![]() |
Engeland 'racistisch'?
Uit hln: "Niet-Europese voetballers die de Engelse taal niet beheersen, zijn voortaan, na een verstrenging van de immigratiewetten, uitgesloten van deelneming aan het Engels voetbalkampioenschap"
Zal nu ook een gehuil opstijgen uit weldenkende kringen? Vreemdelingen moeten zich niet alleen bereid verklaren om Engels te leren, ze moeten de taal beheersen! De Vlaamse Wooncode vraagt dat vreemdelingen verklaren dat ze bereid zijn nederlands te leren om toegang te krijgen tot een sociale woning. en dat vinden onze Frankofonen een discriminatie en zelfs racisme. Ook 'Europa' stelde zich vragen! Maar die Engelsen zijn dus nòg erger dan de Vlamingen. Benieuwd hoe dat zal aflopen. |
Dus een Ronaldinho, Rinaldo of Figo zouden er niet mogen spelen? dat wil ik nog eens zien zè.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik geloof daar feitelijk niet zoveel van
|
Citaat:
|
Citaat:
Zo denk ik ook. Alle Engelse topclubs zijn volzet met goede buitenlanders,resultaat een Engelse Champions League finale.Maar voor de Nationale ploeg is het een ramp.En die goed betaalde buitenlanders mogen toch een jeste doen en de landstaal leren.Ze winnen gemakkelijk geld bij hun werkgever. Engels is ook een wereldtaal,geen aartsmoeilijke taal. In Belgie moet dat ook gebeuren. De jeugdspelers zijn zeker niet zwakker dan de 3de gangs buitenlanders. Behalve dat lokken ze daarmee meer fans omdat het hun mannekes zijn. |
Citaat:
|
Volgens mij is voetbal vervelend.
|
Dat de Britten eens de beleefdheid opbrengen om Portugees te leren wanneer ze Portugese of Braziliaanse voetballers huren zonder wie hun voetbal niks zou voorstellen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Engelsen zijn in vergelijking met de belgen totaal niet rascistisch. Hier kom je zwaar in de problemen als je ietwat rascistische commentaren maakt. Waarom? Echte blanke engelse autochtonen zijn langsamerhand een minderheid in Londen, en dus ook op de werkplaats en in het publieke leven. De beste jobs en de hoogste lonen worden uitbetaald aan buitenlanders. Centraal Londen wordt bewoond door rijke buitenlanders terwijl John Smith hier alle dagen 3-4 uren uit en naar de periferie moet pendelen op dure netro en treinen omdat hij de property prijzen in Londen nooit zal kunnen betalen... ik zie dat in belgie niet gebeuren of het kot zou te klein zijn.... |
Citaat:
Britten moeten bescheidener zijn. |
Citaat:
het draait om geld, dus zullen de lakeien van de heersende klasse wel snel bijdraaien. |
Citaat:
Nederlands niet natuurlijk, want die taal is veel te moeilijk |
Citaat:
Als de internationale voertaal overal ter wereld engels is moeten wij niet gaan verlangen dat de engelsen nederlands gaan spreken als ze in belgie zijn. Waarvoor is dat goed? Je kan zelfs in Brussel als belg niet verstaan worden in het nederlands. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be