische strategie beperkt tot Vlaanderen veel te klein, te beperkt. Er moet internationaal gewerkt en gedacht worden.

Wanneer ik dat onderscheid maak, doel ik vooral op "in wiens handen is de macht om deze economie draaiende te houden of net te kelderen". Om het in extremen te stellen he. In wiens handen is de beslissingsmacht?

De economie in Vlaanderen staat er voornamelijk dankzij buitenlands kapitaal.

Daarom is één van mijn vele vragen wanneer het over Vlaamse onafhankelijkheid gaat, of er wel voldoende rekening gehouden wordt met de structuur van de economie.

AyneRand 5 mei 2008 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3406103)
Nochtans is er een fervente aanhanger van de rattachisme die bij "Le Figaro" werkt : Eric Zemmour. Maar bon, hij blijft een uitzondering.

Le Figaro heeft gewoon geen interesse, en waarom zouden ze?

Everytime 5 mei 2008 22:19

Citaat:

Sarkozy heeft al duidelijk gezegd dat België voor zijn eigen problemen moet zorgen en ik geef hem 100% gelijk. Het is niet aan Frankrijk of aan Nederland zich te bemoeien met de problemen van België. Het is aan België zelf die problemen op te lossen.

AyneRand 5 mei 2008 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 3406104)
Hier ben ik het mee eens. Natuurlijk is een economische strategie beperkt tot Vlaanderen veel te klein, te beperkt. Er moet internationaal gewerkt en gedacht worden.

Wanneer ik dat onderscheid maak, doel ik vooral op "in wiens handen is de macht om deze economie draaiende te houden of net te kelderen". Om het in extremen te stellen he. In wiens handen is de beslissingsmacht?

De economie in Vlaanderen staat er voornamelijk dankzij buitenlands kapitaal.

Daarom is één van mijn vele vragen wanneer het over Vlaamse onafhankelijkheid gaat, of er wel voldoende rekening gehouden wordt met de structuur van de economie.

In wiens handen? In die van de ondernemers, je gaat die macht toch niet aan politici geven?? :lol:

Everytime 5 mei 2008 22:47

Citaat:

Ook op het nieuws van France 2 hebben ze niets daarover gezegd. Zelfs voor het weerbericht spreken ze nooit van België :

http://www.youtube.com/watch?v=aamYT-a9vFc

Op het einde (2:45 ongeveer) spreekt Laurent Romejko over het weer in de Europese hoofdsteden en wat merken we? Niemand spreekt van Brussel............maar wel van Amsterdam, Berlin, etc.......

AyneRand 5 mei 2008 23:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 3406138)
Ook op het nieuws van France 2 hebben ze niets daarover gezegd. Zelfs voor het weerbericht spreken ze nooit van België :

http://www.youtube.com/watch?v=aamYT-a9vFc

Op het einde (2:45 ongeveer) spreekt Laurent Romejko over het weer in de Europese hoofdsteden en wat merken we? Niemand spreekt van Brussel............maar wel van Amsterdam, Berlin, etc.......

Waarom zou een groot land als Frankrijk zich daar moeten mee bezig houden?

daiwa 5 mei 2008 23:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3406095)

Frére investeert vooral in Franse bedrijven.

azert 6 mei 2008 05:43

Leterme heeft wel enerzijds.... anderzijds.... gebruikt in het interview achteraf. Kenmerk van de echte CVP.

AyneRand 6 mei 2008 06:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 3406248)
Frére investeert vooral in Franse bedrijven.

Dat is dus cross-border.

Knuppel 6 mei 2008 07:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3405983)
Vlaanderen denkt echt dat het belangrijk is in de wereld; maar stelt inderdaad helaas niets voor.

Vlaanderen wel.
Belgique helaas niet.

-=EXCALIBUR=- 6 mei 2008 07:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand (Bericht 3406119)
In wiens handen? In die van de ondernemers, je gaat die macht toch niet aan politici geven??

Dat is zeker geen slecht idee. Zo komen de winsten ten dienste van het volk en rot het niet weg in de zakken van wat rijke pretentieuze luizen . :lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be