Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Hoe CD&V verkoopt Belgïe aan Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105455)

rainbox 6 mei 2008 13:11

Hoe CD&V verloopt Belgïe aan Nederland

http://www.lalibre.be/actu/belgique/...-pays-bas.html

Derk de Tweede 7 mei 2008 09:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3406847)

Volgen mij wordt er niets verkocht.
Maar vertaal dit aub even voor me, want ik ben het Frans niet machtig!

Rob Roy 7 mei 2008 09:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rainbox (Bericht 3406847)

Op de titel na staat nergens in dat artikel iets te lezen over "België verkopen aan Nederland".

Maar even ernstig: als er iets moet worden verkocht aan Nederland, zal het niet meer België maar Vlaanderen zijn. Overigens zal het niet verkocht moeten worden: Nederland staat te trappelen om Vlaanderen erbij te krijgen.

azert 7 mei 2008 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3408284)
Op de titel na staat nergens in dat artikel iets te lezen over "België verkopen aan Nederland".

Maar even ernstig: als er iets moet worden verkocht aan Nederland, zal het niet meer België maar Vlaanderen zijn. Overigens zal het niet verkocht moeten worden: Nederland staat te trappelen om Vlaanderen erbij te krijgen.

Hoe zou je zelf zijn: met meer dan 20 miljoen zijn en er 6 miljoen bijkrijgen die dus met amper 30 % niets in de pap te brokken zullen hebben.

Jan Meuleman 7 mei 2008 10:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3408308)
Hoe zou je zelf zijn: met meer dan 20 miljoen zijn en er 6 miljoen bijkrijgen die dus met amper 30 % niets in de pap te brokken zullen hebben.

Maar wel verlost zijn van die arrogante franstaligen.

azert 7 mei 2008 10:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 3408315)
Maar wel verlost zijn van die arrogante franstaligen.

Liever baas in eigen land met 6milj tegen 4 milj

dan kleine broer

en als je het me 6 tegen 4 niet op het minst een gelijkspel kunt halen = eigen schuld

Knuppel 7 mei 2008 10:27

Citaat:

Voor 12 miljard per jaar waar niks voor in ruil gegeven dient te worden denk ik toch dat niet alleen Nederland zijn pap zou delen.

Wallonië heeft echter voluit bewezen dat het, behalve vele miljarden euro's elk jaar, geen pap lust van Vlaanderen.

Zwartengeel 7 mei 2008 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3408342)

Belgique is ons 'eigen land' niet, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden.

Knuppel 7 mei 2008 10:29

Citaat:

dan kleine broer

en als je het me 6 tegen 4 niet op het minst een gelijkspel kunt halen = eigen schuld

Waarmee je gelijk toegeeft dat die 6 miljoen helemaal geen baas zijn in eigen land.

Nederland zou trouwens genoegen nemen met een confederatie waar elk van de partners baas blijft over zichzelf. Wallonië niet.

Rob Roy 7 mei 2008 10:30

Citaat:

dan kleine broer

In Nederland zullen we al geen tijd meer moeten steken in het verdedigen van ons taalgebied.

We zullen ook geen tijd meer moeten steken in eindeloze onderhandelingen die steeds weer op niets uitlopen.

We zullen een bedrag tussen de 10 en de 15 miljard op overschot hebben. Met zo'n buffer kunnen we er wel effe tegen om "kleine broer" te zijn.

Kortom, met het verdwijnen van België komt een enorme reserve aan energie en geld vrij. De opgang die Vlaanderen de voorbije halve eeuw gemaakt heeft, zal eindelijk beginnen renderen.

azert 7 mei 2008 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel (Bericht 3408347)
Voor 12 miljard per jaar waar niks voor in ruil gegeven dient te worden denk ik toch dat niet alleen Nederland zijn pap zou delen.

Gewoon zoals de Amerikanen: gaven geld via Marshall-plan zodat Europa Amerikaanse producten kon kopen.

Vlaanderen zou 12 miljard geven (alhoewel bijv. Aernoudts dat betwijfelt) en een groot deel vloeit terug naar Vlaanderen want Walen werken in de bouw en andere sectoren heel veel met Vlaamse firma's en gaan bovendien heel vaak in Vlaanderen shoppen.

azert 7 mei 2008 10:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3408355)
In Nederland zullen we al geen tijd meer moeten steken in het verdedigen van ons taalgebied.

We zullen ook geen tijd meer moeten steken in eindeloze onderhandelingen die steeds weer op niets uitlopen.

We zullen een bedrag tussen de 10 en de 15 miljard op overschot hebben. Met zo'n buffer kunnen we er wel effe tegen om "kleine broer" te zijn.

Kortom, met het verdwijnen van België komt een enorme reserve aan energie en geld vrij. De opgang die Vlaanderen de voorbije halve eeuw gemaakt heeft, zal eindelijk beginnen renderen.

Dan krijg je ruzie tussen bijv. de Vlaamse en de Nederlandse havens, je ziet van hier wie de voorkeur zal krijgen; zeker indien de economische crisis zich doorzet; dan zal de hemd nader zijn dan de rok.
Nederland heeft bijv. op taalgebied altijd al neergekeken op de kleine Belgen, op geldvlak zal het niet anders zijn.

En dan krijg je allerlei tijdverlies met de fratsen van Wilders en Verdonck.

Knuppel 7 mei 2008 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel (Bericht 3408350)
Belgique is ons 'eigen land' niet, is het nooit geweest en zal het ook nooit worden.

Dat bewees de 'gematigde' Didier Reynders nog niet gek lang geleden met de volgende woorden:

S'il y a une patrie �* donner aux francophones, s' il y �* une patrie �* leur faire aimer, c' est une patrie francophone, une Belgique francophone.

http://forum.politics.be/showthread.php?t=99257

vlijmscherp 7 mei 2008 10:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3408361)
Dan krijg je ruzie tussen bijv. de Vlaamse en de Nederlandse havens, je ziet van hier wie de voorkeur zal krijgen; zeker indien de economische crisis zich doorzet; dan zal de hemd nader zijn dan de rok.
Nederland heeft bijv. op taalgebied altijd al neergekeken op de kleine Belgen, op geldvlak zal het niet anders zijn.

en kun je je voorstellen dat er meer en meer Vlamingen liever die problemen hebben dan de problemen dat ze nu hebben met de Franstaligen in België?

aan wat ligt dat volgens jou?

Knuppel 7 mei 2008 10:41

Citaat:

Omdat jij dat zegt, daarom is het nog niet zo.

Als franskiljon reken jij echter de Nederlanders af aan wat je zelf doet of zou doen.

Dat de Franstaligen op taalgebied altijd op de Vlamingen hebben neergekeken weten we echter uit 178 jaar ervaring. En dat het op geldvlak niet anders is bewijzen die 12 miljard euro per jaar die, zonder er ook maar iets voor in ruil te geven, aan Vlaanderen ontrokken worden.

luke 7 mei 2008 10:42

hoe cdv vlaanderen verkoopt aan nederland.....

Citaat:

Ik hoop het persoonlijk nog te beleven dat de eenheid met Nederland hersteld wordt....nochtans ik ben een "erkend weerstander" van de laatste oorlog en kan zeker niet beschuldigd worden van collaboratie....mag ik er evenwel op wijzen dat de Nederlandse familie van mij zonder uitzondering tegen de duitse bezetting waren, en dat dit in Nederland algemene regel was, de collaborateurs was daar een absolute minderheid, veel minder dan in de beide delen van Belgie, geloof me vrij. Waar ik nog begrip moet opbrengen voor de vlaamse collaboratie vanwege de behandeling de Vlamingen in de belgische staat...
De "Verenigde Nederlanden" zijn dan ook mijn ideaal en of de walen daar nog deel van uitmaken, zal van hen afhangen...wij hebben niets tegen hen, maar als zij het beter vinden met Frankrijk, moeten ze zelf beoordelen, immers ,zelfs in het huidige Frankrijk leest men nog de tegenstelling met het oude Bourgondie...was die Benelux maar een bevlieging?aan hen om het in het daglicht te zetten...
Luke

Rob Roy 7 mei 2008 10:43

Citaat:

Onzin. Nederland heeft nu ook al verschillende grote havens. Het beleid integreert die. Antwerpen en Rotterdam zullen in synergie samenwerken en samen de grootste haven ter wereld worden. Daar heeft iedereen belang bij.

Citaat:

Dat is een peulschil vergeleken bij Di Rupo, Reynders en Maingain.

azert 7 mei 2008 10:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3408363)
en kun je je voorstellen dat er meer en meer Vlamingen liever die problemen hebben dan de problemen dat ze nu hebben met de Franstaligen in België?

aan wat ligt dat volgens jou?

omdat ze niet beseffen wat hen te wachten staat.
Alleen maar het feit dat je elke dag zult uitgelachen worden omwille van het eksotische taltje.

azert 7 mei 2008 10:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob Roy (Bericht 3408377)
Nederland heeft nu ook al verschillende grote havens.

Juist, ja Nederland heeft

Rob Roy 7 mei 2008 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 3408378)
Alleen maar het feit dat je elke dag zult uitgelachen worden omwille van het eksotische taltje.

Een peulschil vergeleken bij elke dag de pogingen tot verfransing en annexatie te moeten ondergaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be