![]() |
Roofdieren
Sommige mensen die zich te buiten gaan aan misbruik van of geweld tegen personen, verschillen daarin enkel van wilde dieren of razende honden door het feit dat ze ook tot het mensenras behoren. Verder is hun gedrag vanuit het oogpunt van hun medemensen gelijkaardig: ze kunnen op elk moment zonder goede reden gewelddadig aanvallen en medemensen kapotslaan, verminken of doden.
Blijkbaar zijn de politiediensten nu zover dat ze deze parallel gaan hanteren in hun opsporingsmethode, getuige het bericht hieronder afkomstig van Interpol. Het officieel beschouwen van een bepaald type criminelen als "roofdieren" kan alleen maar de politie-efficiëntie ten goede komen, en lijkt dus een goede zaak. Bron en foto Citaat:
|
U denkt dat een verschillende qualificatie (roofdieren) de politie beter doet werken?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik ken nog andere soorten roofdieren.
in de zakenwereld, het soort dat over lijken gaat in de winstmaximalisatie en hun grenzeloze ambitie en hebzucht... |
Roofdieren?...zonder moraal, zonder empathie, zonder sociaal netwerk, het spel spelend van de survival of the fittest. De benaming en hun stijgend aantal passen inderdaad bij het soort van maatschappij dat we aan het creeren zijn voor babys tot en met ouderlingen. De jagers passen er ook goed bij, net zoals de 'meer kooien' 'oplossing'.
Ik wens ons wat langere termijn denken toe. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is weer een andere categorie. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Iedereen die als adolescent of ouder in de jaren '60 en '70 door de straten van steden als Brussel en Antwerpen gelopen heeft, weet dat het toegenomen is en dat er voor bepaalde delen van die steden zelfs geen vergelijking mogelijk is. Het fenomeen is zich nu druppelsgewijs aan het verspreiden naar kleine provinciestadjes. Vroeger was het risico om een roofdier tegen te komen en er slachtoffer van te worden van die orde dat het aanvaardbaar was en een normaal maatschappelijk leven mogelijk was. Dat komt nu in het gedrang als we niet ingrijpen. |
Citaat:
|
Citaat:
Anyway, het gaat om een andere categorie, die weer een andere benadering vragen. Voer voor een andere draad. |
Citaat:
Zijn bestuurders van Unicore of van een asbestfabriek bvb géén roofdieren met slechts een menselijk uiterlijk? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Ik ben niet blind voor dit soort aanvallen, maar deze draad gaat daar wmb niet over. Ik nodig je uit er een aparte draad over te openen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be