Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Job in het buitenland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105506)

Riksken 7 mei 2008 14:46

Job in het buitenland

Ben al een paar dagen op zoek naar vacatures in het buitenland.
Via de VDAB webstek vind ik niet echt mijn ding.
Zitten hier toevallig mensen die me eventueel wat links of tips zouden kunnen verschaffen (enkel civiele sector). Of die er ervaring mee hebben. Prefereer Afrikaanse continent.

azert 7 mei 2008 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3408971)
Zitten hier toevallig mensen die me eventueel wat links of tips zouden kunnen verschaffen (enkel civiele sector). Of die er ervaring mee hebben. Prefereer Afrikaanse continent.

Zegt Wallonië je wat?
zie www.leforem.be

fox 7 mei 2008 15:59

Dredging international en Jan de Nul stellen veel mensen tewerk in het buitenland.

circe 7 mei 2008 16:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3409112)
Dredging international en Jan de Nul stellen veel mensen tewerk in het buitenland.

hey fox! ik ben een kind van de oer-dredgingmannen.
-------------------------------------------------------

maar kom, international jobs? vraag het international firma's?

Havana 7 mei 2008 18:06

Er was een tijd waar je gemakkelijk aan een job in het buitenland kon geraken;
meestal was dat wel in voormalig Oost-Duitsland.

Savatage 8 mei 2008 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 3409112)

Als ge nog namen kent moogt ge ze altijd geven :-). DEME kende ik al, maar Jan de Nul had ik nog nooit van gehoord

Mitgard 8 mei 2008 14:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Riksken (Bericht 3408971)

mag het ook bangladesh zijn?

Havana 8 mei 2008 14:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 3410562)
mag het ook bangladesh zijn?

Of Myanmar?

Mitgard 8 mei 2008 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Havana (Bericht 3410571)
Of Myanmar?

die naam hoorde ik vaak in het nieuws de laatste tijd.
is daar weer iets gebeurd misschien?
een ramp met 120938201010² doden ofzo?
achja.
subiet van 't zonneke gaan genieten.

Kim 8 mei 2008 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 3410374)
maar Jan de Nul had ik nog nooit van gehoord

Is nochtans de meest bekende baggermaatschappij van 't land. Heeft (zachtjes uitgedrukt) héél goed opbrengende opdrachtjes, zo goed dat Jan en Dirk de Nul op nummer 6 van de lijst met de rijkste Belgen staan dacht ik.

Savatage 8 mei 2008 16:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3410803)
Is nochtans de meest bekende baggermaatschappij van 't land. Heeft (zachtjes uitgedrukt) héél goed opbrengende opdrachtjes, zo goed dat Jan en Dirk de Nul op nummer 6 van de lijst met de rijkste Belgen staan dacht ik.

Ik ken niet zoveel van de baggerindustrie in België. Van DEME heb ik nog maar sinds een tweetal weken geleden gehoord, toen ze aanwezig waren op een jobbeurs. Ze hadden meteen m'n aandacht omdat ze zo internationaal zijn. Die Jan de Nul is blijkbaar van hetzelfde kaliber.

Derk de Tweede 8 mei 2008 16:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3410803)

Nog een reden voor een hereniging:

België en Nederland hebben samen de grootste en modernste baggervloot ter wereld.
De Nederlandse maatschappijen Koninklijke Boskalis Westminster NV (± 8000 werknemers) en Van Oord (± 2400 werknemers) en de Belgische Jan De Nul (± 3000 werknemers) en Deme (± 3200 werknemers) behoren tot de grootste baggermaatschappijen ter wereld.
De luchthaven van Hongkong ligt op een kunstmatig eiland dat onder andere gecreëerd is door de Nederlandse en Belgische baggervloot. Bekend zijn ook The Palm en The World in Dubai, grote landaanwinningsprojecten.

MaGNiFiCaT 8 mei 2008 16:48

Neen Job zit niet in het buitenland; hij is al lang dood! Trouwens, hij zou er nooit het geld voor gehad hebben.:| Ken je de gezegde niet: '....zo arm als Job....'.;-)

Kim 8 mei 2008 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3410970)
Nog een reden voor een hereniging:
België en Nederland hebben samen de grootste en modernste baggervloot ter wereld.
De Nederlandse maatschappijen Koninklijke Boskalis Westminster NV (± 8000 werknemers) en Van Oord (± 2400 werknemers) en de Belgische Jan De Nul (± 3000 werknemers) en Deme (± 3200 werknemers) behoren tot de grootste baggermaatschappijen ter wereld.
De luchthaven van Hongkong ligt op een kunstmatig eiland dat onder andere gecreëerd is door de Nederlandse en Belgische baggervloot. Bekend zijn ook The Palm en The World in Dubai, grote landaanwinningsprojecten.

Derk, al zou ik persoonlijk 100.000.000 euro ontvangen bij een hereniging van VL en NED, dan nog zou ik daar tegen zijn.

Derk de Tweede 8 mei 2008 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3410977)
Derk, al zou ik persoonlijk 100.000.000 euro ontvangen bij een hereniging van VL en NED, dan nog zou ik daar tegen zijn.

Niet jokken! 8-)

Dronkoers 8 mei 2008 16:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3410977)

...maar wel toelaten eh sloeber ;-)

Kim 8 mei 2008 16:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3410983)
...maar wel toelaten eh sloeber ;-)

Als daar een meerderheid voor te vinden is kan je weinig doen he... :-P

Kim 8 mei 2008 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3410980)
Niet jokken! 8-)

Geloof me vrij... als er iets is wat ik nog erger acht dan een splitsing van m'n geliefde vaderland, dan is het dat wel!

Dronkoers 8 mei 2008 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kim (Bericht 3410994)
Als daar een meerderheid voor te vinden is kan je weinig doen he... :-P

Raar synoniem voor "100 000 000 euro" ;-)

Kim 8 mei 2008 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers (Bericht 3411004)
Raar synoniem voor "100 000 000 euro" ;-)

Ik zei "persoonlijk".

En ik zou gewoon verhuizen. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be