![]() |
Is het mogelijk?
Is een wereld zonder oorlog mogelijk? Een wereld zonder bedreiging voor welk ras dan ook? welk geloof dan ook? welke cultuur dan ook? Welk volk dan ook? Een wereld waarin ook plek is voor de natuur? Voor de dieren? Voor de bossen? Voor de vissen?
|
Het is mogelijk.
Maar is het waarschijnlijk? I wish people would love everybody else the way they love me. It would be a better world. |
|
Alleen als religie helemaal verdwijnt!
|
Citaat:
|
Neen, het opdelen in groepen, het met geweld oplossen van meningsverschillen,...is eigen aan onze natuur en die van vele andere diersoorten.
|
Er zijn mensen die het leven zinloos vinden indien het geen uitzicht zou geven op een "eeuwig leven in het paradijs". Een verlangen naar een harmonieuze samenleving heeft dus iedereen & waarom zou er geen oplossing kunnen zijn aan dit verlangen ?
|
Een wereld zonder oorlog is een utopie. Niets is zo gevaarlijk en moorddadig als een utopie.
|
Citaat:
|
Ik vrees dat het onmogelijk zal zijn.
|
*BUMP*
Ik zie dat 35% optimistisch is en 65% pessimistisch (of realistisch?) Ik hoop dat er ooit een dag komt waarbij niemand zich zorgen hoeft te maken of ze vanwege hun geloof of ras de volgende ochtend zullen meemaken of niet. Ik hoop dat er een dag komt dat ALLE Russen, Zuidafrikanen, Venezuelanen, Cubanen, Joden, Chinezen, Turken, Arabieren, Duitsers, Amerikanen, Nederlanders, Afghanen, Pakistanen, Sudanezen, Iraniers, Egyptenaren etc de toekomst van hun nazaten zonnig inzien. |
Nee, en pacifistische volkeren komen daar vaak genoeg snel achter.
|
iedereen die 'Ja' antwoordt, leeft op een andere planeet of is continu high....
|
iedereen die "neen" antwoordt is "part of the problem".
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Zou dat dan niet neerkomen op een 'Brave New World'? Ik denk dat religie, culturen, verschillende waarden en opvattingen, enz. niet compatibel zijn met vrede |
Citaat:
Maar het is ook uiterst onwaarschijnlijk. Er zijn teveel mechanismen, instanties en individuen die er beter van worden om de medemens met geweld te treffen of op een andere manier te benadelen. Er moet eerst heel veel veranderen in de wereld, er is nog teveel ongelijkheid, armoede, vervolging, discriminatie, hebzucht, corruptie, machtsmisbruik, godsdienstwaanzin, enz. Als zelfs een organisatie als de Verenigde Naties al onderscheid maakt tussen permanente leden en overige leden, met een vetorecht voor de happy few, is duidelijk dat er een mentaliteitswijziging nodig is van hoog tot laag. Tot die tijd geldt het recht van de sterkste en moeten de zwakkeren zich daar naar schikken of verzetten via terrorisme. |
Een mooi grafschrift voor soldatengraven :
"Het was toch niet te vermijden" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be