Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Engeland 'racistisch'? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105501)

luc broes 7 mei 2008 12:50

Engeland 'racistisch'?

Uit hln: "Niet-Europese voetballers die de Engelse taal niet beheersen, zijn voortaan, na een verstrenging van de immigratiewetten, uitgesloten van deelneming aan het Engels voetbalkampioenschap"

Zal nu ook een gehuil opstijgen uit weldenkende kringen?
Vreemdelingen moeten zich niet alleen bereid verklaren om Engels te leren, ze moeten de taal beheersen!
De Vlaamse Wooncode vraagt dat vreemdelingen verklaren dat ze bereid zijn nederlands te leren om toegang te krijgen tot een sociale woning.
en dat vinden onze Frankofonen een discriminatie en zelfs racisme.
Ook 'Europa' stelde zich vragen!

Maar die Engelsen zijn dus nòg erger dan de Vlamingen.
Benieuwd hoe dat zal aflopen.

vlijmscherp 7 mei 2008 12:53

Dus een Ronaldinho, Rinaldo of Figo zouden er niet mogen spelen? dat wil ik nog eens zien zè.

alex2018 7 mei 2008 13:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 3408640)
Dus een Ronaldinho, Rinaldo of Figo zouden er niet mogen spelen? dat wil ik nog eens zien zè.

Das misschien ook beter, dan kunnen ze hun eigen jeugd de kans geven en zijn ze er volgende keer misschien bij op een EK of WK. Dit is ook van toepassing voor ons land

L. J. Brutus 7 mei 2008 13:31

Citaat:

Figo is een Portugees.

AdrianHealey 7 mei 2008 13:42

Ik geloof daar feitelijk niet zoveel van

alex2018 7 mei 2008 13:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus (Bericht 3408766)
Figo is een Portugees.

Ronaldo (Christiano) ook.

Fiere Jood 7 mei 2008 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alex2018 (Bericht 3408737)
Das misschien ook beter, dan kunnen ze hun eigen jeugd de kans geven en zijn ze er volgende keer misschien bij op een EK of WK. Dit is ook van toepassing voor ons land

Zo denk ik ook.
Alle Engelse topclubs zijn volzet met goede buitenlanders,resultaat een Engelse Champions League finale.Maar voor de Nationale ploeg is het een ramp.En die goed betaalde buitenlanders mogen toch een jeste doen en de landstaal leren.Ze winnen gemakkelijk geld bij hun werkgever.
Engels is ook een wereldtaal,geen aartsmoeilijke taal.

In Belgie moet dat ook gebeuren.
De jeugdspelers zijn zeker niet zwakker dan de 3de gangs buitenlanders.
Behalve dat lokken ze daarmee meer fans omdat het hun mannekes zijn.

the_dude 8 mei 2008 12:28

Citaat:

Volgens mij zijn dat normale mensen, perfect in staat om een vreemde taal te leren.

Jazeker 8 mei 2008 13:45

Volgens mij is voetbal vervelend.

C2C 8 mei 2008 16:21

Dat de Britten eens de beleefdheid opbrengen om Portugees te leren wanneer ze Portugese of Braziliaanse voetballers huren zonder wie hun voetbal niks zou voorstellen.

L. J. Brutus 8 mei 2008 17:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker (Bericht 3410523)
Volgens mij is voetbal vervelend.

Sommige soorten voetbal zijn vervelend, andere niet. De Roemeense tweede klasse is heerlijk om te bekijken!

Aviator 8 mei 2008 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3410883)
Dat de Britten eens de beleefdheid opbrengen om Portugees te leren wanneer ze Portugese of Braziliaanse voetballers huren zonder wie hun voetbal niks zou voorstellen.

Maar moest het gaan over Engelsen die in Brazilië gaan spelen zou je het wel normaal vinden dat ze Portugees moesten leren.

straddle 8 mei 2008 18:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door luc broes (Bericht 3408634)
Maar die Engelsen zijn dus nòg erger dan de Vlamingen.
Benieuwd hoe dat zal aflopen.

Die voetballers spreken overigens allemaal engels of na korte tijd spreken ze sowieso engels. Daar ligt het probleem niet. Het straffe is hier dat nieuwe nationale coach Cappello geen bal engels spreekt... dat heeft heel wat stof doen opwaaien.

Engelsen zijn in vergelijking met de belgen totaal niet rascistisch. Hier kom je zwaar in de problemen als je ietwat rascistische commentaren maakt. Waarom? Echte blanke engelse autochtonen zijn langsamerhand een minderheid in Londen, en dus ook op de werkplaats en in het publieke leven. De beste jobs en de hoogste lonen worden uitbetaald aan buitenlanders.

Centraal Londen wordt bewoond door rijke buitenlanders terwijl John Smith hier alle dagen 3-4 uren uit en naar de periferie moet pendelen op dure netro en treinen omdat hij de property prijzen in Londen nooit zal kunnen betalen... ik zie dat in belgie niet gebeuren of het kot zou te klein zijn....

C2C 8 mei 2008 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aviator (Bericht 3411148)
Maar moest het gaan over Engelsen die in Brazilië gaan spelen zou je het wel normaal vinden dat ze Portugees moesten leren.

Nee, de Braziliaan zou zo hoffelijk zijn Engels te spreken. Of toch te proberen. Daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Britten moeten bescheidener zijn.

driewerf 8 mei 2008 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door alex2018 (Bericht 3408737)

alsof voetbal nog over sprot, jeugd of wat dan ook gaat. :lol:
het draait om geld, dus zullen de lakeien van de heersende klasse wel snel bijdraaien.

luc broes 8 mei 2008 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3410883)

Zeer juist C2C en les Bruxellois moeten ook 45 talen leren zodat de immigranten van over heel de wereld zich kunnen thuisvoelen.
Nederlands niet natuurlijk, want die taal is veel te moeilijk

straddle 8 mei 2008 19:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3411189)

Waarom?

Als de internationale voertaal overal ter wereld engels is moeten wij niet gaan verlangen dat de engelsen nederlands gaan spreken als ze in belgie zijn. Waarvoor is dat goed? Je kan zelfs in Brussel als belg niet verstaan worden in het nederlands.

C2C 8 mei 2008 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door straddle (Bericht 3411375)
Als de internationale voertaal overal ter wereld engels is moeten wij niet gaan verlangen dat de engelsen nederlands gaan spreken als ze in belgie zijn.

Ach, de banaliteit van het brave conformisme....

Zwartengeel 8 mei 2008 20:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3411189)
Nee, de Braziliaan zou zo hoffelijk zijn Engels te spreken. Of toch te proberen. Daar ben ik rotsvast van overtuigd.

Ik ken een New Yorkse zanger die op een bepaald moment bij een in het Engels zingende Braziliaanse band gaan zingen is. Het eerste wat die kerel deed toen hij in Brazilië neerstreek was nochtans Portugees leren.

straddle 8 mei 2008 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3411378)
Ach, de banaliteit van het brave conformisme....

heeft weinig met conformisme te maken, eerder met pragmatiek en efficientie...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be