![]() |
'Het kinderprostitutieprobleem is hier ernstiger dan ooit', vertelt Michael Picharn, een redemptorist die werkt met straatkinderen in Pattaya, Thailand. 'Elk jaar zien wij rond oktober -het begin van het toeristisch seizoen- een trek van jonge straatkinderen van de hoofdstad Bangkok naar Pattaya. Pattaya ontvangt per jaar ongeveer 2,5 miljoen toeristen waarvan 2 miljoen buitenlanders. De meerderheid daarvan komt uit Duitsland, België en Zweden. Een deel van deze kinderen trekt rond van de ene toeristische trekpleister naar de andere. Dit jaar verwachten we dat de situatie nog verergert. De oorzaak ligt voor de hand: de slechte economische situatie in het land en de regio. De devaluatie van de nationale munt lokt een groter aantal toeristen naar Thailand. Bovendien is het aantal straatkinderen de jongste jaren aanzienlijk gestegen. Ook de handel in kinderen uit de buurlanden Laos, Birma en Cambodja neemt overhand toe. Thailand heeft sinds 1996 een strengere wetgeving tegen kinderprostitutie, maar de corruptie bij de politie en het gebrek aan vervolging zorgen ervoor dat de zaken blijven floreren.' In het toeristisch seizoen stijgen de inkomsten van deze straatkinderen. De toerist koopt het kind en de seks voor een bepaalde periode. Voor een dagelijkse portie eten, nieuwe kleren en wat zakgeld zijn ze onder dak en beschermd tegen de raids van de politie. De maffia koopt de politie om. En zo is de cirkel rond. Tachtig percent van de straatkinderen komt uit de lagere klassen, maar het aandeel van middenklassekinderen die op straat terechtkomen stijgt.
Ik zie alsmaar koloms over Marokkanen als buitenlander die zich niet kunnen gedragen in ons Belgisch landje , hiermee in vergelijk maakt den Belg zijn handen vuil in 't buitenland en brengt ons dierbaar land in SCHAAMTE !! Zodus kijk eerst bij 'eigen volk eerst' en probeer daar eens eerst de les te spellen hoe te integreren vooraleer..8) |
Heeft niks met vreemdelingenbeleid of integratie te maken. Slot erop!
|
hmm, wat is de mening van 't blok hunne ervaringsdeskundige Xavier Buisseret hierover? :wink:
|
Ik vind het een staaltje van integratie dat een land zijn toeristische hoogtepunten zo kan aanbieden.
langs de ene kant uitschreeuwen dat het een schande is, maar er onderhands alleen iets aan doen nadat een toevallig opgepakte sextoerist zijn "celkost" niet kan betalen. IK keur dat soort van toerisme niet goed,daar er kinderen bij betrokken zijn.Langs de andere kant, met genoeg poen en een snuifje macht zijn zulke "exotische" uitspattingen best te regelen hier in belgië. Nu is er op dit moment nog een arbeidsplaats vrij als hofleverancier. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoeveel kost zo'n tripje Thailand?
Niet dat ik geinteresseerd ben om naar ginder te gaan. Maar gewoon om eens een kleine berekening te maken van wie eigenlijk naar Thailand kan gaan feesten, zonder een lening te hebben daarvoor. En Neruda, die hypothetische "1.5 miljoen Belgische mannen" die jaarlijks een weekje Thailand doen, zijn dat Gastarbeiders? of zijn dat Gasten([size=2]bepaalde culturen voeren gastvrijheid zo hoog in het vaandel dat het aanbieden van dochters zelfs normaal kan zijn[/size])Of zelfs een manier om veel geld in omloop te brengen in een opkomende papieren tijger?Blijven die daar, op kosten van de sociale zekerheid?Of om een laagbetaald baantje te zoeken? Citaat:
Ik zie toch een enorm verschil tussen een aanranding van een meisje die geen prostituee is, noch ertoe gedwongen word door een 3de partij(pooier genaamd), en een 13 jarige(M/V) die de keuze heeft tussen een pijnlijk lichaam, of de hongerdood. Je bent even erg in het verspreiden van desinformatie en blatante leugens als een doorsnee politicus. Ja er zijn pervertelingen die ginder hun ding gaan doen.Daarentegenover, met genoeg geld, en dat snuifje macht, kan je lokaal talent laten aanrukken, waarvan je 95% zeker kan zijn dat hij/zij geen SOA heeft.Dat het lokale talent tegensparteld, of compleet gedrogeerd is([size=2]of zoals bewezen is, het ook vrijwillig wil doen- kijk maar naar de aanklacht tegen DiRupo-)[/size] dat is natuurlijk van geen tel. Iemand nog een zaakje Dutroux, een telefoontje van Nihoul, of een roos balletje? |
Citaat:
Blijkbaar mijn topic niet goed gelezen daar het niet gaat om de alledaagse prostitutie maar wel over het exploiteren en misbruiken van straatkinderen waarvan Belgen schaamteloos in het Thaise landschap gebruik van maken.Uw uitspraken leunen steeds meer in de richting van het 'dirty , but who cares ' -fenomeen wat een typische Westerse kapitalistische attidude is. Ik zou zeggen kruip terug met uw hoofd in het zand en kom terug boven wanneer je enig zin hebt voor respect . : ongeacht het een kind is dat misbruikt , uitgebuit , onder dwang of verkracht. :oops: :oops: |
Citaat:
Toch is er een zee van verschil tussen sekstoerisme en verkrachtingen. Ook hoor ik u de mensensmokkel naar België voor de seksindustrie niet met zoveel woorden veroordelen. Integendeel, als er uitgewezen worden vindt men dat zelfs onmenselijk. |
Citaat:
België zou best van de landkaart geschrapt worden, denk ik... :oops: |
Tss tss tss toch Neruda. Zo selectief verontwaardigt wezen.
Citaat:
Citaat:
Dat mannen die een duidelijk minderjarig lichaam sexueel aantrekkelijk vinden, of het gewoonweg leuk vinden een machteloos slachtoffer te hebben, meer baat zouden hebben bij een goeie psychologische begeleiding of een euthanasiespuitje, da's gewoon mijn persoonlijke mening. Maar Thailand is niet voor niets op de landkaart gekomen als place to be to f**k minors.De vraag is er, en het gemakkelijke aanbod zit daar.... Da's Kapitalisme ten top. België staat nu ongeveer op eenzelfde manier op de landkaart.. maar ik eet er geen boterham meer of minder om, en neen, ik heb geen zin in kleintjes. Och ja, effe tussendoor. Citaat:
500 000 ervan zijn ook gebruikers van de lokale sexindustrie. 2 miljoen over. 82,398,326 Duitsers 290,342,554 US inwoners 10,289,088 Belgen. Als ik het zo bekijk zitten er niet zo heel veel Belgen tussen daar... als we de % een beetje leuk verdelen. Ik kom uit op +/- 60000 Belgen..... da's 3%. Maar dan mag er geen enkel ander land enig substantiele bijdrage leveren. Gaan ze er van uit dat elke toerist daar naar toe gaat om te rampetampen met lokaal talent? Zelfs al zijn er maar 1/3 vrouwen bij,dan nog zijn er 20000 koppels, en 20000 losse vrijgezellen.Puur voor de Belgen gesproken dan. De gegevens qua bevolkingsaantallen komen van hier. http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/ |
het zijn misschien wel allemaal 'nieuwe belgen' die gaan met het geld dat ze hier hebben verdient met overvallen en drugsverkoop
|
Nope Dixie, dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Je moet het maar zo zien, waarom een kafir gaan zoeken in verrewegistan, terwijl thuis er genoeg zit te wachten op uithuwelijking? |
Citaat:
Dit heeft toch echt niets te maken met de integratieproblemen hier te lande! Die paar sekstoeristen moesten zich schamen, niet "het Belgische volk". Net zoals alle immigranten zich niet moeten schamen, alleen die die het verpesten. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:04. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be