![]() |
Het is perfect mogelijk benzinewagens te laten rijden op een mengsel van 85% en 15% bio-ethanol gewonnen uit suikerbieten of olifantgras (riet)
Een diesel rijdt ook beter op biodiesel Beide brandstoffen zorgen voor een lagere emissie van schadelijke uitlaatgassen . Als milieuvriendelijk en zelfstandig makend ontwikkelingshulp zou men ervoor kunnen opteren om in ontwikkelingslanden de productie op te starten van eco energie Op die manier krijgen die landen inkomsten uit zichzelf Zo ontwikkeld er zich daar een economie Een economie die van het begin zal beschikken over milieuvriendelijke energie en bijgevolg de vervuilende aardolie gedreven economie kan overslaan Voor ons is het voordeel van minder afhankelijk te worden van de aardolie Beide brandstoffen zorgen ook voor een lagere emissie van schadelijke uitlaatgassen hier . En die emissies worden daar gecompenseerd door de opname van die broeikasgassen |
inderdaad.
totaal absurd dus dat men nu wel een kyoto plan heeft (wat ik wel kei goed vind he) maar dat men tegelijkertijd de beroepsdiesel weer gaat invoeren vanaf 1/04. DAt is niet alleen vervuilend, maar ook, het aanmoedigen van meer wegtransport (de groenste regering ooit?) groetjes tinne |
Citaat:
|
Niettemin loont het toch de moeite om eens te onderzoeken niet waar?
|
het is moeilijk om in europa concurentieel koolzaadolie te produceren met behoud van de gebruikelijke taxen
de huidige verkoopprijs is ong. 65 cent dit is zonder petroleumtaxen omdat koolzaadolie daar voor het ogenblik van vrijgesteld is die vrijstelling liep af eind 2003 maar er wordt onderhandeld over een verlenging maar in de ontwikkelingslanden waar de loonkosten beduidend lager liggen moet er een flink stuk van die prijs afkunnen alleen vind ik nergens terug hoeveel waarschijnlijk omdat nog niemand dit ernstig bekeken heeft |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be