![]() |
KV 20 jaar geleden
Vandaag 20 jaar geleden won KV Mechelen als laatste Belgische club een europacup.
De ploeg won daarna nog de Europese supercup en sneuvelde het jaar daarna pas in de halve finales. Wie weet het nog? Dat waren de jaren! |
Citaat:
Amper iemand die keek; zo gewoon waren we dat er elk jaar wel 1 Belgische ploeg een finale speelde: was het Anderlecht niet, het was Brugge of Standard. En toen zelf Mechelen het kon, dacht iedereen dat het feest nog jaren ging duren en amper iemand nam de moeite om te kijken. Helaas was het de laatste keer... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
2 keer Brugge-Liverpool Anderlecht- Arsenal & West Ham Standard - Barcelona Herinner ik me nog. |
Citaat:
Austria Wien (gewonnen) en HSV (verloren) naast de al eerder genoemde finales, uiteraard |
Ter aanvulling: dat was EC II, bij de UEFAcup komen daar nog de Spurs en Benfica bij.
|
Citaat:
Anderlecht beet de spits af tegen Arsenal, geloof ik. en eindigde de reeks tegen Sampdoria. Tussendoor ook Brugge, Standard en Mechelen |
Citaat:
|
Citaat:
Anderlecht: ECII: -West Ham United (gewonnen) -Austria Wien (gewonnen) -HSV (verloren) -Sampdoria (verloren) UEFA: -Benfica (gewonnen) -Tottenham (verloren) Brugge: ECI: -Liverpool (verloren) UEFA: -Liverpool (verloren) Standard: ECII: -Barcelona (verloren) KV Mechelen: ECII: -Ajax (gewonnen) Antwerp: ECII: - Parma (verloren) |
Citaat:
En den Antwerp in '93, schoot me net te binnen! |
Citaat:
Maar waarom denk ik aan Anderlecht-Arsenal. halve finale misschien? In elk geval mooi rijtje. |
Citaat:
|
Citaat:
http://www.voetbalstats.nl/ec/1279.html |
Prehistorie
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat was me het ploegje wel trouwens KV Mechelen. Preud'homme, Clijsters, Erwin Koeman, enz, enz, enz.
|
Citaat:
|
Citaat:
Die was ik als Ajaxfan idd 'vergeten' ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be