Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Niet schrikken hoor, een nieuwe EU maatregel (https://forum.politics.be/showthread.php?t=105749)

Derk de Tweede 13 mei 2008 13:16

Niet schrikken hoor, een nieuwe EU maatregel

Buiten een ruitjetik-hamer, de veiligheidsvesten, brandblusser, krik, reservewiel, reserve-benzine, de sleepkabel, reservelampen komt er nu een goddellijke europese regel bij: een verplichte bandenspanningsmeter! 't Heeft even tijd gekost maar een complete commissie heeft dit wereldschokkende idee na 16 jaar vergaderen toch maar even gebaard. Kijk, toch nuttig dat Europa.

jamás será vencido 13 mei 2008 15:42

Is die regel genomen door de Europese Unie? Ik dacht dat die enkel bevoegd waren voor economische zaken... Zeker dat het geen Europees overleg was los van de EU?

Derk de Tweede 13 mei 2008 16:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido (Bericht 3420683)
Is die regel genomen door de Europese Unie? Ik dacht dat die enkel bevoegd waren voor economische zaken... Zeker dat het geen Europees overleg was los van de EU?

Uit betrouwbare bron weet ik dat er nu al een nieuw EU-project op tafel staat: Het ovale fietsachterlichtje.

Yves38 13 mei 2008 23:36

Wat zijn we weer eens overactief in Europa met regelgeving.

Geert C 13 mei 2008 23:43

Is dit echt of is dit zo één van die urban legends die over de EU de ronde doen? :?

I amsterdam 14 mei 2008 07:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3420708)
Uit betrouwbare bron weet ik dat er nu al een nieuw EU-project op tafel staat: Het ovale fietsachterlichtje.

Heeft de EU niets beters te doen?:roll:

PollyCorrect 14 mei 2008 07:32

Citaat:

:rofl:

Yves38 14 mei 2008 22:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3421669)
Is dit echt of is dit zo één van die urban legends die over de EU de ronde doen? :?

Voor mij, jan met de pet, komt het inderdaad zo over.

C2C 14 mei 2008 22:29

Beter opgeblazen banden kunnen de brandstofconsumptie met een paar percent verlagen.

Als dat de onderliggende gedachte is, dan is dit geen slechte maatregel.

Bedenk:
-deze maatregel betekent meer omzet voor bandenspanningsmetermanufacturanten
-deze maatregel betekent meer jobs voor bandenspanningsmeterlopendebandwerkers
-deze maatregel betekent dat bureaucreaten dat moeten controleren, en dus hun job behouden blijft
-deze maatregel betekent minder olieverbruik en dus minder uitgaven aan brandstof voor de bandenspanningsmeteruitgerustegezinnen

Mitgard 14 mei 2008 22:39

alle menschen werden brüder wo dein sanfter flügel weilt... :-)

euro-bashers zijn zuursmoelen.

europa is al meer dan zestig jaar de voornaamste reden voor vrede, stabiliteit en welvaart.
oorlog is nog wel wat meer ongemak dan een fluo vestje moeten bijhebben.
en maar bleiten dat ze onvrij zijn.
want wat zijn ze op zichzelf gesteld...

nun 14 mei 2008 22:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C2C (Bericht 3423741)
Beter opgeblazen banden kunnen de brandstofconsumptie met een paar percent verlagen.

Als dat de onderliggende gedachte is, dan is dit geen slechte maatregel.

Bedenk:
-deze maatregel betekent meer omzet voor bandenspanningsmetermanufacturanten
-deze maatregel betekent meer jobs voor bandenspanningsmeterlopendebandwerkers
-deze maatregel betekent dat bureaucreaten dat moeten controleren, en dus hun job behouden blijft
-deze maatregel betekent minder olieverbruik en dus minder uitgaven aan brandstof voor de bandenspanningsmeteruitgerustegezinnen

Als dat het doel is zegt men beter dat iedere burger jaarlijks 1 auto moet crashen. Extra werkgelegenheid voor politie, brandweer, ziekenhuizen, autofabrikanten...

born2bewild 14 mei 2008 22:43

wanneer stappen we uit dat zootje ongeregeld?

filosoof 14 mei 2008 22:47

Citaat:

Ik zou al geweldig blij zijn, mochten alle fietsen in 't donker voor- en achterlicht gebruiken, ovaal, rond of vierkant, WTF, maar dat is duidelijk een buitenporige wens:-P(BHV zal gesplitst zijn voor dat d�*t gebeurt)

Derk de Tweede 15 mei 2008 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Geert C (Bericht 3421669)

Het is echt waar....uitgevonden door mensen die per maand meer verdienen dan U in een jaar of meer!

Derk de Tweede 15 mei 2008 14:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 3423780)
Ik zou al geweldig blij zijn, mochten alle fietsen in 't donker voor- en achterlicht gebruiken, ovaal, rond of vierkant, WTF, maar dat is duidelijk een buitenporige wens:-P(BHV zal gesplitst zijn voor dat d�*t gebeurt)

Na jarenlang vergaderen mag nu in Nederland een los achterlichtje gebruiken die je op de mouw kan spelden of die mbv een eleastiek om de mouw kan bevestigen.

stropkeuh 15 mei 2008 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3420450)
Buiten een ruitjetik-hamer, de veiligheidsvesten, brandblusser, krik, reservewiel, reserve-benzine, de sleepkabel, reservelampen komt er nu een goddellijke europese regel bij: een verplichte bandenspanningsmeter! 't Heeft even tijd gekost maar een complete commissie heeft dit wereldschokkende idee na 16 jaar vergaderen toch maar even gebaard. Kijk, toch nuttig dat Europa.

Kunne ze daarmee ook de spanning in hun hersens meten?? :lol::lol::lol:

Yves38 15 mei 2008 15:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 3424800)
Het is echt waar....uitgevonden door mensen die per maand meer verdienen dan U in een jaar of meer!

Ik verdenk hem ervan de één of andere parlementair, senator of zelfs europarlementariër of zoiets te zijn. Dus hij zal dat best niet erg vinden dat hij op 1 maand zoveel verdient als wij in een heel jaar.:-)

nun 15 mei 2008 16:08

Heeft iemand hier een bron van of zitten we zelf reglementeringen uit te vinden?

Derk de Tweede 15 mei 2008 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nun (Bericht 3424984)
Heeft iemand hier een bron van of zitten we zelf reglementeringen uit te vinden?

http://www.autoblog.nl/archive/2008/...spanningsmeter

Johan Bollen 16 mei 2008 14:59

verplicht te consumeren

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be